اخبار داغ

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه مطرح کرد

کاهش مراجعات به کلینیک‌های پزشکی/ ۷۰ درصد مطب‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

کاهش مراجعات به کلینیک‌های پزشکی/ ۷۰ درصد مطب‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
محمد باقر حیدری گفت: مراجعات به کلینیک‌های پزشکی در این استان کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر حیدری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: در اوایل شیوع ویروس کرونا  فعالیت مطب های زیبایی و دندانپزشکی و مراکز غیر اورژانسی تعطیل شد و از مردم درخواست کردیم تنها برای موارد اورژانسی و با اولویت بیمارستان ها نسبت به مراجعه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پس از موج دوم کرونا که فعالیت شماری از مشاغل آزاد شد یکی از مراکزی که نگران ازدحام مردم در آنجا بودیم مطبها بودند، افزود: بر همین مبنا دستورالعملی به امضای سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی رسید و برای مطب ها ارسال شد تا چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع‌رسانی شود.

 رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر اساس این پروتکل ابلاغی باید نوبت دهی ها به صورت تلفنی و با فاصله انجام شود و پزشکان نیز زودتر از موعد مقرر در مطلب حاضر شوند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود همچنین منشی ها و  کارکنان مطبها از ماسک و وسایل حفاظتی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: همچنین در مطب ها باید از پذیرش بیماران بدون ماسک خودداری شود و به برخی از مردم که از روستاها و شهرستان های دیگر آمده اند برای داشتن ماسک تذکر داده شود تا نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مطب ها با هدف کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها بیان داشت: در کلینیک‌ها نیز قرار است نوبت دهی به صورت آنلاین انجام شود تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و تنها برای افرادی که از روستاها و شهرستانهای اطراف آمده اند پذیرش حضوری انجام شود.

حیدری خاطرنشان کرد: بیماران نباید به صورت خانوادگی به مطبهای پزشکی مراجعه کنند و در صورتی که ضرورت ندارد تا زمان کاهش پیک بیماری از مراجعه بپرهیزند زیرا ممکن است در مسیر تردد یا حضور در مطب آلوده شوند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: بازرسی از مطب ها به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و در ۷۰ درصد مطب‌های پزشکی کرمانشاه پروتکلهای بهداشتی رعایت می‌ شود.

حیدری تصریح کرد: به جز برخی مطبهای پزشکان عفونی، داخلی و رادیولوژیست ها باقی مطبها چندان شلوغ نیستند و در کلینیکهای دانشگاهی پذیرش بیماران به یک سوم رسیده زیرا مردم کمتر مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه