اخبار داغ

سختی نگاه مردم سخت‌تر از بیماری کرونا:

افزایش 120 برابری کرونا در شرق هرمزگان/مردم به خودشان رحم کنند

افزایش 120 برابری کرونا در شرق هرمزگان/مردم به خودشان رحم کنند
با اوج گیری آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان، رودان هم به عنوان یکی از شهرستان های قرمز معرفی شده و اعلام محدودیت ها در این شهرستان با توجه به افزایش مبتلایان ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ نیمه دوم فروردین ۱۳۹۹ درحالی آغاز شد که آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان ۲۳۴ نفر بود و شهرستان رودان با ۶ نفر مبتلا رتبه هفتم را در بین شهرستانهای استان داشت و تا پایان فروردین فقط با دو نفر افزایش تعداد مبتلایانش به هشت نفر رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه , هرمز,

در بازه زمانی یک ماهه یعنی تا پایان اردیبهشت آمار مبتلایان بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی به ۵۸ نفر رسید و افزایش ۵۰ نفری مبتلایان زنگ خطر را به صدا در آورد. تا ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ که آمار مبتلایان به تفکیک شهرستانها اعلام می‌شد رودان با ۳۵۵ نفر روند افزایشی مبتلایان را نشان می‌داد در ۲۱ روز تقریباً ۲۹۷ نفر به آمار این شهرستان افزوده شد.

,

افزایش ۴ برابری آمار ابتلاء در شهرستان موجب برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد تخصصی با کارگروه‌های بهداشت و سلامت، اصناف، دهیاران و شوراهای اسلامی و اتخاذ تصمیمات جدید شد اما این نشست‌ها مادام که مردم رعایت نکنند چندان نتیجه‌ای در بر نداشته است و دهم تیرماه آمار مبتلا نسبت به خرداد چهار برابر و نسبت به پایان فروردین ۱۲۰ برابر افزایش داشته است این درحالیست که آمار فوت شدگان هم در این شهرستان ۲۳ نفر اعلام شده است.

,

در حالیکه ایران روز دوشنبه رتبه سوم جهانی مبتلایان را به خود اختصاص داد رودان هم در روند تصاعدی مبتلایان رکوردار است و شاید اگر تست‌های بیشتری انجام بگیرد بعید نیست آمار ابتلاء به این ویروس رقمی بسیار بیشتر از آمار امروز باشد.

,

آشپزخانه بیمارستان را مجبوریم به اتاق بستری تبدیل کنیم

, آشپزخانه بیمارستان را مجبوریم به اتاق بستری تبدیل کنیم,

مصطفی غلامپور فرماندار رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز  اظهار کرد: مهمترین عامل انتقال بیماری مراسمات عروسی، عزا و گردهمایی‌های خانوادگی بوده که شرایط را اینگونه بغرنج کرده است.

, هرمز,

فرماندار رودان افزود: از ۱۹۰۰ تست گرفته شده بر اساس نتایج قطعی آزمایشگاهی بیش از ۹۶۰ نفر تست آنها مثبت بوده که این آمار نشان می‌دهد ۶۰ درصد نتایج تست‌ها مثبت است. در جلسات و مصاحبه‌های خبری مؤکد عرض کرده ام مردم به مسئولان اعتماد کنند و حتی المقدور در خانه بمانند و درصورتی که ضرورتاً از منزل خارج می‌شوند موراد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به جد رعایت کنند اگر مردم رعایت کنند به مددالهی کرونا را شکست می‌دهیم و اگر رعایت نکنند باید منتظر فاجعه باشیم.

,

غلامپور با اشاره به آمار متوفیان کرونا در شهرستان رودان ادامه داد: متأسفانه ۲۲ نفر از همشهریان رودانی بر اثر این بیماری جان باخته اند که هر چند ۶۷ درصد آنها خارج از شهرستان فوت شده، اما شهروندان اینجا هستند و این آمار برای رودان بسیار زیاد است.

,

وی تعطیلی یک هفته‌ای و اعمال محدودیت‌های جدید را در صورتی که شهروندان رعایت کنند مفید دانست و گفت: با همکاری دستگاه‌های مسئول خوشه‌ها را کنترل کرده ایم اما همچنان نگران شب نشینی ها، گردهمایی‌های خانوادگی و فامیلی هستیم. تعطیلی و اعمال محدودیت در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که مردم با همه وجود به این محدودیت‌ها پای بند بوده، از ترددهای غیر ضرور، برگزاری هر نوع مراسم، گشت و گذار در شهر بین شهرها بپرهیزند.

,

غلامپور اشاره‌ای به وضعیت بهداشت و درمان کرد و افزود: به طور مستمر پیگیر وضعیت بهداشت و درمان هستیم. در یک ماه اخیر فشار زیادی به کادر درمان وارد شده و برای اینکه مردم در جریان باشند که چه شرایطی حاکم است عرض می‌کنم بدنبال تبدیل آشپزخانه بیمارستان به اتاق بستری بیماران کرونایی هستیم. این به معنای تکمیل بودن ظرفیت بیمارستان است.

,

وی عنوان کرد: از همه مردم خصوصاً افراد تأثیر گذار و رسانه‌ها دعوت می‌کنم در آگاهی بخشی اجتماعی ما را یاری کنند. در حالی که ۹۰ درصد اصناف در محل کسب کار دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند از همشهریان انتظار همراهی داریم. باید پویش مردمی مقابله با کرونا اجرایی شود.

,

بیش از ۳۵۰ نفر در بیمارستان امام علی(ع) رودان بستری اند

, بیش از ۳۵۰ نفر در بیمارستان امام علی(ع) رودان بستری اند,

دکتر میرزا علی نظرنژاد مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به شرایط این شهرستان گفت: طی هفته‌های اخیر وضعیت شیوع بیماری کرونا در رودان قرمز شده است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان و فوتی‌هابه نحو چشمگیری افزایش یافته است.

, هرمز,

نظرنژاد ادامه داد: وضعیت شهرستان رودان قرمز است و روند مراجعه بیماران به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان امام علی (ع) افزایش یافته است و بخش درمان دچار مشکل شده است.

,

وی بی توجهی مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی، حفاظت فردی، خود مراقبتی و برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم را مهمترین علل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان رودان دانست.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان اضافه کرد: نباید کرونا را دست کم بگیریم یا فراموش کنیم بلکه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری از ابتلاء به آن پیشگیری کنیم.

,

دکتر نظرنژاد افزود: از مجموع مبتلایان بیش از ۳۵۰ نفر به علت وخامت بیماری در بیمارستان امام علی (ع) بستری یا تحت درمان هستند و۵۴ نفر از پرسنل خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان رودان نیز دچار این بیماری شده اند. به دلیل ارتباط مستقیم کادر درمان با بیماران کرونایی و اعلام مثبت شدن برخی همکاران، فشار زیادی بر کادر درمانی بیمارستان وارد شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: پرسنل بهداشتی و درمانی فشار زیادی را تحمل می‌کنند از همشهریان می‌خواهیم با حضور کمتر در اجتماعات و بازار خادمان خود را در مراکز بهداشتی درمانی را یاری کنند.

,

سختی نگاه مردم سخت‌تر از بیماری کرونا

, سختی نگاه مردم سخت‌تر از بیماری کرونا,

یک پرسنل بهداشت و درمان شهرستان در خصوص ابتلای پرستاران و پزشکان گفت: متأسفانه در ماه های اول در حین خدمت به این بیماری دچار شدم و هم سختی بیماری را کشیدم و هم سختی نگاه مردم نسبت به بیماران و اطرافیان آنها را تحمل کردم و در مدتی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کردم دریافتم که نگاه مردم نسبت به بیماران کرونایی از رنج این بیماری جانکاه ‌تر است و کادر بهداشت و درمان رودان در این یک ماهه بیشترین فشار کاری را تحمل می‌کنند و بالاخره اینها هم انسان هستند و از پا در می آیند، مردم باید رعایت کنند و بعضی انتقاد می‌کنند که مسئولان به فکر نیستند واقعاً حتی اگر چنین هم باشد چرا شما بفکر خودتان نیستید.

,

وی خاطرنشان کرد: مگر این شهرستان چند نفر پرسنل بهداشتی درمانی دارد که بیش از ۵۰ نفر آنها مبتلا شده اند. هر پرسنلی که گرفتار می‌شود فشار کاربر دیگر نیروها بیشتر می‌شود. ملتمسانه از مردم می‌خواهم همین مدتی که تعطیل اعلام شده را در خانه بمانند تا کادر درمانی هم شرایط بازیابی را پبدا کند و معتقدم اگر مردم رعایت نکنند ده هفته هم تعطیل شود نتیجه‌ای نخواهد داشت.

,

مردم به خودشان رحم کنند

, مردم به خودشان رحم کنند,

جهانگیر اسلامی دبیر آموزش و پرورش رودان با اشاره به روند افزایشی مبتلایان و فوتی های کرونا در شهرستان عنوان کرد: شما رسانه‌ها مسئول هستید و مردم را از وضع بیمارستان ها مطلع کنید تا دریابند که شرایط بسیار بدی داریم چرا که با پنهان کاری موفق نمی‌شویم و این روی سخنم با مردم است و آمار مبتلایان تا نیمه‌های اردیبهشت در رودان دورقمی نشده بود اما به یکباره این ویروس به جان شهر افتاد.

,

دبیر آموزش و پرورش رودان افزود: بیماران ناقل بدون علامت، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جدی نگرفتن کرونا عامل پدید آمدن این شرایط شد و به آنهایی که رعایت نمی‌کنند عرض می‌کنم اگر به مردم رحم نمی‌کنید لااقل به خودتان و خانواده تان ترحم کنید.

,

اسلامی ادامه داد: از مسئولین می‌خواهیم اگر می‌توانند با تعطیلی شرایط را مدیریت کرد تعلل نکنید و رودان شهرستانی که با امکانات ضعیف ازنظر بهداشتی و درمانی می باشد را دریابند و باید تمهیدات لازم را فراهم کرد که شرایط فاجعه بار تر نشود و از یک طرف هم باید اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل، دستکش با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد و مردم توان خرید و تهیه این اقلام با قیمت‌های افسارگسیخته را ندارند. باید نظارت جدی بر قیمت و توزیع باشد.

,

 کرونا همچنان بدون دارو و واکسن

,  کرونا همچنان بدون دارو و واکسن,

هرمزگان در نگاه مسئولان به ایران کوچک مشهور است و باید پذیرفت که هر تصمیمی اتخاذ می‌شود تبعات ملی دارد. این روزها حال هرمزگان خوب نیست تعطیلی و اعمال محدودیت‌های جدید به شرطی کارساز خواهد بود که عزمی جدی در مردم و مسئولان برای مقابله با کرونا ایجاد شود. حال که این مسئولیت به استان‌ها واگذار شده است، اگر نتایج اعمال محدودیت موجب کاهش ابتلاء شد و ضرورت دارد نسبت به افزایش مدت با اختیارات استانی اقدام گردد.

,

هر چند برخی کارشناسان بهداشتی بازگشایی زودهنگام کسب کارها را از دلایل افزایش آمار مبتلایان می‌دانند. اما یکی از دلایل مهم کاهش آمار مبتلایان در اواخر اسفند ماه و فروردین در استان هرمزگان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار محدودیت‌های جدی بود که اعمال می‌شد طبعاً اگر این تعطیلی با نظارت بر محدودیت‌ها همراه نباشد نمی‌توان به نتیجه آن دلخوش بود.

,

آنچه تا به امروز کاملاً روشن است اینکه برای پیشگیری یا درما ن کرونا ویروس، واکسن یا دارویی به مرحله تولید نرسیده است. تنها مسیر غلبه بر این ویروس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک عوامل مهمی هستند که می‌توانند ما را از این بحران به سلامت عبور دهند.

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه