اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

کمبود واکسن دامی نداریم/ تب‌برفکی؛ بی‌خطر برای انسان

کمبود واکسن دامی نداریم/ تب‌برفکی؛ بی‌خطر برای انسان
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: واکسن بیماری تب‌برفکی به مقدار لازم در استان موجود است و دغدغه‌ای از این بابت نداریم البته وضعیت کرونا و بسته بودن مرزهای کشور نگرانی‌هایی را از بابت تامین واکسن به وجود آورده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت بیماری تب برفکی در بین دام و احشام به خبرنگار آناج گفت: در کل 23 کانون این بیماری در سطح استان شناسایی شده است. این کانون‌ها همیشه وجود دارند بنابراین از نظر میزان شیوع حالت غیرعادی و حادی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه برخی افراد نسبت به واکسیناسون دام‌های خود بی تفاوت هستند خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسن این بیماری به مقدار لازم در استان موجود است و دغدغه‌ای از این بابت نداریم البته وضعیت کرونا و بسته بودن مرزهای کشور نگرانی‌هایی را از بابت تامین واکسن به وجود آورده بود که با مدیریت مناسب سازمان دامپزشکی کشور این مشکل نیز برطرف شد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: واکسیناسیون دام‌ها به صورت قابل قبول انجام می‌گیرد. از دامداران عزیز نیز خواهشمندیم عوامل سازمان دامپزشکی را در ارائه خدمات مناسب یاری کنند، البته در این میان، برخی از دامداران  هستند که به دلایل مختلف در واکسیناسیون دام‌ها همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

,

بهداد با بیان اینکه قیمت هر واکسن تب برفکی گاوی در حدود 18 هزار تومان است یادآور شد: قبلا این واکسن‌ها به طور رایگان در اختیار دامداران قرار داده می‌شد ولی امروزه به علت ورود بخش خصوصی واکسن با قیمت ریالی عرضه می‌شود.

,

مدیرکل دامپزشکی استان با اهمیت دانستن واکسیناسیون تب برفکی خاطرنشان کرد: واکسن‌های گاوی 4 ماهه است بنابراین دامداران باید این نکته را در نظر داشته باشند که در طول سال باید 3 مرحله واکسیناسیون انجام شود ولی واکسن تب برفکی گوسفندی، یک ساله ایمنی دام را تضمین می‌کند.

,

وی گفت: بیماری تب برفکی به مانند تب کریمه کنگو قابل انتقال بین انسان و حیوان نیست و فقط حیوانات را مبتلا می‌کند. این بیماری می‌تواند در طول سال دام را درگیر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه