اخبار داغ

در سفر مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به درگز مطرح شد؛

آغاز مطالعات ساخت سد جدید لطف آباد/ سد درونگر به پیمانکار بخش خصوصی واگذار می‌شود

آغاز مطالعات ساخت سد جدید لطف آباد/ سد درونگر به پیمانکار بخش خصوصی واگذار می‌شود
علایی گفت: با هدف توسعه و رونق گردشگری، ایجاد اشتغال، افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی، سد درونگر شهرستان درگز به زودی و ظرف چند هفته آینده در اختیار پیمانکار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی؛ ضمن سفر به شهرستان درگز، از پروژه های مختلف آبی این شهرستان بازدید کرد و پس از گفتگو با مردم و کشاورزان منطقه، در جلسه ای با مسئولین درگز به شناسایی مسائل و راه حل های مناسب برای حل مشکلات پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در گفتگو با خبرنگار ما، درگز را یکی از شهرستانهای مرزی دارای توان اقتصادی و منابع آب و خاک بسیار ارزشمند دانست و گفت: نیاز است در شرایطی که سند سازگاری با کم آبی تصویب شده و به اجرا درآمده است، با حضور در شهرستانها و شرکت در جلسات، مشکلات حوزه آب به خصوص بحث تامین آب شرب روستاها را بررسی کنیم.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تبیین کرد: یکی از مسائل مورد نیاز مردم و کشاورزان درگز شبکه پایین دست سد درونگر است که اجرای آن سالها به تاخیر افتاده بود؛ برکت به ثمر رسیدن این پروژه، افزایش آب اختصاص یافته به کشاورزان و به تبع آن افزایش تولید است.

,

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای حل مشکل نشتی آب سد ابیورد عنوان کرد: تلاش می کنیم هر چه سریعتر، ایراد پیش آمده در سد را برطرف کرده و آبگیری مجدد آن را آغاز کنیم؛ پس از آن برنامه خط انتقال آبرسانی به شهر درگز و پروژه تامین آب برای استفاده در صنعت تصفیه آب و گلخانه بزرگ درگز را در دست اقدام داریم.

,

علایی تشریح کرد: سدهای درگز پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال، افزایش سرمایه اجتماعی، افزایش نشاط و اعتماد عمومی مردم را دارند؛ مراحل واگذاری سد درونگر به بخش خصوصی در حال انجام است و امیدواریم سرمایه گذاران با استفاده از تمام ظرفیت های سد بتوانند به بهبود وضعیت اقتصادی این شهر و مردم آن کمک کنند.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خاطرنشان کرد: آغاز مطالعات برای ساخت سد جدید لطف آباد، توسعه آب و خاک در مناطق مرزی، ساماندهی و لایروبی رودخانه ها  از دیگر برنامه هایی است که مورد مطالبه مسئولین این شهر بوده و امیدواریم تا سفر بعدی به این شهرستان که تا سه ماه آینده انجام خواهد شد کارنامه موفقی از عملکرد شرکت آب منطقه ای را خدمت مردم شهرستان درگز ارائه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه