اخبار داغ

مشروح جلسه شورای اداری لنده؛

لنده محروم نیست اما تحریم است/ موحد: در مقابل هیچ مدیری کوتاه نمی‌آئیم+تصاویر

لنده محروم نیست اما تحریم است/ موحد: در مقابل هیچ مدیری کوتاه نمی‌آئیم+تصاویر
اولین جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی در حسینیه ثارالله برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس اولین جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور حجت الاسلام سیدمحمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمی،چرام و لنده، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران کل استانی و مدیران شهرستان لنده به منظور بررسی اخرین وضعیت پروژه های عمرانی، توسعه ای و فرهنگی و گردشگری و سایر حوزه ها در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه لنده برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در ابتدای این جلسه سید خدادوست موسوی فرماندار شهرستان لنده با اشاره به آخرین وضعیت این شهرستان گفت: امیدواریم در دوره جدید آغاز به کار نماینده جدید شاهد یک رویکرد جدید در جهت خروج از بن بست لنده باشیم.

,

وی افزود: انتخابات با یک حضور پر شور و نشاط برگزار شد و کسب آرای بالا در این انتخابات نشان دهنده اعتماد مردم به شما است که این میزان رای بار رای شما را دو چندان می کند که مردم نیز انتظار وخواهان پاسخگویی انتظارات خویش هستند.

,

موسوی گفت: همراهی و هم افزایی دولت و مجلس می تواند بار عظیمی از مشکلات را رفع کند.

,

, ,

وی گفت: شهرستان لنده که اولین شهرستان ها بود علی رغم همه پتانسیل هایی که داشته و دارد همچنان عقب مانده است و محروم نیست اما تحریم است.

,

موسوی گفت: همانگونه استانی که 25درصد نفت و جنگل و گردشگری و چهار فصل بودن را دارد ولی تحریم است متاسفانه چندان به داشته های ان توجه نشده است.

,

فرماندار لنده گفت: انتظار داریم حجم مشکلات شهرستان را پیگیری کنید و در حوزه های مختلف در طول این 40سال تلاش شده است اما مردم به انچه می خواهند نرسیده اند فلذا انتظار داریم همت و تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

,

وی گفت: تلاشم از بدو حضور در لنده در حوزه عمرانی بوده است که در طول یکسال گذشته سه پروژه ملی کلنگ زنی شد که جاده لنده به تشان، فاضلاب شهری لنده، بیمارستان 32تختخوابی شهرستان و بحث ایستگاه برق لنده در دژه کوه  برای رفع مشکلات برق کلنگ زنی شده است.

,

وی افزود: اگر قرار است روی ریل توسعه قرار بگیریم مهمترین و اصلی ترین سرمایه گذاری باید در حوزه راه و شهرسازی باشد که پروژه راه لنده به تشان فعال است و لنده به دهدشت از تراب در حال فعالیت است و لنده به الگن در حال روند مناقصه است که در حال تلاش گسترده است که در حوزه راه تحولاتی خوبی در حال شکل گیری است.

,

, ,

وی افزود: در حوزه راه های روستایی با همکاری بنیاد علوی تلاش های خوبی در حال شکل گیری است که در حوزه راه نیز مشارکت پیدا کرده است.

,

موسوی گفت: در حوزه های مختلف می توانیم از ظرفیت بنیاد مستضعفان استفاده کنیم که در حوزه مخابرات و آب شرب مردم مشکلات اساسی داریم که انتظار داریم همکاری بیشتری صورت گیرد.

,

فرماندار لنده گفت: در بحث برق مشکلات اساسی داریم که تلاش های خوبی از سوی شرکت برق استان شده است اما باتوجه به وضعیت گرمسیری این شهرستان انتظار داریم حمایت های بیشتری از سوی شرکت توانیر صورت بگیرد.

,

موسوی گفت: لنده امروز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است که با وجود همه مشکلاتی که داریم بحث پروژه های عمرانی یک جهش خوب داشته است.

,

امام جمعه شهرستان لنده با شاره به  مشکلات اساسی شهرستان گفت: بن بست جاده ای یکی از مهمترین چالش های این شهرستان است که انتظار داریم نماینده مردم در مجلس بتواند در جهت رفع این چالش نهایت همکاری را داشته باشند.

,

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل سه مسیر ارتباطی لنده به دهدشت، از مسیر تراب، لنده-تشان و لنده به چاروسا از مهمترین مطالبات مردم این منطقه در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد.

,

وی ورود بنیاد علوی به موضوع پروژه های زیر ساختی را قابل تقدیر دانست و گفت: حال که این نهاد در طرح های زیر بنایی اعتبارات خوبی لحاظ داشت دستگاه های متولی از این فرصت استفاده تا بخش عمده ای از مشکلات این شهرستان رفع شود. در ادامه نیز عطب الله آهنجان در این جلسه با گلایه از روند اجرایی پروژه راه لنده به تراب گفت: در روزی که کلنگ زنی جاده لنده به تراب توسط نماینده وقت و معاون استاندار کلنگ زنی شده است که قرار بود 18ماهه  به اتمام برسد که متاسفانه با گذشته سه سال و نیم هنوز این مهم تحقق نیافت.

,

, ,

وی گفت: بیش از چندین روستای شهرستان لنده هنوز با چهارپا آب خود را تامین می کنند که انتظار داریم این مهم هرچه سریعتر صورت گیرد.

,

عضوشورای شهرلنده گفت: در تامین قیر راه های روستایی  مشکلاتی داریم که انتظار داریم این مهم نیز در دستور کار نماینده محترم قرار گیرد.

,

وی گفت: مشکلات زیر ساختی در حوزه ارتباطی در شهرستان لنده وجود دارد که انتظار داریم این مهم به درستی پیگیری شود.

,

آهنجان گفت: در حوزه نفت کوه سیاه نیز انتظار داریم این مهم فعال شود و معدن گچ نیز فعالسازی شود و از طریق سازمان ایمیدرو نیز این مساله پیگیری شود.

,

, ,

وی گفت: در بحث آبرسانی به روستاها نیز مشکلاتی اساسی داریم که بحث ابرسانی به عشایر نیز یک حرکت خوب و امیدوارانه صورت گیرد.

,

عضو شورای شهرلنده گفت: در خصوص پروژه دشت بن و دشت آبلش نیازمند حمایت های ویژه هستیم که انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه نیز این مهم را هرچه سریعتر در دستور کار خود قرار دهد.

,

وی گفت: در خصوص بحث حمایت از شهرداری نیز نیازمند حمایت ویژه هستیم که انتظار داریم از طریق سازمان دهیاری و شهرداری ها و وزارت کشور نیز حمایت شود.

,

نماینده کهگیلویه بزرگ در ادامه این نشست گفت: سال جهش تولید است و باید همه ما تلاش کنیم تا این مهم به درستی در کشور اجرایی شود.

,

, ,

حجت الاسلام محمد موحد گفت: تکلیف ما خدمت به مردم است که با استفاده از رهنمون های مقام معظم رهبری در جهت خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

,

نماینده مردم در مجلس بیان داشت: در طول دوماه از شروع فعالیت در مجلس شورای اسلامی دیدارهای با مسئولان کشوری در جهت مطالبه حقوق مردم حوزه انتخابیه داشتیم که قول های خوبی در جهت رفع مشکلات از سوی آنان داده شده است.

,

وی افزود: در دیداری که در سازمان مدیریت داشتم متوجه شدم که اعتبار پروژه آب رسانی به چهار شهرستان درصد ناچیزی است که از ۳۴ میلیارد تومان اختصاص داده شد تنها ۲ میلیارد آن تخصیص داده شد و این در حالی است در جای دیگر شاهد تخصیص ۹۰ درصدی در پروژه ها هستیم.

,

سید محمد موحد خطاب به مسئولین دستگاه های مختلف گفت؛ در برابر مسولیتی که بعهده داریم باید پاسخگو باشیم، اگر قصد خدمت دارید و میخواهید مشکلات مردم در حوزه کاریتان حل شود باید مطالبه گری کنید. باید آستین ها را بالا بزنید تا پا به پای هم در وزارت خانه ها پیگیر امورات مختلف باشیم.

,

, ,

سید محمد موحد بیان کرد؛ نباید اجازه داد با این توجیه که فلان طرح و پروژه معارض دارد یا فاصله زیاد است و دیگر موارد روند خدمت رسانی به مردم کند شود.

,

موحد گفت؛ در استانی مانند اصفهان در یک منطقه، اتوبان و کمربندی های یک دو سه و چهار احداث می شود ولی  چطور می شود مسیر پاتاوه-دهدشت که  کریدور جنوب به مرکز کشور است و بخش اعظمی از مشکلات ارتباطی چندین نقطه از کشور را حل می کند لنگ اعتبار باشد.

,

وی گفت؛ مسولیت پذیرفتم چرا که با رای مردم انتخاب شدم و با هیچ مدیری جز به نفع مردم معامله ای نخواهم داشت.

,

سید محمد موحد در این بخش از سخنان خود حضور بنیاد مستضعفان در شهر لنده و انتخاب این منطقه را به عنوان پایلوت اقتصادی فرصت بی نظیری دانست و گفت: بر اساس گزارشات اقدامات خوبی در لنده از سوی بنیاد صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد وِلذا دیدار با مسولین بنیاد در سطح کشور برای تسهیل امورات به خصوص تسریع در مشارکت پروژه های عمرانی حتما طرح خواهد شد.

,

وی بهرمندی از ظرفیت بنیاد در حوزه اشتغال را از اولویت ها دانست و ابراز امیدواری کرد با ورود بخش های اقتصادی این سازمان شاهد شکوفایی مشاغل گوناگون باشیم.

,

موحد با انتقاد از دانشگاه پیام نور گفت؛ ساختمانی از سال های گذشته در این منطقه احداث شد که بنابه گزارشات داده شده مدت زیادی است راکد مانده است. از مجموعه پیام نور میخواهم که دلتان به حال این همه منابعی که در منطقه هزینه شده است بسوزد و انتظار میرود این ساختمان که نیاز مبرم به آن احساس می شود تکمیل و به بهره برداری برسد.

,

, ,

موحد تاکیدکرد: در مقابل هیچ مدیری کوتاه نخواهیم آمد، باید جهادی حرکت کنیم و بتوانیم برای حرکت های بزرگ کار کنیم .

,

وی تاکید کرد: در روزهای گذشته در تماس سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح که از مفاخر نظامی این استان است دغدغه این فمانده باتجربه را در خصوص عدم تخصیص اعتبار کافی برای جاده دهدشت به پاتاوه را داشتیم که نامه تخصیص 60میلیارد تومان با پیگیری های سردار خرم دل و بنده و اقای مکینی رفع شد و از 250میلیارد تومان تخصیصی هم اکنون 60میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

,

وی افزود: شما مدیران اگر نتوانید اعتبارات لازم را بگیرد مطمن باشید کسی دیگر این اعتبارات را خواهد برد که این مشکل به خود مدیران شهرستانی بر می گردد که باید پیگیر حقوق و مطالبات خود از طریق نماینده و مدیران کل و استانداری باشند.

,

نماینده ادوار گذشته مردم کهگیلویه در مجلس گفت: هماهنگی و همدلی استاندار و مجموعه شورای تامین استان در جهت پیگیری امورات استان خیلی خوب است و امیدواریم این همدلی در جهت رفع مشکلات موثر تر واقع شود.

,

وی افزود: شهرستان لنده مشکلات زیادی دارد و از بنیاد علوی و مستضعفان که تلاش های خوبی داشته است قدردانی می کنیم و امیدواریم اقای مرادری مدیر شهرستان بتواند این همکاری را مضاعف تر کند.

,

این نماینده خطاب به شهرداری گفت: در داخل شهر باید فضاهای فرهنگی به درستی جانمایی و ایجاد شود که انتظار داریم بنیادعلوی در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

,

وی افزود: توجه به پروژه مهم لنده-دهدشت از مسیر پاتاوه یکی از مهمترین پروژه های است که می تواند در ادامه راه لنده -تشان به عنوان یک کریدور مهم برای خروج از بن بست لنده مفید و موثر واقع شود.

,

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه لنده-تشان نیازمند چندصد میلیارد تومان اعتبار ویژه است که متاسفانه در دریف دهدشت-پاتاوه در ردیف پروژه های استانی است ه امیدواریم با تامین اعتبارات لازم مشکل این پروژه نیز رفع شود.

,

 

,

 

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه