اخبار داغ

در نشست شورای سلامت گچساران مطرح شد

روایت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وضعیت قرمز کرونایی گچساران

روایت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وضعیت قرمز کرونایی گچساران
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از خردادماه تاکنون شمار افراد مبتلا به کرونا در گچساران به چهار برابر رسیده و این شهرستان به وضعیت قرمز رسیده است،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس:  پیش از ظهر امروز نشست اضطراری شورای سلامت گچساران با ریاست فرماندار و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و کادر درمانی شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , صبح زاگرس,

پرویز یزدان پناه در این نشست گفت:  یکی از مکان‌هایی که آسیب پذیری زیادی دارد شهرستان  گچساران است و این آسیب پذیری دور از انتظار نبود، شهرستان گچساران به دلیل مجاورت با استان‌های جنوبی و تردد در این مسیر موجب افزایش مبتلایان به  این ویروس شده است.

,


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  تا تاریخ ۸خردادماه تعداد افراد مبتلا به این ویروس در استان 668 نفر بوده که از مجموع این تعداد 85 مورد ابتلا به ویروس کرونا از شهرستان گچساران بوده است، از خرداماه تاکنون شمار افراد مبتلا به کرونا در گچساران  به چهار برابر رسیده و این شهرستان به وضعیت قرمز رسیده است، از 279 مورد جواب نمونه‌های تست از بیماران و افراد مشکوک به کرونا در استان 37درصد متعلق به گچساران است.

,
,

 

,

وی تصریح کرد: تنها استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان وارد این پیک نشده بودند که هم اکنون وارد شده است، با افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا نیاز به امکانات است که در استان کمبودی از امکانات بهداشتی و درمانی وجود ندارد و خوشبختانه در استان نزدیک به ۱۲۵۰تخت بستری وجود دارد که اکنون مشکلی برای بستری وجود ندارد.

,

 

,

یزدان پناه ادامه داد:  برای جلوگیری از بحران بایستی تدابیری اندیشیده شود و متناسب با امکانات بهداشتی و درمان بیماران را بستری و قرنطینه کنیم، سایر رفت و آمد‌ها به استان  به خصوص از استان‌های هجوار جنوبی به شهرستان کنترل شود تا خدای ناکرده شاهد مرگ و میر نباشیم.

,

 

,

یزدان‌پناه ابراز کرد: بعد از اتمام اعمال محدودیت ها شرایط آزادسازی رخ  می‌دهد که این امر موجب افزایش افراد مبتلامی‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: از شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت درخواست شده است که مراسم مذهبی  از جمله برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند برگزار نشود.

,

 

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در زمینه  تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان‌ها  وجود ندارد، گفت: انتظار می رود از ظرفیت کل بیمارستان ها در سطح شهرستان گچساران  استفاده شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و امکان دارد که دقیقه نود به ما گل بزند، عنوان کرد: از مسوولان  مربوطه درخواست شده که در برخی از مراکزی مانند زندان ها، مراکز نگهداری سالمندان و معلولان سعی شود که ویروس به این مراکز سرایت نکند.

,

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: مشارکت آگاهانه و همکاری می توان از گسترش این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه