اخبار داغ

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد

مصوبه بخشودگی مالیاتی و تامین اجتماعی برای واحدهای فعال

مصوبه بخشودگی مالیاتی و تامین اجتماعی برای واحدهای فعال
میثم زالی دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در زمینه بخشودگی مالیاتی مصوبه‌ای در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشتیم که به عنوان مشوقی برای واحدهایی است که اشتغال خود را تا پایان سال ۹۹ حفظ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، میثم زالی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های ستاد رفع موانع تولید اظهار کرد: ما از هر ابزار و راهکاری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در جهت بازگشت به چرخه تولید استفاده کرده و به ستادهای استانی که با ریاست استاندار است، کمک می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری تاکید دارند که جلوی تعطیلی و اتلاف سرمایه‌گذاری‌های کشور را بگیریم، طبیعتا اتمام حجتی برای تمام دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی است که به هیچ عنوان قرار نیست یک واحد تولیدی تعطیل شود یا حتی تعطیل بماند.

,

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: باتوجه به اختیارات استاندار و ستاد استانی، ۵۰ واحد مشکل‌دار استان قزوین که در برنامه است نیز باید تا پایان سال راه‌اندازی شود.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: باید پیگیر باشیم که در روند واحدهای موجود هم اخلالی ایجاد نشود؛ از این پس اگر دستگاه یا بانکی نسبت به مصوبات کارگروه‌های استانی تمکین نکند، با کمک مراجع قضائی ورود خواهیم کرد تا حداکثر کمک به رفع موانع تولید اتفاق بیافتد.

,

بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به سیستم بانکی است

, بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به سیستم بانکی است,

زالی بیان کرد: برای مصوبه بخشودگی جرائم بدهی تامین اجتماعی واحدهای تولیدی و کارفرمایان باید از شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور و جلسه سران قوا برای تصمیم نهایی کمک بگیریم.

,

وی اضافه کرد: حدودا تا دو هفته دیگر این مصوبه به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال می‌شود؛ همه کارفرمایان مشروط به اینکه تولید و اشتغال خود را تا پایان سال ۹۹ حفظ کنند، مشمول بخشودگی جرائم بدهی تامین اجتماعی خواهند شد.

,

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درباره بخشودگی جرائم مالیاتی واحدهای تولیدی گفت: در این باره یک مصوبه‌ای در ستاد کرونا تصویب شد که پیگیری می‌کنیم که یک اختلافی با سازمان امور مالیاتی داریم که در دست بررسی است.

,

نسخه یکسان برای حل مشکلات بخش تولید پیش‌بینی می‌شود

, نسخه یکسان برای حل مشکلات بخش تولید پیش‌بینی می‌شود,

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه بخشودگی مالیاتی نیز مصوبه‌ای هم در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشتیم که به عنوان مشوقی برای واحدهایی است که اشتغال خود را تا پایان سال ۹۹ حفظ کنند؛ در این صورت از کاهش پنج درصدی نرخ عملکرد مالیاتی برخوردار می‌شوند که این موضوع هم در شورای عالی اقتصاد کشور تصمیم‌گیری می‌شود.

,

زالی درباره سهم اعتباری استان قزوین در ستاد ملی رفع موانع تولید اذعان داشت: در بانک مرکزی تلاش می‌کنیم که بتوانیم در آینده نزدیک سهم بخش صنعت و معدن را به صورت نهایی اعلام کنیم.

,

وی عنوان کرد: بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به سیستم بانکی، سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی است که با این سه دستگاه در حال تعامل هستیم تا نسخه‌های ثابتی را برای همه واحدها در نظر بگیریم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه