اخبار داغ

در جلسه ستاد کرونا ویروس سرخس عنوان شد؛

سرخس در وضعیت «قرمز» کرونایی/ برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد

سرخس در وضعیت «قرمز» کرونایی/ برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد
در چهاردهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا سرخس، وضعیت این شهرستان نسبت به شیوع بیماری «قرمز» اعلام شد و براساس مصوبه این ستاد تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس ظهر امروز در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس در این جلسه با تأکید بر اینکه جلسات ستاد کرونا در شهرستان نباید سست شود و مستمر ادامه داشته باشد، اظهار کرد: تا وقتی از سوی مسئولان مسئله کرونا جدی گرفته نشود، مردم نیز در مقابله با این ویروس واکنشی نشان نخواهند داد.

,

وی تأکید کرد: هرگونه مراسم و تجمع که موجب افزایش شیوع کرونا در شهرستان شده یا می‌شود، باید جلوی آن گرفته شود و محدودیت‌ها در این رابطه تشدید شود.

,

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه کادر درمان شهرستان باید موردحمایت کمیته‌های هشت‌گانه ستاد کرونا قرار بگیرند، افزود: نبود و یا کمبود برخی تجهیزات پزشکی در بیمارستان لقمان شهرستان برای مقابله با کرونا، ظلم به کادر درمان است.

,

حقوق مردم در حوزه بهداشت و درمان را مطالبه می‌کنم

, حقوق مردم در حوزه بهداشت و درمان را مطالبه می‌کنم, حقوق مردم در حوزه بهداشت و درمان را مطالبه می‌کنم,

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه یقه مسئولان مربوطه را برای احقاق حقوق مردم شهرستان در حوزه بهداشت و درمان می‌گیرم، تصریح کرد: اولویت اول امروز مسئولان در شهرستان باید جان مردم در برابر ویروس کرونا و کنترل این بیماری باشد.

,

وی با بیان اینکه زحمات کادر درمان ما در مبارزه با کرونا در تاریخ ماندگار خواهد شد، عنوان کرد: در کنار تلاش مسئولان، مردم و خیران عزیز نیز باید همچون گذشته از کمک به ستاد کرونا شهرستان کوتاهی نکنند تا کادر درمان ما که شبانه‌روز بیدار هستند از کمبود امکانات در عذاب نباشند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به افزایش آمار بستری‌ها در بیمارستان لقمان گفت: بارها از نماینده مردم سرخس در مجلس و استاندار خراسان رضوی درباره تکمیل تجهیزات بیمارستان لقمان مطالبه کردیم و این مطالبه گری تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

,

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس در این مراسم با تأکید بر اینکه شاهد افزایش بیماران بدحال در شهرستان هستیم و هم‌اکنون ۱۰ نفر در بیمارستان بستری هستند، اظهار کرد: تشدید نظارت‌ها در دستور کار است و کمیته‌های ۸ گانه ستاد کرونا شهرستان باید اقداماتشان از سر گرفته شود.

,

 

,

, ,

فرماندار سرخس در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه امروز افزود: مقرر شد، دستگاه ضدعفونی‌کننده دست که از سوی مرکز رشد نوآوری پالایشگاه گاز سرخس ساخته شده در ورودی دستگاه‌های اجرایی تا روز شنبه ۱۴ تیرماه نصب شود.

,

وی تصریح کرد: همچنین تمامی کارکنان ادارت و بانک‌های شهرستان بایستی با زدن ماسک در محل کار حضور یابند و حضور ارباب‌رجوع نیز صرفاً با ماسک در ادارات و بانک‌ها مجاز است؛ مسئولان دستگاه‌ها نیز موظف  بر نظارت و اجرای کامل مصوبه هستند.

,

برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد

, برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد, برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد,

رجبی مقدم ادامه داد: اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان باید نظارت بیشتری بر واحدهای صنفی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک داشته باشند و در صورت عدم رعایت نسبت به دادن اخطار کتبی در مرحله اول و پلمب آن در مرحله بعدی با هماهنگی مقام قضایی و پلیس اماکن اقدام کنند.

,

فرماندار سرخس اضافه کرد: همچنین مقرر شد، اداره تبلیغات اسلامی نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل مساجد و زدن ماسک داشته باشد و دانشگاه‌های شهرستان نیز نسبت به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی اقدام کنند.

,

وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطار مسافری سرخس با حفظ فاصله اجتماعی تأکید کرد و افزود: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیز باید نظارت بیشتری بر تاکسی‌های درون و بین‌شهری با رعایت سقف چهار نفر با راننده داشته باشد.

,

رجبی مقدم عنوان کرد: با توجه به وضعیت هشدار در سطح شهرستان از حیث شیوع کرونا و نقش مراسم‌های عروسی و عزا در شیوع کرونا، تا اطلاع ثانوی برگزاری تمامی این مراسم‌ها ممنوع است و فرماندهی انتظامی و هنگ مرزی شهرستان، مسئول نظارت بر حسن اجرای مصوبه هستند و در صورت برگزاری از سوی متولیان مراسم‌ها با هماهنگی مقام قضایی نسبت به جلوگیری اقدام می‌شود.

,

 

,

, ,

فرماندار سرخس در ادامه بیان کرد: موج اول کرونا را با تلاش مسئولان و همکاری مردم به‌خوبی مدیریت کردیم اما برداشتن برخی محدودیت‌ها که البته به دلیل رفع مشکلات معیشتی مردم بود، امروز دوباره شهرستان سرخس را در وضعیت سخت کرونا قرار داده است.

,

وی تصریح کرد: در اوج پیک اول بیماری کرونا در یک روز ۸ نفر مثبت داشتیم، اما اکنون در یک روز تا ۳۰ نفر هم مثبت گزارش شده است.

,

رجبی مقدم عنوان کرد: هم از کادر درمان پشتیبانی می‌کنیم و از طرفی نگرانی‌های مردم را هم باید برطرف کنیم.

,

وضعیت کرونا در سرخس «قرمز» است

, وضعیت کرونا در سرخس «قرمز» است, وضعیت کرونا در سرخس «قرمز» است,

حمیدرضا سالاری، رئیس شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این مراسم با اشاره اینکه کرونا در شهرستان سرخس اوج گرفته اظهار کرد: وضعیت شهرستان سرخس در بیماری کرونا در حال حاضر قرمز است.

,

وی با تأکید بر ادامه پشتیبانی‌ها از بیمارستان و کادر درمان شهرستان تصریح کرد: باوجوداینکه تعدادی از کادر درمان ما به کرونا مبتلا شدند، اما اجازه ندادیم که کمبودها و اتفاقات موجب عدم ارائه خدمات به شهروندان شود.

,

 

,

, ,

ابوالفضل کاظمی، رئیس بیمارستان لقمان حکیم شهرستان سرخس در ادامه اظهار کرد: امروز برای مبارزه با بیماری کرونا باید این احساس در بین ما به وجود بیاید که در شرایط جنگی هستیم.

,

وی با بیان اینکه شدت درگیری و افزایش مریض‌های بدحال کرونایی در سرخس خطرناک است، تصریح کرد: در مدت ۱۰ روز ۲۳ نفر از همکاران خودمان مثبت شدند و این ریزش نیرویی نگران‌کننده است؛ از طرفی افزایش بستری‌های کرونایی که در حال حاضر به ۱۰ نفر رسیده می‌تواند ما را گرفتار فاجعه کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه