اخبار داغ

داداستان دلفان:

با دلالان و اخلال‌گران بازار مسکن به شدت برخورد می‌کنیم

با دلالان و اخلال‌گران بازار مسکن به شدت برخورد می‌کنیم
محمد زیرک، دادستان شهرستان دلفان گفت: با توجه به گرانی‌های بازار مسکن طی روزهای اخیر با دلالان واخلال‌گران برخورد جدی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد زیرک در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: طی روزهای گذشته تعداد قابل توجهی از مشاوران املاک و مسئول اتحادیه مشاوران املاک با دستور دادستانی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی احضار شدند و در مورد گرانی‌های اخیر تحقیقاتی صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: طی روزهای اخیر گشت‌های ویژه متشکل از نمایندگان دادستانی، نیروی انتظامی و اتحادیه صنف مشاوران املاک در شهرستان تشکیل خواهد شد و نظارت جدی و اثر گذار در زمینه جلوگیری از گرانی خارج از عرف مسکن، زمین و اجاره‌بها صورت خواهد گرفت.

,

دادستان دلفان عنوان کرد: اخیرا تعدادی از دلالان به صورت غیر قانونی و بی‌رویه اقدام به خرید و فروش اراضی فازهای ۳و۴ فرهنگیان کرده‌اند که این امر سبب گرانی بیش از حد زمین‌های مذکور و دیگر اراضی مسکونی شده است.

,

وی بیان کرد: با توجه به استعلام به عمل آمده از شهرداری وجوابیه آن، اراضی فاز ۳ فرهنگیان در خارج از محدوده شهر و حریم واقع شده است و دارای کاربری کشاورزی بوده و تاکنونهیچگونه تشریفات قانونی جهت تغییر کاربری رعایت نشده و قانونا خرید و فروش آن به عنوان اراضی مسکونی ممنوع است.

,

زیرک با اشاره به اراضی فاز ۴ فرهنگیان تصریح کرد: حسب اعلام شهرداری نورآباد پروانه قطعات به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی تعاونی مسکن فرهنگیان صادر نشده و بدون رعایت تشریفات قانونی و پرداخت حقوق قانونی شهرداری از صدور پروانه معذور است.

,

وی گفت: با توجه به اعلام هیات مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان، مطابق اساسنامه تعاونی تا پایان مرحله صدور سند اراضی فاز ۳و۴ هرگونه خرید و فروش ممنوع است.

,

دادستان دلفان اظهار داشت: افرادی که با دلالی و خرید وفروش غیر قانونی این اراضی، حسب مورد مرتکب کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و یا اخلال در نظام اقتصادی شوند، با احراز کلیه شرایط قانونی به شدت با آن‌ها برخورد کیفری خواهد شد.

,

وی افزود: از مردم درخواست می‌شود افرادی که در قیمت زمین و مسکن با ایجاد گرانی کاذب اخلال ایجاد می کنند مستقیما به دادسرای شهرستان معرفی کنند؛ مستاجران نیز می‌توانند مالکانی که قصد گران کردن اجاره‎بها را خلاف دستورالعمل اخیر دولت و خارج از عرف دارند، به دادسرا معرفی نمایند تا در صورت لزوم و عدم تمکین به قانون با رعایت شرایط قانونی ملک آن‌ها پلمپ گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه