اخبار داغ

زنانی که با کمترین امکانات آغاز می‌کنند/درآمد میلیونی بانوی کُردستانی با وام اشتغال

زنانی که با کمترین امکانات آغاز می‌کنند/درآمد میلیونی بانوی کُردستانی با وام اشتغال
یکی از بانوان کارآفرین شهر سریش آباد قروه با ایجاد کارگاه تولید پوشاک برای ۱۰ نفر از زنان شغل ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بیکاری که یکی از دغدغه‌های امروز دولت هم به شمار می‌رود، در بین هفت ابرچالش اقتصادی کشور قرار گرفته است؛ چالشی که به دلیل پیشی گرفتن تقاضای شغل نسبت به فرصت‌های شغلی، باعث شد تا به رغم اشتغالزایی تعادل قابل قبولی بین عرضه و تقاضا ایجاد نشود و همچنان عقب ماندگی فرصت‌های شغلی محسوس باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

 بانوان ایران‌زمین همواره دوشادوش مردان فعالیت داشته و دارند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور و فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصاد آسان‌تر شده است.

,

زنان زیادی به دلایل مختلف از جمله بیکاری، کاهش دستمزدها و نارضایتی از شغل قبلی، در امر کارآفرینی وارد می‌شوند و گاه با کمترین امکانات یک فعالیت اقتصادی برای خود و چند نفر دیگر ایجاد می‌کنند؛‌ بانوان فعالی که دغدغه‌ای به جز اقتصاد و اشتغال ندارند و برای ایجاد رونق در اشتغال‌شان نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی هستند.

,

اما در همین بحبوحه بیکاری، فعالیت‌های خوداشتغالی و شناسایی ظرفیت‌های استانی و محلی بهترین فرصت برای اشتغالزایی است به شرط آن که پیش از شروع فعالیت، ظرفیت های بازار و منطقه را شناسایی کنید.

,

نمونه این افراد که با کمک این نهاد به توانمندی و خودکفایی رسیده ثریا حاجیان است، این بانوی کارآفرین ساکن شهر سریش آباد شهرستان قروه و هم اکنون صاحب یک تولیدی در زمینه پوشاک مردانه  است .

,

وی در بیان چگونگی شروع به کار خود گفت: در ابتدا با توجه به اینکه شوهرم فوت شده بود و فاقد هرگونه درآمد برای تامین هزینه های خود و پسرم بودم تحت حمایت کمیته امدادشهرستان قروه قرارگرفتم.

,

این بانوی کارآفرین ادامه داد: بعد از مدتی اطلاع پیدا کردم که کمیته امداد برای راه اندازی و ایجاد شغل از طریق پرداخت تسهیلات به مددجویان کمک می کند.

,

وی گفت: به مدت ۶ ماه در یک کارگاه خیاطی مشغول به شاگردی شدم تا آموزش ببینم و بعد از یادگیری از طریق کمیته امداد درخواست تسهیلات اشتغال دادم و ۱۰ میلیون تومان وام دریافت کردم.

,

خانم حاجیان تصریح کرد: با این مبلغ وام در اوایل با خرید وسایل خیاطی خودم در منزل مشغول به کار شدم و از طریق فروش تولیداتم تاحدودی به تامین مخارج زندگی کمک میشد.

,

وی ادامه داد: بعد از مدتی تصمیم گرفتم یک کارگاه راه اندازی کنم و تعدادی  از زنان رو هم در این کارگاه مشغول به کار نمایم و توانستم با تامین بازار فروش تولیدات در تهران به درآمد مناسبی دست پیدا کنم.

,

این بانوی کارآفرین گفت: پارسال نیز برای توسعه این کارگاه تولیدی از طریق کمیته امداد این شهرستان ۳۰ میلیون تومان تسهیلات تکمیلی دریافت کردم و با توسعه آن تعداد بیشتری را مشغول به کارکردم و هم اکنون حدود ۱۰ نفر از زنان در این کارگاه تولیدی مشغول به کار هستند و در کنار اینکه برای خودم شغل و منبع درآمد مناسب تامین شده برای این افراد نیز اشتغال زایی کرده ام.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه