اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

امام هشتم معرف مکتب اهل بیت(ع) در کشور است

امام هشتم معرف مکتب اهل بیت(ع) در کشور است
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: امام رضا (ع) معرف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و علوم اسلامی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به فرارسیدن سالروز امام رضا(ع)، بیان کرد: این امام همام معرف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و علوم اسلامی در کشورمان است تا ما بتوانیم امام٬ ولی خدا و ولایت ائمه (ع) را بدرستی بشناسیم.

وی گفت: امام هشتم با معرفت٬ دانش و علم خود دیگران را به مناظره علمی دعوت می کرد، او همواره پیروان اهل بیت عصمت و طهارت را به کسب علم و دانش و معرفت افزایی برای رهایی از جهل مادی فرا می خواند و این کار یکی از خواسته های این امام همام بود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ما در برابر معصومین به ویژه امام رضا (ع) سه وظیفه داریم، اولین وظیفه معرفت و شناخت است هر چه معرفت و شناخت به او افزایش پیدا کندT وظیفه خود را بهتر میدانیم، وظیفه دوم به امام رضا(ع) مودت یعنی دوستی بدون قید و شرط، دوستی بی ریا، در ازای آن از طرف چیزی نخواهیم.

بامری تصریح کرد: هر چه معرفت بیشتر، محبت بیشتر خواهد شد و آخرین وظیفه به تمام معصومین(ع) اطاعت است. اگر اطاعت افزایش یابد باعث افزایش مودت می شود و اگر مودت افزایش یابد، اطاعت بدون چون و چرا، بدون کم و کاست را می پذیریم.

وی با اشاره به اینکه از صفات امام علی(ع) کریم بودن است،افزود: کریم به کسی می گویند که خود می داند که وظیفه دارد به دیگران کمک کرده و مشکلات آن ها را حل کند، همه می دانند که زندگی جهات مختلفی از جمله ابعاد اقتصادی، فرهنگی و تربیتی دارد، شخص کریم در هر وجهی از زندگی به محتاج و فقیر کمک می کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: حضرت امام رضا علیه السلام، هشتمین پیشوای شیعیان، که کنیه ایشان ابوالحسن و القابشان رضا، فاضل، صدیق، زکی و... می باشد، در یازدهم ذی القعده الحرام سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره متولد و در سی ام صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به دستور مامون خلیفه ستمگر عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه