اخبار داغ

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

بیش از 26 هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی به سیستم نوین آبیاری مجهز شد

بیش از 26 هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی به سیستم نوین آبیاری مجهز شد
غلامی گفت: تاکنون ۲۶ هزار و ۲۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده است که با تکمیل طرح‌های امسال مجموع اراضی تجهیز شده تا پایان سال جاری به ۳۵ هزار هکتار خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدحسن غلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد اجرای سیتم‌های نوین آبیاری در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر تجهیز بیش از 8 هزار و ۷۶۰ هکتار از اراضی آبی استان به سامانه‌های نوین آبیاری در دست اجراست که امسال به اتمام می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: حدود ۹۰ درصد طرح‌های آبیاری نوین استان در سال‌های اخیر اجرا شده است.
,
 
,
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۲۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده است که با تکمیل طرح‌های امسال مجموع اراضی تجهیز شده تا پایان سال جاری به ۳۵ هزار هکتار خواهد رسید.
,
 
,
غلامی با بیان این‌که مجموع اراضی آبی استان خراسان‌جنوبی ۱۴۱ هزار هکتار است، گفت: امکان اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از ۸۰ درصد این اراضی وجود دارد و مابقی به دلیل نبود کیفیت آب، خاک یا سایر موارد، امکان اجرا وجود ندارد.
,
 
,
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: تاکنون در یک سوم اراضی آبی استان سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شده یا در حال اجرا است.
,
 
,
وی اظهار کرد: اجرای این سامانه‌ها از سال ۷۲ در خراسان جنوبی (قبل از تاسیس استان) آغاز شد اما تا سال ۹۵ کشاورزان استقبال چندانی از این طرح نداشتند همچنین منابع استان نیز بسیار محدود بوده است.
,
 
,
غلامی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی برای اجرای آبیاری نوین در واحد سطح وجود ندارد، گفت: مطالعات ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان اکنون در دست اجرا است.
,
 
,
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین سال گذشته چهار هزار و ۷۵۰ هکتار و امسال تاکنون ۷۴۸ هکتار از اراضی استان به سامانه‌های آبیاری مجهز شده که ارقام چشمگیری است.
,
 
,
وی با بیان این‌که تاکنون بیش از ۱۱۴ میلیون متر مکعب آب از محل اجرای طرح‌های آبیاری نوین در مصرف آب بخش کشاورزی استان صرفه‌جویی شده، افزود: در واقع جهش آبیاری نوین در خراسان‌جنوبی از سال ۹۶ و اوج آن در سال ۹۸ بود که سبب شد رتبه خراسان جنوبی از ۲۸ کشوری در سال ۹۶، به جایگاه ششم در سال گذشته برسد.
,
 
,
غلامی گفت: اعتبارات اجرای سامانه‌های آبیاری نوین تا قبل  از سال ۹۳ صفر بود اما از سال 93 تاکنون ۳۳۶ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان مصوب شد که ۱۹۲ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان تخصیص داده شده است.
,
 
,
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی زیرکشت محصولات باغی و زراعی است و بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان به کار کشاورزی اشتغال دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه