اخبار داغ

برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی تشریح شد

برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی تشریح شد
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد در تشریح برنامه‌های سالروز ولادت امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: جشن‌های شب میلاد امام رضا(ع) طبق روزشمار برنامه‌های دهه کرامت با شعار «خادم الرضا شهید سلیمانی، الگوی خادمان اهل بیت(ع)» برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه ویژه برنامه گلباران حرم مطهر رضوی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و با حضور محدود خدام آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، گفت: این مراسم پنجشنبه از ساعت 18:30 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) بدون حضور زائران و مجاوران و به صورت نمادین با حضور خدام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم از طریق نمایشگرهای پهن‌پیکر حرم، رسانه ملی و درگاه اینترنتی رضوی تی وی به صورت زنده پوشش داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این آیین سنتی هر کدام از خدمه با در دست داشتن شاخه گل کنار مضجع شریف رضوی حضور می یابند و شاخه های گل را تقدیم ابوالحسن علی بن موسی الرضا(ع) می‌کنند و فرخنده میلاد امام هشتم(ع) را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و شیعیان تبریک و شادباش می‌گویند.

گنابادی نژاد در ادامه به برگزاری مراسم زائر محور حرم مطهر اشاره کرد و افزود: مراسم جشن شب میلاد با سرسعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) پنجشنبه 12 تیرماه در صحن جامع رضوی از ساعت 18 آغاز خواهد شد و تا ساعت 22:45 ادامه خواهد داشت.

جزییات برنامه شب میلاد امام رئوف(ع)

وی در تشریح برنامه‌های شب میلاد امام رئوف(ع) گفت: در بخش اول مراسم شب میلاد که قبل از نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود، حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه حسین طاهری و سیدحمید برقعه‌ای به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهند پرداخت.


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بعد از نقاره‌زنی غروب، مهدی یعقوبی به بیان معارف قرآنی می‌پردازد، گفت: حمید شاکرنژاد نیز در شب میلاد قرآن اذان‌گاهی را تلاوت خواهد کرد و بعد از اقامه نماز ابراهیم قانع زیارت امین الله را قرائت می‌کند‌ و در ادامه کلیپ بیانات مرجع عالیقدر حضرت آیت ا...العظمی جوادی آملی پخش خواهد شد.

آیین تعویض پرچم

وی افزود: در ادامه برنامه‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی ضمن خوش آمدگویی و تبریک میلاد امام رضا(ع) سخنرانی خواهند کرد سپس توسط ایشان پرچم گنبد حرم حضرت رضا(ع) با اهدای گل و احترام؛ به همراه مداحی محمدرضا طاهری جهت اجرای آیین تعویض و اهتزاز پرچم به خادمان تقدیم می‌شود. در کنار آیین تعویض پرچم گنبد مطهر، پوش مضجع منور رضوی نیز تعویض خواهد شد.

گنابادی‌نژاد اظهار کرد: در ادامه مراسم شب میلاد، برنامه‌ای گفت‌وگو محور با حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، داریوش ارجمند و اجرای گروه سرود آوای رضوان خواهیم داشت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های دیگری چون مسابقه، معرفی کتاب، داستان و حدیث خوانی نیز در این شب اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته کلیه برنامه‎های حرم از طریق نمایشگرهای پهن پیکر و درگاه اینترنتی رضوی تی وی اکران خواهد شد و گلچینی از این مراسم به صورت زنده از رسانه ملی، صفحه اینستاگرام حرم مطهر رضوی به آدرس @razavi_aqr_ir پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خادمان و اصحاب رسانه‌ بارگاه منور رضوی سعی دارند تا در شب و روز میلاد حضرت رضا(ع) جشن های این حرم را به خانه عاشقان و اراتمندان به ساحت قدسی اهل بیت(ع) برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه