اخبار داغ

واقعیتی تلخ؛

5 ماه تاخت و تاز کرونا در البرز و کادر درمانی که خسته‌اند/ صف‌آرایی 520 گروه جهادی مقابل موج دوم پاندمی کووید 19

5 ماه تاخت و تاز کرونا در البرز و کادر درمانی که خسته‌اند/ صف‌آرایی 520 گروه جهادی مقابل موج دوم پاندمی کووید 19
وضعیت کرونا بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در البرز قرمز شد، شاید واقعیت تلخ باشد اما ای ویروس دست بردار نیست و شاید دستگاه های اجرایی و مردم ماه ها باید به مقابله با آن بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، روز گذشته بر اساس اعلام رسمی استاندار البرز، وضعیت کرونا در این استان قرمز شد، به نظر می رسد ویروس کرونا دست بردار نیست و شاید دستگاه های اجرایی و مردم ماه ها باید به مقابله با آن بپردازند، اگر چه طی 5 ماه اخیر، ظرفیت کادر درمانی، جهادگران و مردم پای کار آمدند تا مدافع سلامت شهروندان البرز شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
چرخ واحدهای تولیدی ماسک و دستکش به گردش درآمده و همزمان با شیوع موج دوم کرونا در استان البرز، خط تولید ماسک های سه لایه در یکی از واحدهای شهر صنعتی هشتگرد کار خود را آغار کرده و ظرفیت خود را از 10 به 60 هزار عدد در روز رسانده است.
,
 
,
میزان اشتغال این واحد تولیدی از 6 نفر به 70 نفر افزایش یافته است، زمانی مدیر این شرکت تولیدی به خبرنگار تیتریک، گفت: باید بیشتر تلاش کنیم تا در خدمت جامعه، مردم و پرسنل درمانی باشیم. به شدت با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم و اگر این روند ادامه داشته باشد خط تولید ما هم متوقف می شود.
,
 
,
واحد مذکور نیاز مردم استان البرز را برطرف کرده و 100 درصد داخلی است، در مجاورت این کارخانه، کارگاه تولید دستکش های بهداشتی یکبار مصرف هم در دستور کار قرار گرفته و روزانه 30 هزار دستکش در این مجموعه تولید می شود که در صورت فراهم شدن مواد خام و حمایت جدی از این واحد، ماسک های N95 هم از ماه آینده تولید خواهد کرد.
,
 
,
جهادگران همیشه در صحنه هم مجددا پای کار مقابله با کرونا آمده و اردوهای جهادی تابستان خود را به کرونا اختصاص داده اند، بر اساس اعلام مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه های جهادی بسیج سازندگی استان البرز، باتوجه به افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان، ۵۲۰ گروه جهادی آمادگی دارند تا برای ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن مختلف همچون بیمارستان ها وارد عمل شوند.
,
 
,
, ,
 
,
میلاد بوئینی می گوید؛ "امسال اردوهای جهادی در مناطق سفید یا زرد برگزار می شود و گروه ها به صورت نیمه فعال درآمده اند، گروه های جهادی برنامه های خود را برای ضدعفونی حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار تعریف کرده اند اما اگر دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، هم درخواستی داشته باشد، آمادگی لازم را داریم.
,
 
,
با توجه به نشست هایی که با کمیته امداد استان البرز برگزار کرده ایم مقرر شده در زمینه معیشت خانواده های نیازمند هم وارد عمل شویم و در نظر داریم بهسازی، بازسازی و ساخت منزل را برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد انجام دهیم،چرا که در البرز قریب به 600 منزل خانواده های زیر نظر این مجموعه نیازمند بهسازی و بازسازی و 108 خانواده هم نیازمند ساخت مسکن هستند.
,
 
,
همزمان با آغاز شیوع کرونا در استان البرز، جهادگران قریب به 209 کارگاه خانگی و کوچک برای تولید ماسک راه اندازی کردند و توانستند در این بازه زمانی بیش از 2 میلیون ماسک تولید کنند، امروز هم گروه های جهادی آمادگی دارتد تا کارگاه های تولید مواد ضدعفونی را مجددا فعال کنند".
,
 
,
و اما این روزها نباید از این مسئله غافل شد که کرونا هر 13 دقیقه جان یک نفر را می گیرد، پاشایی، معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی البرز در گفتگو با خیرنگار تیتریک، می گوید؛ علائم گوارشی می تواند اولین نشانه بیماری کرونا باشد، بیماری های مفصلی و پوستی، CNS  و اعصاب مرکزی هم می توانند نشان دهند که ردپایی از  این ویروس منحوس وجود دارد لذا هر بیماری که ما مطمئن نیستیم و تشخیص اولیه آن ممکن نیست باید به فکر کرونا باشیم.
,
 
,
, ,
 
,
و اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت، یک فرد مبتلا می تواند تا 406 نفر را بیمار کند و سیاحتی مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی البرز می گوید؛ متاسفانه بیماری قابل کنترل نیست و اگر مردم بهداشت فردی را رعایت نکنند، روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت، آمار مبتلایان رو به افزایش و تلاش کادر درمانی پس از 5 ماه مقابله در خط مقدم رو به کاهش است.
,
 
,
شکور مدیر پرستاری این بیمارستان هم می گوید این پروسه خیلی طولانی شد و ما فکر می کردیم مقطعی است و به اتمام می رسد اما متاسفانه کرونا همچنان ادامه دارد، البته زمانی سرپرستار MICU کرونا در بیمارستان البرز هم معتقد است وضعیت درمان چندان خوب نیست و پرسنل خسته شده اند.
,
 
,
به استناد آنچه گفته شد و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاد از ماسک از 15 تیر در اماکن عمومی اجباری می شود چرا که هر کسی که از ماسک استفاده کند، در وهله اول به خود و سپس به جامعه کمک خواهد کرد.
,
 
,
مسئولین می گویند اگر شهروندان رعایت نکنند و آمارها بالاتر برود برخی محدودیت ها مجددا اعمال خواهد شد، در نتیجه این روزها مهم ترین وظیفه ما به عنوان یک شهروند برای مبارزه با این ویروس منحوس رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و امیدواریم عموم از آن غافل نشوند.
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه