اخبار داغ

بلاتکلیفی کتابخانه استاندارد اسدآباد؛

گلایه های مردم اسدآباد از بی تدبیری مسئولان/ پروژه کتابخانه ۱۱ سال معطل مانده!

گلایه های مردم اسدآباد از بی تدبیری مسئولان/ پروژه کتابخانه ۱۱ سال معطل مانده!
کتابخانه استاندارد اسدآباد بعداز گذشت ۱۱سال بلاتکلیفی اندر حکایت ناکام ماندن این پروژه باقی است و این بار در شرایط بی تدبیری مسئولان مردم مطالبه پر کردن فضای اشغال شده پارک برای ساخت این پروژه را از شورای شهر و شهرداری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛  سال ۸۹ بود که با اقدام شایسته و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اسدآباد زمینی به مساحت ٢ هزار و ٣۴۶ متر از فضای پارک شهید باهنر برای ساخت اولین کتابخانه استاندارد استان همدان در این شهرستان کلید خورد و با وقفه چهار ساله عملیات اجرایی آن آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حال بعداز گذشت ۱۱ سال که کمتر از ۱۰ درصد از این پروژه فرهنگی ساخته شده، مسئولان بلاتکلیفند و مردم هم نسبت به آن مطالبه جدی دارند، اما این بار مطالبه مردم بر این است که وقتی نمی‌خواهید قدم از قدم بردارید! خاک برداشت شده از فضای پارک را به پارک برگردانید.

,

پیش از این متولی پروژه ساخت کتابخانه استاندارد در اسدآباد راه و شهرسازی بود که بعداز سال ها بلاتکلیفی به جای اجرا و تکمیل و تحویل پروژه به نهادی دیگر واگذار شد و این بار ساخت این کتابخانه را اداره کل کتابخانه های عمومی استان برعهده گرفت که گویا این نهاد هم بعد از گذشت یکسال هنوز قدم از قدم برنداشته و نبود اعتبارات را بهانه می‌کند.

,

گلایه های مردم از بلا تکلیفی کتابخانه

, گلایه های مردم از بلا تکلیفی کتابخانه, گلایه های مردم از بلا تکلیفی کتابخانه,

بنا بر اخباری که از آقای مجید درویشی فرماندار اسدآباد تا سال گذشته منتشر شده، قرار بود این پروژه راکد با واگذاری پروژه از راه و شهرسازی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان از سال ۹۹ فعال شود که امروز بیش از ۴ ماه از سال ۹۹ می گذرد و هنوز ساخت این کتابخانه در بلاتکلیفی است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد در آخرین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که در تیرماه برگزار شد، با اشاره به گلایه ها و انتقاد مردم از بلاتکلیفی کتابخانه استاندارد گفت: سال ۸۹ اعضای شورای اسلامی شهر یکی از بهترین فضاهای شهر یعنی پارک شهید باهنر را با مساحت ۲ هزار و ۳۴۶ متر مربع در اختیار کتابخانه ها قرار دادیم تا ساخت کتابخانه استاندارد را شاهد باشیم که یک الی یک متر و ۲۰ سانت خاکبرداری انجام اما بعد تر همانگونه رها شد.

,

حمدالله مرادی با بیان اینکه پروژه رها شده کتابخانه استاندارد هم فضای نامناسب دارد و هم خطرآفرین برای مردم منطقه شده، ادامه داد: در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اسدآباد مصوبه ای داشتیم که این پروژه به حال خود رها شده را دوبار پر کنیم و در زمانی که اعتبارات فراهم شد خاکبرداری صورت بگیرد.

,

اگر اعتبار وجود دارد، پروژه را تکمیل کنید

, اگر اعتبار وجود دارد، پروژه را تکمیل کنید, اگر اعتبار وجود دارد، پروژه را تکمیل کنید,

وی خطاب به مسئولان کتابخانه و فرماندار شهرستان تأکید کرد: اگر اعتبار وجود دارد، پروژه را تکمیل کنید، در غیر این صورت مطالبه جدی و گلایه مردم است که نباید اینگونه پروژه رها شود.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد با بیان اینکه رها شدن این پروژه به اینگونه نمای خوبی ندارد، گفت: این پارک در مسیر اصلی تردد مردم است و مردم آن منطقه هم گلایه دارند و می گویند که اگر این پروژه در بالای شهر بود، قطعا نسبت به ساخت آن اقدام شده بود و این گلایه و مطالبه به حق است.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس هم در همان جلسه انجمن از اینکه کتابخانه شهید رجایی به عنوان تنها کتابخانه شهرستان امکانات کمی برای استفاده عموم مردم دارد، گلایه کرده و گفته بود: کتابخانه استاندارد شهرستان سال ها به حال خود رها شده و اراده ای برای راه اندازی آن وجود ندارد ولی امیدواریم در یک بازه زمانی تعریف شده بتوانیم مسائل و مشکلات اعتباری این طرح را مرتفع سازیم.

,

۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه استاندارد 

, ۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه استاندارد , ۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه استاندارد ,

کیومرث سرمدی در دیداری که نمایندگان مجلس با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتند، این موضوع را طرح کرده که نتایج آن در دست نیست!

,

مدیر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد از نیاز ۸ میلیارد تومانی اعتبار برای ساخت کتابخانه استاندارد خبر داده و آنگونه که از شرایط ویژه کشور و البته کمبود اعتبارات شهرستان پیداست، ناکام ماندن پروژه کتابخانه استاندارد همچنان باقی است!

,

گویا مسئولان شهرستان به جزء دادن آمار پیشرفت ۱۰ درصدی کتابخانه استاندارد و انتقال طرح به یکدیگر حرفی برای گفتن تاکنون نداشتند و انتظار می رود یا کتابخانه را با تکمیل کردن از بلاتکلیفی در آورند و یا خاک برداشت شده از آن فضا را به پارک برگردانند تا مردم حداقل از فضای پارک استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه