اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل:

سیاهه‌‌ جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است/ عده‌ای در داخل کماکان خائنانه دم از مذاکره می‌زنند

سیاهه‌‌ جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است/ عده‌ای در داخل کماکان خائنانه دم از مذاکره می‌زنند
سیدعلی سلیلی با بیان اینکه از زمان شکل‌گیری انقلاب تا کنون، سیاهه‌‌ی جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است؛ گفت: حقوق بشر آمریکایی یک حقوق بشر دروغین جعلی طرفدار ظلم است که متاسفانه عده‌ای در درون کشور، چشم را به روی به همه این خیانت‌ها بسته‌اند و کماکان خائنانه دم از مذاکره می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی سلیلی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در واکاوی و بازخوانی جنایت‌های آمریکا که در تشریح و تبیین دلایل نامگذاری دومین هفته از تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی مورد پرسش از این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی این تاریخ پرافتخار به تعبیر رهبر فرزانه‌ انقلاب شناخت و معرفت  امروز آحاد مردم کشور و دنیا از برنامه‌ها و سیاست‌های خصمانه نظام سلطه بر علیه بشریت و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای انقلاب اسلامی شناساندن ایالات متحده به عنوان طاغوت اعظم عالم است و جهانیان، امروز شیطان بزرگ را شناخته‌اند؛ افزود: هرچند دولت‌های مزدور و مستبد صدای مردم آزادی خواه را خفه می‌کنند، اما تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و درایت امامین انقلاب در روشنگری بشر ثمر داد و ملت‌های آزاده‌ی جهان از خاور میانه تا شمال آفریقا و تا امریکای جنوبی و قلب اروپا و حتی مردم امریکا متوجه سیاست‌های شیطان بزرگ شده‌اند.

بازخوانی جنایت‌های آمریکا در تاریخ 42 ساله انقلاب

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل با بیان اینکه در آغاز انقلاب اسلامی و استقرار نظام ولایت مطلقه فقیه، منافع نظام سلطه در ایران به خطر افتاد و ماهیت آن‌ها برای جهانیان مشخص شد؛ خاطرنشان کرد: از این رو، نظام استکباری به کینه‌ی پیروزی انقلاب با پیاده نظام مزدور منطقه‌ای خودش به ویژه با گروهک تروریست منافقین کوردلِ استیجاری، در صدد دلسرد کردن مردم انقلابی و ضربه زدن به کشور بر آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
, بازخوانی جنایت‌های آمریکا در تاریخ 42 ساله انقلاب,
,
,

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با اشاره به این مطلب که در این راستا، ما جنایت‌هایی را در سال‌های آغازین به گواه تاریخ شاهد بودیم که منتج به شهادت جمع پرشماری از نخبگان و شخصیت‌های تراز اول انقلاب شد؛ ادامه داد: به ویژه وقتی در تیرماه قرار می‌گیریم و حوادث را به یاد می‌آوریم و به موضوع شهادت مظلومانه‌ی آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش می‌رسیم و قبل از آن در ششم تیرماه، ترور نافرجام مسجد ابوذر تهران و جانبازی امام خامنه ای و سایر ترورها و اتفاقات، در می‌یابیم که 17 هزار شهید ترور در کشور، محصول حقانیت ملت ما و جنایت امریکاست.

 سلیلی گفت: مدعیان حقوق بشر و دموکراسی، تاب شکل‌گیری یک انقلاب مردمی را نداشتند و کسانی که دم از حقوق بشر و مسئله آزادی بیان و آزادی انتخاب و حق رأی می‌زدند، چشم دیدن آرای قریب به بیش از 98 درصدی مردم به انقلاب را نداشتند و لکن نظام سلطه و مدعیان حقوق بشر، این اتفاقات را بر نتابیدند و در غیظ انقلاب بودند و تا کنون خشم آن‌ها بر سر اصل انقلاب باقی ست و به تعبیر قرآن ".. قُل موتوا بِغَیظِکُم ۗ در خشمتان بمیرید."

وی عنوان کرد: در ادامه هر چه جلوتر آمدیم، بیشتر و بیشتر کینه توزی‌ها و خباثت‌ها را در نظام سلطه دیدیم، از جمله موضوع آشوب و طرح موضوع تجزیه‌طلبی، حمایت همه جانبه از منافقین و حمایت 100 درصدی معنوی، مادی و لجستیکی از صدام ملعون در جنگ تحمیلی، از اقدامات نظام سلطه در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

سیاهه‌‌ی جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل با بیان اینکه از زمان شکل گیری انقلاب تا کنون، سیاهه‌‌ی جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است؛ اعلام کرد: از زمانی که مردم ما به نظام جمهوری اسلامی، آری گفتند و تاکنون نیز پای آن ایستاده‌اند، حتی در یک مسئله، ما ادعای آمریکایی‌ها در دفاع از حقوق بشر در موضوعات گوناگون کشور، شاهد نبودیم و هیچ یک از این ادعاها در عمل، صحت نداشته است.

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک در ادامه به بیان نمونه‌های بارزی از نقض حقوق بشر و جنایات پلید و متعدد در ایران پرداخت و افزود: یکی از این نمونه‌ها به موضوع مورد هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی و به شهادت رسیدن تعداد قابل توجهی از هموطنان‌مان و در مقابل اهدای مدال شجاعت به کاپیتان کشتی است که سند گویای خباثت آمریکا و تناقض آشکارش در مسئله حقوق بشر است.

سلیلی اضافه کرد: در حقوق بشر از نوع آمریکایی، آنچه هویت دارد عبارت از منافع آمریکا و اگر شهروندی برایش ارزش دارد، سفید پوست سرمایه دار امریکا و آن شهروند صهیونیستی در تل آویو است که هدف حقوق بشر آمریکایی، صیانت از این شهروندان است.

وی مطرح کرد: در طول تاریخ بیش از 70 ساله ظهور غده سرطانی در منطقه، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در مواجهه با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در تاریخ به عنوان یک جنایت آشکار ثبت شده است، حمایت آمریکا از رژیم غاصب کودک‌کش صهیونیستی شرم آور ترین حقوق بشری است.

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل متذکر شد: نمونه دیگر این تناقض، حمایت دولت خبیث آمریکا در طول تاریخ از تمام گروه‌های تروریستی است؛ آنجا که این گروه‌ها برای آدم کشی از هم سبقت می‌گیرند، آمریکا ردپایش آشکار است؛ حمایت از القاعده، داعش، عربستان سعودی  و تمامی گروه‌های تروریستی گواه بر این مدعا است.

حقوق بشر  آمریکایی؛ یک حقوق بشر دروغینِ جعلیِ طرفدارِ ظلم است

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک تصریح کرد: در طول این تاریخ، جمهوری اسلامی ایران نشان داد که طرفدار واقعی حقوق بشر و موضوع صلح و حمایت از مظلومان عالم از اول انقلاب تاکنون بوده است، سیاست‌های شفاف، حمایت از آزادیخواهان و مستضعفان عالم از خاورمیانه تا آمریکایی جنوبی، هر جا ندای مظلومی بلند است، جمهوری اسلامی ایران در آن نقطه به عنوان یک آزادی‌خواه ندای منادی را پاسخ می‌دهد.

سلیلی ادامه داد: حقوق بشر واقعی و به معنای تمام کلمه، آنجا است که در طول تاریخ 42 ساله، حق آزادی بیان توسط ملت و حمایت قاطع از آرای ملت، برگ زرین و درخشان جمهوری اسلامی ایران بود که حتی به اقلیت‌های قانونی صاحب کتاب در مجلس، حق تعیین نماینده و حتی عضویت در کمیسیون‌ها را داده است .

وی تاکید کرد: حقوق بشر  آمریکایی یک حقوق بشر دروغین جعلی طرفدار ظلم است که متاسفانه عده‌ای در درون کشور، چشم را به روی به همه این خیانت‌ها بسته‌اند و کماکان خائنانه دم از مذاکره می زنند.

اوج جنایات آمریکا، شهادت حاج قاسم سلیمانی است

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک  یادآور شد: اوج جنایت امریکا آن‌جاست که شهید قهرمان ما، حاج قاسم سلیمانی، به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا، بر خلاف همه قوانین بین‌المللی، خونش روی زمین ریخته می‌شود و ژنرال صلح طلب و حامی محور مقاومت که به دعوت رسمی دولت عراق، وارد این کشور می‌شود، را به شهادت می‌رسانند و رئیس جمهور خبیث آمریکا، رسما اعلام ‌می‌کند که دستور او بوده است .

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل می‌گوید: در همین قضیه اخیر کشته شدن جورج فلوید که سند آشکارتر و نسخه 2020 حقوق بشر آمریکایی است، آنجا که سیاه پوستان، حق کشیدن نفس را ندارند و خیزش عظیم ده‌ها ایالتی امروز در سراسر آمریکا در برابر سیاست‌های خصمانه ترامپ در حال شکل گیری است و این رستاخیز عمومی، گواه مصور تمامی سخنان ما در این باره است.

سلیلی افزود: حق آزادی بیان برای جمع ده‌ها میلیونی سیاه پوستان را در درون آمریکا سلب کرده‌اند و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

لزوم شفاف سازی چهره آمریکا از سوی رسانه‌های انقلابی

وی اذعان کرد: برای آمریکا، بشر مشخص است و بشر عبارت است از شهروند درجه یک پولدار در نیویورک و صهیونیست در  تل آویو و برای اثبات این موضوع کافی است به ایران قبل از انقلاب مراجعه کنیم، آنگاه که مستشاران آمریکایی در تهران، حق توحش می‌گرفتند، یعنی شهروندان ایرانی را با چهارپایان برابر می‌دانستند و لایحه ننگین کاپیتولاسیون و مشتقات آن، گویای همین مدعا است.

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل متذکر شد: شفاف کردن چهره پلید آمریکا و واکاوی و بازخوانی جنایت‌های ضد حقوق بشری نظام سلطه برای ایجاد بصیرت و اگاهی در میان مردم، وظیفه رسانه‌ها است که با هوشمندی و دقت به این موارد آشکار بپردازند و در برابر امپراطوری رسانه‌ای دشمن، جانانه بایستند و شفاف سازی کنند.

تحلیل گر مسائل استراتژیک گفت: اتفاقات هولناک و جنایتکارانه آمریکا در حوادث تیرماه از ششم تیرماه تا سرنگونی هواپیمای مسافربری، همه و همه سوالات بی جوابی است که نسبت به حقوق بشر امریکایی باقی مانده است و باید این را برای نسل‌های جدید انقلاب بازگویی و واکاوی کنیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
, سیاهه‌‌ی جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حقوق بشر  آمریکایی؛ یک حقوق بشر دروغینِ جعلیِ طرفدارِ ظلم است,
,
,
,
,
,
,
,
, اوج جنایات آمریکا، شهادت حاج قاسم سلیمانی است,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم شفاف سازی چهره آمریکا از سوی رسانه‌های انقلابی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه