اخبار داغ

مقصد هزارتوی لالجین، حاصل بی تدبیری مسئولین استانی/ چرا جاده بهار- لالجین مسدود شد؟

مقصد هزارتوی لالجین، حاصل بی تدبیری مسئولین استانی/ چرا جاده بهار- لالجین مسدود شد؟
پروژه فراملی راه آهن موصلاتی شمال و شمال شرق کشور به غرب در ایستگاه شانزدهم، راه مواصلاتی بهار لالجین را مسدود کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ راه‌آهن مواصلاتی شمال و شمال شرق به غرب کشور با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که در این مسیر به استان همدان رسیده و قرار است به سنندج و همچنین به کشور عراق ادامه داشته باشد که ایستگاه شانزدهم این راه آهن در نزدیکی لالجین واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

از روز گذشته مسیر ورودی دینارآباد از سمت بهار به دلیل ساخت و ساز راه ارتباطی قطار همدان- سنندج مسدود شده است، لذا شهروندان و مسافران باید از مسیر جاده تهران به لالجین یا بهار-حسام آباد به لالجین تردد نمایند.

,

انسداد راه بهار- لالجین به صورت یک شبه و بدون اطلاع قبلی باعث سردرگمی مسافران، کارگران شهرک صنعتی لالجین و شهروندان این شهر و نارضایتی مردم شده است.

,

جاده بهار- لالجین بدون اطلاع قبلی مسدود شد

, جاده بهار- لالجین بدون اطلاع قبلی مسدود شد, جاده بهار- لالجین بدون اطلاع قبلی مسدود شد,

طبق آنچه که مسئولین اعلام کردند درخصوص بستن یک باره این مسیر، سه پیشنهاد در خصوص این پروژه و ایجاد یک راه مواصلاتی جایگزین وجود داشت که یکی در آذر ماه و دیگری در شهریور عملی می شد و پیشنهاد دیگر انسداد این راه ارتباطی به صورت یک شبه و تحویل ۲۰ روزه یک لاین خاکی و سپس تحویل لاین دوم خاکی بعد از ۴۵ روز بود که مسئولین استان برای سرعت بخشیدن به کار پیشنهاد سوم را انتخاب کرده و بر این اساس بدون اطلاع قبلی و به صورت یک شبه جاده بهار- لالجین مسدود شد.

,

هم اکنون لالجین به مقصدی هزارتو تبدیل شده و مشکلات زیادی برای شهروندان این شهر و سایر روستاهای اطرافش به وجود آمده است.

,

طبق بنرهای نصب شده از سوی راهداری مسیر جایگزین رسمی تردد به لالجین مسیر اقبلاغ، کارخانه قند و مرکز فرودگاه همدان است که باعث افزایش ۲۰ کیلومتری مسیر خواهد شد، اما دو مسیر روستایی حسام آباد و دینار آباد نیز دیگر مسیرهای جایگزین هستند که به دلیل عرض کم جاده، نبود خط کشی، علائم راهنمایی رانندگی و شانه خاکی بسیار خطرناک بوده و هر گونه حادثه احتمالی بر اثر افزایش تردد از این مسیر روستایی را به دنبال خواهد داشت.

,

در اینکه وجود راه آهن برای شهرستان مزایای بیشمار دارد هیچ شکی نیست اما انسداد یک شبه مسیر بدون اطلاع قبلی و بدون درنظر گرفتن مسیر جایگزین و تبعات بعدی آن باعث بدبینی مردم به مسئولین و نارضایتی آن ها شده است.

,

خسارت مردم از تصمیم ناگهانی مسئولان

, خسارت مردم از تصمیم ناگهانی مسئولان, خسارت مردم از تصمیم ناگهانی مسئولان,

تردد روزانه چهار هزار نفر از کارگران شهرک صنعتی سفال از این مسیر، ماهیت گردشگری شهر لالجین، ضرر کشاورزان از محل فروش محصولات باغی کنار جاده در این مسیر، افزایش هزینه رفت آمد از همدان به لالجین از پنج هزار به هشت هزار و ۵۰۰ تومان، مشکلات جاده روستایی حسام آباد و اعتراض اهالی در افزایش ترددها و تاثیر بر محصولات کشاورزی آن ها، همه از جمله معایب این تصمیم ناگهانی است که باعث نارضایتی مردم شده است.

,

فرماندار بهار در این باره به خبرنگار ما گفت: در انجام این پروژه هیچ راهی وجود نداشت مگر اینکه این راه به مدت ۲۰ روز مسدود شود و این تصمیم از سوی مسئولین استانی گرفته شد و مجبور به بستن مسیر شدیم.

,

احسان قنبری به تصمیم اهالی دیناراباد در مورد آزاد کردن بخشی از زمین های خود برای تسهیل در عبور و مرور رانندگان به لالجین خبر داد و گفت: در جلسه ای که با اهالی روستای دیناراباد برگزار شده اهالی قبول کرده اند که بخشی از زمین های خود را به طور موقت برای عبور و مرور وسائل نقلیه اختصاص دهند.

,

 عصبانیت مردم از بستن یک شبه مسیر و عدم شفافیت مسئولین استانی

,  عصبانیت مردم از بستن یک شبه مسیر و عدم شفافیت مسئولین استانی,  عصبانیت مردم از بستن یک شبه مسیر و عدم شفافیت مسئولین استانی,

فداکاری اهالی روستای دینارآباد در آزادکردن بخشی از زمین های خود برای تسهیل عبور و مرور از جمله نکات مثبت این اتفاق است که باید به جای خود ستوده شود اما گذشته از این، آنچه که باعث عصبانیت مردم در بستن یک شبه مسیر شده، عدم شفافیت مسئولین استانی و نادیده گرفتن آنهاست.

,

قول مساعد پیمانکار پروژه در تحویل ۴۵ روزه مسیری که قرار است پلی به ارتفاع هفت متر روی آن زده شود در هاله ای از ابهام بوده و نگرانی مردم را دربرداشته است، این در حالی است که شهر لالجین شهری مسافرپذیر بوده و معاش اکثر اهالی از خرید مسافرین است که تا پیش از این وضعیت بیماری کرونا و حال با مسدود شدن مسیر لالجین ضربه سختی بر پیکره اقتصاد مردم این شهر زده و خواهد زد.

,

مسئولین رده بالای استان که به یک باره چنین تصمیم مهمی می گیرند بی شک باید تبعات جانی و اقتصادی آن را نیز درنظر بگیرند که گویا تدبیری در آن اندیشیده نشده و مردم باید هزینه آن را پرداخت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه