اخبار داغ

حکم برائت 41 نفر از کارگران «آذرآب» اراک صادر شد/ قدردانی کارگران از دستگاه قضا

حکم برائت 41 نفر از کارگران «آذرآب» اراک صادر شد/ قدردانی کارگران از دستگاه قضا
در پی اعلام حکم برائت کارگران آذرآب اراک از سوی قوه قضائیه، شورای اسلامی کار این شرکت با صدور بیانیه ای از لطف و مساعدت مسئولین دستگاه قضایی به خصوص آیت الله رئیسی ریاست این قوه و حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی تقدیر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از دیارآفتاب؛ طی روزهای گذشته انتشار اخباری مبنی بر صدور حکم محکومیت برای جمعی از کارگران شرکت آذر آب اراک در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا جریانات رسانه‌ای و تبلیغاتی معاند نیز به موج‌سواری بر روی این موضوع بپردازند و تلاش کنند در راستای بهره برداری سیاسی و امنیتی خود قوه قضائیه را در مقابل کارگران قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

بعد از انتشار این خبر اما حجت‌الاسلام سید عبد المهدی موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در گفتگوی ویژه شبکه آفتاب با اشاره به برخی خبرها در رسانه‌های نوشتاری، مبنی بر حکم اجرایی ۴۲ کارگر شرکت آذر آب اراک، با تکذیب این خبر گفت: تا این لحظه حتی یک روز هم برای هیچ کارگری حکم اجرایی مبنی بر حبس و جریمه نقدی نداشته‌ایم.

,

همچنین مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حتی یک روز حبس و یک ریال جزای نقدی اجرایی در پرونده کارگران آذرآب صادر نشده و خبر منتشره در این خصوص تکذیب می‌شود.

, .,

در نهایت روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه با تأکید بر به رسمیت شناختن اعتراضات کارگری توسط دستگاه قضا و اشاره به موضوع شرکت آذرآب گفت: آنچه به‌عنوان رأی صادره یکی از شعب در مورد اعتراض کارگران آذرآب اعلام‌شده بود تحت فضاسازی رسانه‌ای قرار گرفت.

, .,

وی افزود: اولاً این رأی قطعی نبود و دوما اینکه، مجازات‌های دادنامه تعلیق شده بود، اما بازهم ما به دنبال تحقق سیاست‌های قضایی بودیم؛ بعد از ابلاغ این دادنامه تعدادی از این کارگران اظهار کردند که رأی را قبول دارند و عموم آن‌ها از آن اقدامی که نقض قانون بوده، اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنیم و ضمن التزام به قانون مطالباتمان را پیگیری می‌کنیم.

, .,

سخنگوی دستگاه قضا همچنین گفت: این رویکرد کارگران باعث شد تا نسبت به رأی، تجدیدنظرخواهی کنند و اعلام می‌کنم که دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، رأی دادگاه بدوی را نقض کرده و در مورد کارگران آذرآب حکم برائت صادرشده است و این همان وعده تحقق عملی سیاست‌های نظام قضایی ماست.

, .,

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی نیز روز سه شنبه 10 تیر از تبرئه تمام کارگران آذرآب در دستگاه قضا در استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تأکیدات رئیس دستگاه قضایی حمایت از بخش تولید و کارگران است در این مدت نیز این موضوع با جدیت در دستور کار دادگستری کل استان قرارگرفته و همان‌طور که در بازدید از کارخانجات در هفته‌های اخیر اعلام کردیم دادگستری حامی مطالبات قانونی و به‌حق کارگران است.

, .,

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در رابطه به پرونده مربوط به کارگران آذرآب گفت: با توجه به اینکه در مرجع بدوی محکومیت تعلیقی داشتند این پرونده بار دیگر در سریع ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفت که در این مرحله با رأفت اسلامی و نگاه حمایتی از کارگران بررسی و در نهایت رأفت و رحمت اسلامی در پرونده صورت گرفت و اقدام به تبرئه تمامی کارگران شد.

, .,

در پی اعلام حکم برائت کارگران اذرآب از سوی قوه قضائیه امروز شورای اسلامی کار این شرکت با صدور بیانیه ای از لطف و مساعدت مسئولین دستگاه قضایی به خصوص آیت الله رئیسی ریاست این قوه و حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی تقدیر کرد و این اقدام را باعث دلگرمی و رفع نگرانی کارگران این شرکت و موجب شادی پرسنل این مجموعه عنوان کرد.

,

, ,

,

, , ,

حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی همچنین طی روزهای اخیر به همراه جمعی از مدیران قضایی، صنعتی و کارگری استان مرکزی از شرکت آذرآب اراک بازدید کرده و در خصوص آخرین وضعیت شرکت با کارگران صحبت کردند.

, .,

شرکت صنایع آذرآب اراک ازجمله صنایع و واحدهای پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در زمینی به مساحت 37 هکتار و سطح زیربنای کارگاه‌های اصلی بیش از 70000 مترمربع و کل کارگاه‌های مسقف جمعاً 110000 مترمربع در اراک آغاز به کار کرد.

,

آذرآب در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت‌فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد که طی سال‌های اخیر به علت عدم‌کفایت مدیریت و سهامدار عمده این شرکت با مشکلات و اعتراضات کارگری مواجه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه