اخبار داغ

عضو شورای شهر یزد خبر داد

تولید آسفالت از نخاله های ساختمانی در یزد

تولید آسفالت از نخاله های ساختمانی در یزد
عباسی عضو شورای شهر یزد از تولید آسفالت بازیافتی برای نخستین بار در یزد با استفاده ازنخاله های ساختمانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن عباسی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شورای شهر یزد در این دوره، تولید آسفالت بازیافتی بوده که از دور ریز روزانه ده ها تن نخاله آسفالتی و آلودگی محیط زیستی جلوگیری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محسن عباسی در مصاحبه با خبرنگار , یزد رسا,  عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شورای شهر یزد در این دوره، تولید آسفالت بازیافتی بوده که از دور ریز روزانه ده ها تن نخاله آسفالتی و آلودگی محیط زیستی جلوگیری می کند.,
عضو شورای شهر یزد افزود: این شیوه به لحاظ اقتصادی و از جهت مصرف قیر هم در این شراط دشوار اقتصادی مقرون به صرفه است و هم قیمت تمام شده آن کمتر از 20 درصد آسفالت جدید است.
,
 
,
وی اظهار داشت: شیوه های مشابه تا کنون به تولید انبوه نرسیده اما خوشبختانه ما با صرف دو سال زمان موفق به دستیابی به شیوه ای شده ایم که اقتصادی بوده و به تولید انبوه رسیده است. از این بابت یزد در این زمینه پیشگام است.
,
 
,
عباسی گفت: این شیوه با استفاده از دانش بومی متخصصان شهرداری یزد ایجاد شده و موجب میلیاردها تومان صرفه جویی در این شرایط اقتصادی شده است. 
,
 
,
این مقام مسئول در مورد کیفیت این نوع آسفالت ها نیز عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد از آثار شهر آسفالت کوچه ها و معابر درجه ۲ و درجه ۳ است و تنها ۳۰ درصد مصرف آسفالت در معابر درجه یک است. از این حیث میتوان از آسفالت بازیافتی در 70 درصد معابر بهره برد.
,
 
,
عضو شورای شهر یزد اظهار داشت: از این نوع آسفالت نیز در بزرگراه ها و یا بلوارها استفاده نمی شود بلکه در کوچه های فرعی، پیاده روها و در کوچه هایی که عبور و مرور و کمتری دارد استفاده می شود.
,
 
,
عباسی در مورد ارزیابی کیفیت این محصول نیز ابراز داشت: آسفالت چه جدید و چه بازیافتی هر روز آزمایش می‌شود و در صورت داشتن استانداردهای لازم قابل استفاده خواهد بود.
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد: روزانه ۹۰۰ تن نخاله در شهر یزد تولید شده و بخش عمده‌ای از آن تبدیل به آسفالت می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه