اخبار داغ

امام جمعه موقت طبس:

حمله نظامی در صحرای طبس نمونه آشکار جنایات آمریکا است/ آمریکا اولین ناقض حقوق‌بشر

حمله نظامی در صحرای طبس نمونه آشکار جنایات آمریکا است/ آمریکا اولین ناقض حقوق‌بشر
حجت‌الاسلام زنجانی گفت: حمله نظامی آمریکا به طبس در سال 1359 نمونه آشکار جنایات آمریکا در این منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس و مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد جنایات آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: حمله نظامی آمریکا به طبس در سال 1359 نمونه آشکاری از جنایات آمریکا در این منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس و مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در گفت‌وگو با,  ,  ,  ,  , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, در مورد جنایات آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: حمله نظامی آمریکا به طبس در سال 1359 نمونه آشکاری از جنایات آمریکا در این منطقه است.,

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 22 بهمن سال 1357 آمریکا تمام توان و بخش عظیمی از مناطق ایران را که برای آمریکا منفعت داشت از دست داد.

,

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: آمریکا قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به فکر توطئه و ایجاد تحرکاتی در کشور ایران بود و از این‌رو، گروهک‌ها و قومیت‌ها را برای انجام توطئه در ایران تشکیل می‌داد و برای این‌که در ایران ناامنی و آشوب برپا کند حاضر به پرداخت هزینه‌هایی بسیار زیادی بود.

,

حجت‌الاسلام زنجانی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان خط امام تصمیم گرفتند سفارت آمریکا در ایران که بیش از سفارت به یک لانه جاسوسی شبیه بود را تسخیر کنند و خوشبختانه در این تصمیم موفق شده و توانستند لانه جاسوسی آمریکا را در 13 آبان سال 1358 تسخیر کنند.

,

تشریح حمله نظامی آمریکا به طبس

, تشریح حمله نظامی آمریکا به طبس, تشریح حمله نظامی آمریکا به طبس,

وی اظهار کرد: پس از این اقدام سران ارتش آمریکا به فرماندهی کارتر تصمیم بر آزادسازی مسئولان لانه جاسوسی از راه حضور در ایران گرفتند.

,

امام جمعه موقت طبس گفت: نیروهای آمریکایی در این راستا ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی کردند به‌گونه‌ای وارد ایران شوند که نیروهای ایرانی متوجه حضور آن‌ها نشده و خود را راحت‌تر به مسئولان لانه جاسوسی برسانند.

,

حجت‌الاسلام زنجانی ادامه داد: کماندوهای آمریکایی صحرای طبس را برای رسیدن به هدف در نظر گرفته و با 6 فروند هواپیمای سی 130، 8 بالگرد، 8 موتور تریل و تعدادی خودروی جیپ در صحرای شماره یک مستقر شدند.

,

وی بیان کرد: کماندوهای آمریکایی پس از استقرار در صحرای طبس، اقدام به جابجایی نیروها با بالگرد گرفتند. ابتدای امر یکی از بالگردها دچار مشکل شد و کماندوها به ناچار نیروها را به بالگرد دیگری منتقل کرده و با 7 بالگرد اقدام به حرکت کردند.

,

امام جمعه موقت طبس گفت: پس از طی مسیر کوتاهی یکی دیگر از بالگردهای آمریکایی دچار مشکل شده و مجدد نیروها را به بالگرد دیگری منتقل کرده و با 6 بالگرد خود را نیمه شب به صحرای طبس می‌رسانند.

,

گروگان‌گیری مسافران اتوبوس ایرانی توسط کماندوهای آمریکایی

, گروگان‌گیری مسافران اتوبوس ایرانی توسط کماندوهای آمریکایی, گروگان‌گیری مسافران اتوبوس ایرانی توسط کماندوهای آمریکایی,

حجت‌الاسلام زنجانی افزود: کماندوهای آمریکایی پس از استقرار نهایی در صحرای طبس به گونه‌ای که نیروهای ایرانی متوجه حضور آن‌ها نشوند در حال برنامه‌ریزی برای اجرای نقشه خود بودند که نیمه‌های شب متوجه عبور یک اتوبوس و کامیون از این مسیر می‌شوند و گمان می‌کنند نیروهای ایرانی متوجه حضور آن‌ها در منطقه شده و قصد درگیری و مقابله دارند.

,

وی ادامه داد: لذا کماندوهای آمریکایی جلو رفته و اتوبوسی که از یزد به مشهد در حال حرکت بود را متوقف کرده و داخل اتوبوس می‌روند.

,

امام جمعه موقت طبس با بیان این‌که یک افسر ایرانی نیز به عنوان مترجم همراه کماندوهای آمریکایی بود، عنوان کرد: کماندوهای آمریکایی مسافران را از اتوبوس پیاده کرده و با دستوری که از مقاماتشان گرفته بودند قصد جابجایی مسافران ایرانی را با هواپیما به کشوری دیگر داشتند.

,

حجت‌الاسلام زنجانی طبسی افزود: در همان لحظاتی که کماندوها در حال جمع‌کردن مسافران ایرانی جهت سوارکردن به هواپیما بودند طوفان شن آغاز می‌شود و یک بالگرد که در حال سوختگیری از هواپیما بوده به دلیل برخورد با هواپیما دچار انفجار شده و می‌سوزد.

,

وی با بیان این‌که به گفته یکی از خلبانان بالگردها، طوفان اجازه دید را از خلبان‌ها گرفته بود، گفت: در این شرایط کماندوهای آمریکایی از انتقال مسافران اتوبوس ایرانی منصرف شده و همه را سوار اتوبوس می‌کنند اما تمام لاستیک‌های اتوبوس را با گلوله می‌ترکانند که اتوبوس توانایی حرکت و اطلاع دادن به نیروهای ایرانی از این حادثه را نداشته باشد.

,

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: کماندوهای آمریکایی با 5 بالگردی که برای آن‌ها مانده بود قصد آزادسازی مسئولان لانه جاسوسی را داشتند که طوفان شن نه‌تنها نگذاشت به هدفشان برسند بلکه آن‌ها را در صحرای طبس زمین‌گیر کرد و پوزه آن‌ها را به خاک مالید.

,

حجت‌الاسلام زنجانی خاطرنشان کرد: کماندوهای آمریکایی قبل از این‌که در این منطقه حضور پیدا کنند در مورد شرایط منطقه و این‌که طی آن چند روزی که در صحرای طبس خواهند بود از عدم‌وقوع طوفان از هواشناسی اطلاعات گرفته و با اطمینان کامل در منطقه مستقر شدند اما خوشبختانه با وقوع طوفان شن تمام برنامه‌ریزی‌های آن‌ها از بین رفت.

,

شن‌ها مأمور خدا شدند

, شن‌ها مأمور خدا شدند, شن‌ها مأمور خدا شدند,

وی با اشاره به صحبت امام خمینی (ره) در این خصوص گفت: شن‌ها مأمور خدا شدند و در آن نیمه شب که مردم ایران در خواب بودند و کسی از حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خبر نداشت خدا به واسطه شن‌های صحرای طبس نقشه و جنایت آمریکا را نقش بر آب کرد.

,

امام جمعه موقت طبس با اشاره به خوی استکباری آمریکا، اظهار کرد: آمریکا از زمان جنگ جهانی اول تاکنون صدها تجاوز و جنایت در کشورهای مختلف انجام داده است.

,

حجت‌الاسلام زنجانی گفت: جنایات آمریکا در ایران، افغانستان، عراق، گوانتانامو، ابوقریب، فلسطین و ... کاملا مشهود است و همه می‌دانند که استکبار جهانی قصد صلح و سازش ندارد.

,

وی به اقدامات نژاد پرستی و کشتن سیاه‌پوستان در آمریکا توسط پلیس این کشور اشاره کرد و افزود: چندین وقت است که سیاه‌پوستان آمریکایی از اقدامات نژاد پرستی این کشور معترض بوده و خواستار عدالت هستند.

,

امام جمعه موقت طبس تصریح کرد: امروز در آمریکایی که ادعای حقوق بشر دارد نقض حقوق بشر و نژاد پرستی بیداد می‌کند و تمام جوامع بین‌المللی آمریکا را به عنوان ناقض حقوق بشر می‌شناسند.

,

حجت الاسلام زنجانی تاکید کرد: آمریکا اولین نقض کننده حقوق بشر است.

,

وی در مورد افرادی که در داخل کشور ما آمریکا را بزک کرده و از آن حمایت می‌کنند، گفت: این افراد کسانی هستند که دین را از سیاست جدا دانسته و تمام منافع فکری و مالی خود را در جهان غرب می‌بینند.

,

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: افرادی که حامی آمریکا هستند باید بدانند که خواسته یا ناخواسته مرعوب و تحت سیطره آمریکا هستند و این کشور مستکبر را به عنوان ارباب پذیرفته‌اند.

,

حجت‌الاسلام زنجانی تصریح کرد: آمریکا فقط ظاهری آباد دارد وگرنه در غرب و آمریکا هیچ خبری از آبادانی نیست و افرادی که دنبال راحتی و آبادانی هستند باید با تکیه بر نیروهای داخلی برای آبادانی کشور خودشان تلاش کنند.

,

وی در مورد مذاکره و ارتباط با آمریکا، تصریح کرد: تجربه نشان داده است آمریکا و غرب قابل اعتماد نبوده و هر موقع به اینها اعتماد کردیم ضربه دیدیم.

,

امام جمعه موقت طبس گفت: بارها مقام معظم رهبری بر بی اعتماد بودن نسبت به آمریکا هشدار داده‌اند و مسئولان داخلی کشور نیز باید باور کنند که آمریکا کشور قابل اعتمادی برای ایران نیست.

,

حجت‌الاسلام زنجانی با بیان این‌که اعتماد به آمریکا زیان‌بار است، عنوان کرد: آمریکا خوی استکباری دارد و این قابل تغییر نیست.

,

سوءمدیریت داخلی دلیل مشکلات اقتصادی

, سوءمدیریت داخلی دلیل مشکلات اقتصادی, سوءمدیریت داخلی دلیل مشکلات اقتصادی,

وی در مورد مشکلات اقتصادی موجود در کشور، بیان کرد: برخی از مشکلات اقتصادی کشور ما ناشی از تحریم‌ها است اما برخی از مشکلات مربوط به داخل، نداشتن برنامه مناسب و سوءمدیریت مسئولان داخلی است.

,

امام جمعه موقت طبس تاکید کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی باید اقتصاد مقاومتی را درون‌زا و برون‌گرا کنیم.

,

حجت‌الاسلام زنجانی با تاکید بر این‌که نگاه به خارج کشور زیان‌بار است، تصریح کرد: باید با بالا بردن تولید داخلی مانع قاچاق شد و با اعتماد و تکیه بر نیروهای داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه