اخبار داغ

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

قوانین گمرگ و سودهای مزاحم بانکی دومانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاران

قوانین گمرگ و سودهای مزاحم بانکی دومانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاران
رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: برخی از قوانین گمرک‌ها در حوزه‌ی واردات مواد اولیه و سود‌های بانکی مزاحم، روند فعالیت سرمایه‌گذاران را تضعیف می‌کند که برخی از این قوانین نیازمند اصلاحات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجب رحمانی در گفت‌گو با صبح‌ قزوین؛ با اشاره به وضعیت بودجه استان قزوین اظهار کرد: رتبه‌ی استان قزوین در ستون بودجه کشور بیست و هفتم است و تفاوت بودجه‌ی استانی که رتبه هفدهم را دارد با استان قزوین حدود ۸ الی ۹ میلیارد تومان است که این مسئله خیلی نگران کننده نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌ قزوین,

وی افزود: عوامل متعددی در میزان دریافت بودجه‌ی کشور از جمله جمعیت و مساحت موثر است و با توجه به ظرفیت‌های استانی می‌توان گفت مردم قزوین سالانه ۲ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کنند، همچنین اختصاص هزینه‌ی دولت برای مسائل مدیریتی هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس اذعان کرد: ما در مجلس ششم ضریب برخورداری استان قزوین در خصوص مالیات‌های پرداختی را از ۳۵ درصد به ۶۷ درصد رساندیم.

,

وی گفت: استان قزوین با وجود سهد نهب، سد بالاخانلو و سد طالقان از ظرفیت‌های خوب و اعتبارات ملی خوبی برخوردار است که برخی از طرح‌های استان قزوین از این راه تامین می‌شود.

,

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص سه درصدی درآمد نفت ابراز کرد: حدود سه درصد از درآمد نفتی کشور به استان‌ها تعلق می‌گیرند که بنا به وضعیت استان از نظر برخوردار بودن و محرومیت استان‌ها به میزان یک سوم و دو سوم تقسیم می‌شود.

,

قول وزیر بهداشت برای افزایش بودجه سلامت

, قول وزیر بهداشت برای افزایش بودجه سلامت,

وی در ادامه بیان کرد: دوسوم درآمد حاصل از نفت تنها به ۱۸ استان محروم تعلق می‌گیرد و استان قزوین به علت دارا بودن وضعیت نسبتا مناسب و برخوردار بودن نسبت به سایر استان‌ها از یک سوم درآمد نفتی برخوردار می‌شود.

,

رحمانی اذعان کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در سفر ایشان به قزوین، این استان ظرفیت خوبی از جهات مختلف اعم از کشاورزی و صنعت داراست که اگر بودجه‌ی مناسبی به استان تخصیص داده شود استان قزوین قابلیت تامین مزایای بسیاری در سطح کشور را دارد.

,

وی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاران در استان قزوین بیان کرد: وجود برخی ضعف‌های قوانینی خواه ناخواه موجب دلسردشدن برخی سرمایه‌گذاران می‌شود، از سوی دیگر برخی از قوانین گمرک‌ها در حوزه‌ی واردات مواد اولیه و سود‌های بانکی مزاحم، روند فعالیت سرمایه‌گذاران را تضعیف می‌کند که برخی از این قوانین نیازمند اصلاحات است.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در بحث کرونا بیان کرد: حدود یک درصد از ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص دارد که البته در توزیع و تقسیم این ارزش نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی در پایان گفت: اعتباراتی که در خصوص کرونا به قزوین اختصاص داده شده پاسخگوی نیاز استان نیست و کم است که البته در این خصوص وزیر بهداشت قول جبران این مسئله را به ما داده‌است.
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه