اخبار داغ

وقتی خصومت و تندوری آمریکا به جایی نمی رسد؛

آغاز فصلی جدید در شورای امنیت با عدم رأی مثبت به قطعنامه 2231 آمریکا

آغاز فصلی جدید در شورای امنیت با عدم رأی مثبت به قطعنامه 2231 آمریکا
نمایندگان مجلس معتقدند جمهوری اسلامی ایران همواره در چهارچوب قوانین و قرارداد برجام حرکت کرده است و اقدام صورت گرفته از سوی شورای امنیت و ندادن رأی مثبت به قطعنامه پیشنهادی آمریکایی ها نشان از نگاه و فصل جدید می تواند در این شورا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی گزارش دوره‌ای دبیرکل سازمان در راستای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط به توافق هسته‌ای ایران به دلیل شیوع بیماری کرونا روز سه شنبه به صورت مجازی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

در این نشست رزماری دیکارلو معاون دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز تأسف از خروج آمریکا از برجام خواستار پایبندی تهران به توافق هسته‌ای شد و گفت: ما از گام‌هایی که ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام برداشته هم نگرانیم. در نتیجه این اقدامات، ایران از محدوده‌های تعیین‌شده در برجام در خصوص غنی‌سازی اورانیوم و ذخائر آب سنگین فراتر رفته است. ایران همچنین محدودیت‌های وضع‌شده علیه برنامه تحقیق و توسعه هسته‌ای را زیر پا گذاشته است. امروز ما یکبار دیگر از ایران می‌خواهیم به اجرای کامل این توافق بازگردد.

,

اولوف اسکوگ نماینده اتحادیه اروپا نیز عنوان کرد: ما از اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و احیای تحریم‌های یکجانبه علیه ایران عمیقاً متاسفیم.با این وجود، اتحادیه اروپا از اقدام ایران در کاهش تعهداتش ذیل این توافق هم به شدت نگران است.

,

ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل به شدت با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یا بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل مخالفت کرد و گفت: ریشه اصلی بحران فعلی خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های یکجانبه آن علیه ایران است.

,

نشست شورای امنیت نشان داد ایران در چهارچوب قوانین برجام حرکت کرده است

, نشست شورای امنیت نشان داد ایران در چهارچوب قوانین برجام حرکت کرده است, نشست شورای امنیت نشان داد ایران در چهارچوب قوانین برجام حرکت کرده است,

منصور شکرالهی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت با بیان اینکه خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه کم نخواهد شد، گفت: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرموده اند که نباید هیچ گاه به آمریکا اعتماد کرد.

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در چهارچوب قوانین و قراردادها حرکت کرده است، اظهار کرد: دشمنی استکبار جهانی و غربی ها نه تنها با ایران است بلکه دشمنی آنان با نظام و اسلام است  و این دشمنی ادامه دارد.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در خصوص دشمنی غربی ها کوتاه نخواهد آمد چرا که کشوری با اقتدار است و همواره نشان داده است که با هیچ کشوری دشمنی ندارد.

,

وی با اشاره به مواضع تند آمریکا و اسرائیل نسبت به جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: ما در چهارچوب قانون حرکت می کنیم و این دشمنان ما هستند که علیه ما بسیج شده اند.

,

آغاز فصل جدید در شورای امنیت با عدم رأی مثبت به قطعنامه 2231 آمریکا/ آمریکا تلاش دارد با تندوری مسائل را حل کند

, آغاز فصل جدید در شورای امنیت با عدم رأی مثبت به قطعنامه 2231 آمریکا/ آمریکا تلاش دارد با تندوری مسائل را حل کند , آغاز فصل جدید در شورای امنیت با عدم رأی مثبت به قطعنامه 2231 آمریکا/ آمریکا تلاش دارد با تندوری مسائل را حل کند,

محمد حسن آصفری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به دلیل عناد آنان است، گفت: هیچ منطقی پشت سنگ اندازی آمریکایی ها علیه ایران وجود ندارد؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در موضوعات برجام و هسته ای به تعهدات خود عمل کرده است.

,

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده و حاضر شده از حق قانونی خود بگذرد؛ اما آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکردند و بدعهدی هایی در این مسیر داشته اند.

,

وی با تأکید بر اینکه امروز این مسئله برای دنیا به اثبات رسیده است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست، تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که پرچمدار مبارزه با تروریست است و علاقمند است که مسائل در قالب گفتگو مذاکرات حل شود.

,

آصفری بیان کرد: اما در این بین این غربی ها و به ویژه آمریکایی ها هستند که به دنبال خصومت و جنگ طلبی با ایران هستند و تلاش می کنند که با فشار و تندروی مسائل خود را حل کنند؛ فلذا آمریکا باید بداند که دوران جنگ و ستیز به پایان رسیده و امروز دوران صلح است.

,

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس عنوان کرد: شورای امنیت امروز دیگر توجیه ای برای دنیا ندارد که بخواهد قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کند و اعضای این شورا متوجه شده اند که امروز آمریکا به دنبال جنگ طلبی در کشورها است.

,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقمند به جنگ در منطقه و کشورها نبوده و نخواهد بود و البته از حق قانونی خود نخواهد گذشت، ابراز کرد: اقدام صورت گرفته از سوی شورای امنیت و ندان رأی مثبت به قطعنامه پیشنهادی آمریکایی ها نشان از نگاه و فصل جدید می تواند در شورای امنیت باشد که امروز این شورا باید به دنبال صلح و آرامش در کشورها باشد تا آنکه آمریکایی ها بخواهند از شورای امنیت برای منافع خود استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه