اخبار داغ

ئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۱۰ شهر لرستان در وضعیت قرمز قرار دارد/کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی

۱۰ شهر لرستان در وضعیت قرمز قرار دارد/کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی
نیکبخت با اشاه به اینکه 10 شهر لرستان در وضعیت قرمز است گفت: در استان تقاضای افزایش تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه، آی سی یو و دستگاه‌های ونتیلاتور کمک تنفسی را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار داشت: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان تقاضای افزایش تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه، آی سی یو و دستگاه‌های ونتیلاتور کمک تنفسی را داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,


وی با بیان اینکه وضعیت ۱۰ شهر استان قرمز است افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: تاکنون ۲۲۰ شهروند لرستانی بر اثر کرونا فوت کرده اند که ۴۱ درصد از این تعداد زن بوده‌ است و بر خلاف باور عموم، کودکان نیز قربانی این بیماری شده‌اند.

وی بیان کرد: ۴۲ هزار و ۵۸۴ نمونه گیری انجام شده که خرم آباد، دورود، بروجرد و ازنا بالاترین درصد ابتلا و مرگ و میر را دارند؛ در سنین بالا مرگ بیشتر است اما از ۶۰ سالگی به بالا تعداد مرگ تصاعدی بالا رفته گرچه به تازگی افرادی از ۳۰ تا ۴۵ سال هم بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

نیکبخت با بیان اینکه گاهی با کمبود تخت آی سی یو روبرو می‌شویم، گفت: امکان افزایش تخت‌های مراقبت ویژه و کمک تنفس درخواست اصلی استان است.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه