اخبار داغ

گزارشی از افزایش قیمت دو برابری اقلام خوراکی؛

رشد سرسام‌آور قیمت مواد غذایی و کوچک‌شدن سفره مردم/ جای خالی نهادهای نظارتی!

رشد سرسام‌آور قیمت مواد غذایی و کوچک‌شدن سفره مردم/ جای خالی نهادهای نظارتی!
در چند ماه اخیر قیمت مواد غذایی رشد سرسام‌آوری داشته است به گونه‌ای که بعضی از اقلام با رشد بیش از 100 درصدی همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، این روزها قیمت مواد غذایی به حدی رسیده که برای بیشتر قشرهای جامعه غیرقابل تحمل شده‌ است؛ در چند ماه اخیر این گرانی‌ها رشد سرسام‌آوری داشته است به گونه‌ای که بعضی از اقلام با رشد بیش از 100 درصدی همراه بوده است؛ در این روزگار کرونایی که کسب و کار مردم محدود شده و میزان درآمد مردم نسبت به قبل کاهش چشمگیر داشته است در عوض قیمت مواد غذایی و اقلام ضروری مردم افزایش چشمگیری داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  ,  , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, این روزها قیمت مواد غذایی به حدی رسیده که برای بیشتر قشرهای جامعه غیرقابل تحمل شده‌ است؛ در چند ماه اخیر این گرانی‌ها رشد سرسام‌آوری داشته است به گونه‌ای که بعضی از اقلام با رشد بیش از 100 درصدی همراه بوده است؛ در این روزگار کرونایی که کسب و کار مردم محدود شده و میزان درآمد مردم نسبت به قبل کاهش چشمگیر داشته است در عوض قیمت مواد غذایی و اقلام ضروری مردم افزایش چشمگیری داشته است.,

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت کسب و کار ما خوب نیست اما روز به روز شاهد افزایش قیمت مواد غذایی هستیم.  

,

وی افزود: برخی از مردم با سهم یارانه‌ای که به حساب آنها واریز می‌شود زندگی خود را می‌گذرانند که در مقابلِ افزایش قیمت مواد غذایی ناچیز است و جوابگوی نیاز خانواده‌ها نیست.

,

این شهروند بیان کرد: من کارگر ساختمانی هستم و از زمان شیوع بیماری کرونا، اوضاع کار خراب شده است و بسیاری از روزها بدون این‌که کاری گیر بیاورم با دست خالی به خانه برمی‌گردم.

,

وی تصریح کرد: در این شرایط و اوضاع اقتصادی امثال من که به نان شب خود محتاج هستیم تهیه مواد خوراکی و مصرفی ضروری برای ما سخت و دشوار است.      

,

این شهروند خطاب به مسئولان گفت: به فکر همه اقشار جامعه به خصوص قشر ضعیف و محروم هم باشید و وقتی که قیمت هر کیسه برنج را افزایش می‌دهند وضعیت اقتصادی کارگری که روزی شاید هزار تومان هم کار نکرده و درآمد نداشته باشد را مورد توجه قرار دهند.  

,

جهت اطلاع از قیمت های مواد غذایی و خوراکی به مغازه های سطح شهر سر زده و قیمت ها را پرسیدیم.

,

یکی از مغازه داران شهر بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی گلایه داشت و اظهار کرد: تقریبا بیشترِ مواد غذایی افزایش قیمتی بیش از 100 درصد داشته است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه در وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم تغییر خاصی احساس نمی‌شود اما روز به روز شاهد افزایش قیمت های موادغذایی هستیم.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیسه برنج 10 کیلویی پاکستانی 205 هزار تومان است که قبل از سال جاری 89 هزار تومان بوده و افزایش 130 درصدی را به همراه داشته است.

,

این مغازه‌دار بیرجندی با اشاره به این‌که قیمت هر کیسه برنج 10 کیلویی هندی به 175 هزار تومان رسیده است، افزود: قیمت حبوبات نیز اواخر سال گذشته از کیلویی 15 تا 17 هزار تومان به کیلویی 24 هزار تومان رسید که 40 درصد افزایش قیمت را به همراه داشته است و در حال حاضر نیز به همین قیمت به فروش می‌رسد.

,

وی با اشاره به این‌که ارز دولتی از مواد غذایی برداشته شده است و ارز نیمایی بر روی اقلام مصرفی مردم گذاشته شده است، افزود: ارز نیمایی 100 درصد از ارز دولتی گران‌تر است که روی کالای مصرفی می‌خورد که علاوه بر آن هزینه حمل و نقل و سایر هزینه‌ها را نیز باید حساب کرد.

,

وی عنوان کرد: بسته قند پنج کیلویی با قیمت 50 هزار تومان به دست مشتری می‌رسد که قبل از سال‌جاری 25 هزار تومان بوده است که افزایش 100 درصدی را نشان می‌دهد.

,

وی افزود: شکر نیز کیلویی 5 هزار تومان بوده است که در حال حاضر به قیمت هشت هزار و 500 تومان به دست مشتری می‌رسد که 70 درصد نسبت به قبل افزایش قیمت داشته است.  

,

این مغازه‌دار بیرجندی با اشاره به این‌که قیمت رب گوجه فرنگی متعادل بوده و تغییر چندانی نداشته است، افزود: قیمت ماکارونی افزایش چشمگیری داشته که سال گذشته بسته‌ای پنج هزار تومان بوده است در حال حاضر با قیمت هشت هزار تومان به دست مشتری می‌رسد که 60 درصد افزایش قیمت به همراه داشته است.

,

وی با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ کیلویی هشت هزار تومان بوده است که امروز در کلی فروشی به قیمت 10 هزار و 400 تومان به فروش می‌رسد که 30 درصد افزایش قیمت به همراه داشته است. 

,

فروشنده مرغ نیز در گفت‌وگو با خاورستان اظهار کرد: امروز قیمت مرغ کیلویی 17 هزار و 360 تومان است که نسبت به سال قبل که کیلویی 11 هزار تومان بوده است 57 درصد افزایش به همراه داشته است.

,

بنابراین گزارش؛ با توجه به افزایش چشمگیر قیمت‌ها سفره مردم روز به روز کوچکتر شده است و باید فکری به حال اقشار کم درآمد جامعه شود تا آن‌ها نیز بتوانند اقلام مصرفی و ضروری زندگی خود را تهیه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه