اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

ستاد کرونا به دنبال اعمال محدودیت ها و تعطیلی های جدید نیست

ستاد کرونا به دنبال اعمال محدودیت ها و تعطیلی های جدید نیست
حسن جعفری با بیان اینکه ستاد کرونا به دنبال اعمال محدودیت ها و تعطیلی های جدید نیست ولی با اجتماعات غیرمجاز و غیر ضرور برخورد می شود، گفت: کرونا ۳۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضربه زده است و مسئولان باید تلاش کنند تا دغدغه های معیشتی مردم را مورد توجه قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست شورای اداری و آئین معارفه نخستین فرماندار کوهسرخ اظهار داشت: سه وظیفه اصلی معیشت، سلامت و امنیت را استانداری در حوزه استان پیگیری می کند و مدیران وظیفه دارند در جهیت اجرای این وظایف تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه دغدغه های فراوانی در حوزه معیشت مردم وجود دارد، خاطرنشان کرد: تحریم های مختلف و زیادی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است و درآمد اصلی ما در حوزه نفت را مد نظر قرار داده اند تا معیشت مردم به مخاطره بیفتد و باید با تمام این تحریم ها و سختی هایی که وجود دارد در جهت حل مشکلات معیشتی مردم تلاش کنیم.

,

معاون استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه تا امروز در جهان و کشور ما بروز و ظهور پیدا کرده و به اقتصاد کشور، استان و شهرستان ها ضربات زیادی زده است، تصریح کرد: کرونا ۳۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضربه زده است و مسئولان باید تلاش کنند تا دغدغه های معیشتی مردم را مورد توجه قرار دهند.

,

وی ضمن تاکید بر تلاش برای سلامت جامعه و مردم، اذعان کرد: مردم در اسفندماه ویروس کرونا را باور کردند و محدودیت هایی که انجام شد توانست در حوزه کاهش مراجعات و فوت شدگان اثر گذار باشد ولی از اول ماه جاری با توجه به آزادسازی هایی که صورت گرفت و باور غلط مبنی بر  از بین رفتن ویروس کرونا شاهد افزایش مراجعات و متاسفانه فوتی ها بودیم.

,

جعفری با اشاره به اینکه اصول بهداشتی در حوزه های مختلف کمتر مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: کلیه متخصصان عفونی و آنهایی که با ویروس کرونا سروکار دارند اعلام می کنند که این ویروس تغییر ماهیت داده و جامعه مخاطب این ویروس دیگر افراد میان سال و کهنسال نیست بلکه جوانان و کودکان را هم تهدید می کند.

,

وی با بیان اینکه مردم باید این ویروس را باور کنند و از رعایت پروتکل های بهداشتی مانند زدن ماسک و عدم حضور در تجمعات غافل نشوند، تشریح کرد: ادارت ملزم به رعایت تمام پروتکل های بهداشتی هستند و اگر رعایت نشود مطمئنا برخوردهای محکمی صورت خواهد گرفت.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تاریخ اتمام این ویروس به هیچ عنوان مشخص نیست و تنها راه مقابله با آن رعایت اصول بهداشتی است، بیان کرد: ستاد کرونا به دنبال اعمال محدودیت ها و تعطیلی های جدید نیست ولی اجتماعات غیر مجاز و اماکنی که این اصول را رعایت نکنند مطمئنا برخورد شدید خواهد شد.

,

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: اینکه بگوئیم در وضعیت سفید هستیم باور غلطی است بسیاری از استان هایی که امروز در وضعیت قرمز هستند استان هایی بودند که در پیک کرونا وضعیت سفید داشتند و اینکه برخی از شهرستان های استان سفید اعلام می شوند برای این است که بیماران کرونایی خود را به بیمارستان های شهرستان های دیگر بستری می کنند.

,

 جعفری با اشاره به اینکه امنیت دیگر وظیفه و دغدغه ای است که مد نظر قرار گرفته است، ابراز کرد: سال گذشته استان اول در حوزه امنیت بودیم ولی امسال با توجه به شرایطی که داشتیم دغدغه هایی در حوزه امنیت داریم و خارج نشینان با اطلاعیه هایی به دنبال اعتراضات صنفی هستند.

,

وی با بیان اینکه ۵ گزینه برای فرمانداری کوهسرخ مطرح بود که در نهایت رضا رمضانی به عنوان فرماندار کوهسرخ انتخاب شد، افزود: مطمئنا سرپرست جدید به تنهایی نمی تواند ۸۰ سال عقب افتادگی در کوهسرخ را جبران کند و از همه ظرفیت و توان باید استفاده شود تا یک کار ویژه و خاص صورت گیرد.

,

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پذیرفته نیست که فرماندار داشته باشیم و عملا توسعه در حوزه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی صورت نگیرد، اظهار داشت: رقابت در خدمات رسانی می تواند باعث توسعه فوری و زودهنگام شهرستان شود.

,

وی با اشاره به بحث سکونت فرمانداران و بخشداران در شهر محل خدمت، خاطرنشان کرد: ۱۰۴ فرماندار و بخشدار در حوزه استانداری داریم که ۱۰۲ نفر در محل خدمت اسکان ندارند و اولویت این است که مسئولان ادارات نیز در شهرستان اسکان داشته باشند و حضور آنها در منطقه می تواند راهگشا باشد و عقب ماندگی های قبلی را جبران کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه