اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست نژادپرستانه آمریکا چهره مخدوش این کشور را آشکار کرد

سیاست نژادپرستانه آمریکا چهره مخدوش این کشور را آشکار کرد
سعید تجری گفت: قتل جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکا در 25 مه 2020(5 خرداد 1399) آمریکای کرونا زده را با بحران جدید خشونت لجام‌گسیخته پلیس این کشور علیه اقلیت‌های نژادی مواجه ساخت، این قتل چهره مخدوش این کشور در نقض حقوق اقلیت‌ها را آشکار ساخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید تجری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ بابیان اینکه قتل جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکا در 25 مه 2020(5 خرداد 1399) آمریکای کرونا زده را  با بحران جدید خشونت لجام‌گسیخته پلیس این کشور علیه اقلیت‌های نژادی مواجه ساخت گفت: این قتل چهره مخدوش این کشور در نقض حقوق اقلیت‌ها را آشکار ساخت.
 
وی به سیاست یک بام دوهوای سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری علیه آمریکا اشاره و عنوان کرد:  بعد از شدت یافتن سرکوب معترضان توسط نیروهای نظامی و پلیس آمریکا باوجود اتخاذ سیاست سکوت از سوی هم‌پیمانان این کشور، درنهایت شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای هرچند غیر الزام‌آور نژادپرستی سیستماتیک و خشونت پلیس در ایالات‌متحده را محکوم کرد که این مسئله سبب شد تا مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور ضمن انتقاد از تصویب قطعنامه، این شورا را پناهگاه کشورهای دیکتاتور اعلام کرد.
 
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه با آمدن ترامپ سیاست‌های ضد حقوق بشری و نژادپرستانه آشکار شد اظهار کرد: در عرصه بین‌الملل نیز سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا به‌ویژه باروی کار آمدن دونالد ترامپ حالت تهاجمی به خود گرفته و در همان ابتدا با خروج یک‌جانبه از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ظالمانه همانند پلیس این کشور پای خود را بر گلوی ملت ایران قرار داد.
 
تجری افزود: آمریکا از این طریق ملت و نظام ایران را وادار به عقب‌نشینی کرده و به‌تبع فشارهای اقتصادی با استفاده از اعتراضات داخلی جمهوری اسلامی ایران را مجبور به پذیرش شرایط ظالمانه خود نماید.
 
وی همچنین به دیگر جنایت‌های ضد بشریت در نقاط مختلف جهان اشاره و عنوان کرد: کشتار مردم ویتنام، افغانستان، عراق و حمایت تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و همچنین حمایت از جنایت‌های رژیم کودک کش صهیونیستی و عربستان سعودی از جنایت‌های ضد بشریت آمریکاست که در تضاد کامل ژست‌های حقوق بشری و دموکراسی این دولت خبیث است.
 
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: حمایت گروه تروریستی مجاهدین خلق که می‌توان این گروه را منفورترین گروه تروریستی در جهان به‌ویژه ایران دانست که بسیاری از کودکان و مردم مظلوم ایران به شهادت رساندند و امروز موردحمایت دولت آمریکا هستند.
 
تجری خاطرنشان کرد: باوجود تحولات داخلی ایالات‌متحده و با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هرچه که باشد نکته قابل‌تأملی که می‌بایست موردتوجه افکار عمومی کشورمان قرار بگیرد استاندارد دوگانه و مواضع متناقض ایالات‌متحده و هم‌پیمانان این کشور از قبیل فرانسه، کانادا، انگلیس و ...در برخورد با اعتراضات داخلی ایران در سال‌های اخیر به‌ویژه اغتشاشات آبان 1398 است.
 
وی تصریح کرد: مرور مواضع این کشورها به‌ویژه سکوت ۲۰ ثانیه‌ای "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا در برابر سؤال خبرنگار شبکه سی‌بی‌سی درباره رفتار دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با معترضان و مقایسه آن با مواضع اتخاذشده در برابر اغتشاشات ایران به‌خوبی تفسیر یک‌جانبه و دلبخواه این کشورها از مفهوم حقوق بشر را نمایان می‌سازد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه