اخبار داغ

دیدار نماینده آمریکا در امور ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

دیدار نماینده آمریکا در امور ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران پس از پایان سفر خود به خاورمیانه، در وین با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و در خصوص مسائل مربوط به ایران با وی گفتگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که با «برایان هوک» مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا دیدار کرده است.

رافائل گروسی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره دیدارش با این دیپلمات ارشد آمریکایی نوشت: «امروز با  برایان هوک نماینده ویژه آمریکا [در امور ایران] دیدار و در خصوص اجرای تعهدات پادمانی ایران گفتگو کردیم.»

برایان هوک از روز دوشنبه در راستای افزایش فشار بر ایران، سفرهای فشرده‌ای به عربستان، امارات، بحرین و سرزمین‌های اشغالی داشته و پس از پایان سفرش به خاورمیانه، طی توقفی کوتاه در وین با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرده است.

حدود دو هفته قبل شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) علیه ایران را به تصویب رساند؛ قطعنامه‌ای که در آن از ایران خواسته شده است در خصوص ارائه دسترسی‌ به برخی سایت‌های هسته‌ای همکاری بیشتری با آژانس داشته باشد.

دی پی تصویب این قطعنامه پیشنهادی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  قطعنامه   را قطعنامه‌ای سیاسی و اقدامی غیرسازنده و غیرمسئولانه خواند و تأکید کرد که بانیان این قطعنامه مسئول تنش‌آفرینی در روابط میان ایران و آژانس بین‌الملی انرژی اتمی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد کامل قطعنامه سیاسی و غیرفنی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران بالاترین سطح از همکاری را با  آژانس داشته است، صدور قطعنامه شورای حکام اقدامی کاملاً غیرسازنده و مأیوس کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه