اخبار داغ

گزارشی از تحریمات دارویی؛

تحریم، خط ترمز توسعه پزشکی و درمانی ایرانی‌ها نشد/ دهن‌کجی امریکا به میثاق‌های بین‌المللی سلامت

تحریم، خط ترمز توسعه پزشکی و درمانی ایرانی‌ها نشد/ دهن‌کجی امریکا به میثاق‌های بین‌المللی سلامت
امریکا که همواره خود را حامی حقوق بشر در سطح جهان معرفی می‌کند، پس از ناامیدی از دستیابی به منافعش در ایران، تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی را بر ما تحمیل کرده و حتی به بیمارانی که برای ادامه حیات به دارو نیاز دارند نیز رحم نمی‌کند اما این تحریم‌ها مانع از رشد و تولید دارو در کشور نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین؛ امریکا کشوری است که همواره خود را از حامیان اصلی حقوق بشر و بوجود آورنده آن می‌داند، اما در طول تاریخ در مواقع مختلف به گونه‌ای عمل کرده که حقوق بشر را نه تنها در کشور خود بلکه در سایر نقاط جهان نیز به طور آشکاری نقض کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

پس از انقلاب اسلامی و ناامیدی امریکا از کسب منافعش در ایران، به انواع مختلف شروع به مقابله با کشور کرد؛ چرا که باتوجه به خوی استکباری‌اش، خود را در تمام موارد برحق می‌دانست، تحریم‌ها یکی از روش‌هایی بود که امریکا از ابتدا برای مقابله با ایران اتخاذ کرد.

,

سلامتی به عنوان حق اولیه و ضروری هر فرد در جامعه از جمله موارد مورد تاکید در حقوق بشر است که این رژیم استکباری حتی به این مورد نیز رحم نکرد و ما را در این زمینه تحریم کرد.

,

در ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر به حق سلامتی افراد در جوامع اشاره شده است، در بند الف این ماده قید شده؛ هرکس حق دارد از سطح یک زندگانی برخوردار باشد که سلامت و رفاه او و خانواده‌اش از جمله خوراک و لباس و مسکن و رسیدگی‌های پزشکی آنان را تامین کند؛ همچنین حق دارد از خدمات ضروری اجتماعی در هنگام بیکاری و بیماری و درمانگی و پیری یا در سایر مواردی که بنا به اوضاع و احوالی بیرون از اراده او وسایل معاش وی مختل گردد، استفاده کند.

,

در سایر اسناد بین المللی نیز سلامت افراد مورد تاکید قرار گرفته است که میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله آن‌ها است که در ماده دوازدهم این میثاق به حق برخورداری از بالاترین (وضعیت) سلامت جسمی و روحی تاکید شده است و پیشگیری و معالجه و کنترل بیماری‌های همه‌گیر بومی(محلی)، حرفه‌ای و سایر امراض و ایجاد شرایطی جهت تامین تمام خدمات و مراقبت‌های پزشکی در مواقع بیماری مواردی است که در بندهای این ماده قرار گرفته‌اند.

,

, ,

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره تاثیرات تحریم‌ها در کشور اظهار کرد: ما خاطرات تلخی از امریکا داریم که تحریم‌ها ازجمله آن‌ها است و امروز در انواع مختلف ظهور و بروز پیدا کرده و حتی تعدادی از مسئولین انقلابی نیز در لیست تحریم‌ها قرار دارند.

,

وی ادامه داد: بسیاری از کالاهای اساسی، داروها، نهاده‌های دامی، بانک‌ها و حساب‌های افراد معتبر کشور از جانب امریکا تحریم است، درحالی که این رژیم تا دندان مسلح و دارای تروریسم دولتی که همیشه درحال دخالت در امور دیگر ملت‌ها درسراسر جهان است خود را حق به جانب و صاحب حقوق بشر می‌داند.

,

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابراز کرد: امریکا با بوق و کرنا خود را منبع حقوق بشر اعلام می‌کند درحالی که ما شاهد تحریم‌های ظالمانه این دولت استکباری هستیم، در زمینه دارویی بسیاری از داروهای مورد استفاده برای بیماران خاص و بیماران سرطانی و شرکت‌های دارویی تحریم هستند.

,

وی افزود: در زمینه تبادلات تجاری، شرکت‌های خارجی کشورهای طرف سوم اگر با اجازه امریکا عمل نکنند مورد تحریم واقع می‌شوند، این تحریم‌ها در زمینه داروهای شیمی درمانی نیز صدق می‌کند و این نوعی ظلم به بشریت و تروریسم رسمی است.

,

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز عنوان کرد: ما درکنار تحریم‌ها آموخته‌ایم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و همین امر باعث شده امروز درمورد نانو داروها، ضد سرطان و هسته‌ای و بسیاری صنایع رو به خودکفایی باشیم.

,

محمدبیگی تصریح کرد: سعی می‌کنیم نیازهای دارویی را تامین کنیم؛ اما این خاطرات را هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم که امریکا هیچگاه انسانی عمل نکرده و در این راه قدم برنمی‌دارد.

,

وی ادامه داد: امروز نهاده‌های دامی و خوراک دام و طیور  وابسته به خارج از جانب امریکا تحریم است و قصد دارد با این اقدامات امنیت غذایی کشور را تهدید کند اما این رژیم سفاک قادر به ادامه این روند نخواهد بود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: امریکا رو به افول است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بزودی شاهد فروپاشی این دولت خواهیم بود، در زمینه تخریم‌ها نیز با جهاد خودکفایی در زمینه تولیدات کشاورزی و محصولات غذایی تلاش می‌کنیم در این عرصه موفق باشیم.

,

وی با اشاره به اقدامات مجلس در برابر تحریم‌های امریکا گفت: ما در مجلس به دنبال تصویب قوانینی هستیم که این رژیم دارای تروریسم دولتی را محدود کنیم و نیازی به مذاکره با امریکا نمی‌بینیم.

,

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولتی که خود را صاحب همه چیز در دنیا می‌داند و حتی به رنگین پوستان صاحب کشور خود نیز رحم نمی‌کند و پا بر گلوی مظلومان کشورش می‌گذارد هیچ گاه به سایر ملت‌ها رحم نخواهد کرد.

,

تحریم‌ها به مشکل حادی در تامین داروهای خاص منجر نشده است

, تحریم‌ها به مشکل حادی در تامین داروهای خاص منجر نشده است,

حسن آصفی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره تاثیر تحریم‌ها بر تامین داروهای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: داروخانه هلال احمر عمدتا داروهای بیماری‌های خاص و صعب العلاج ازجمله سرطان و ام اس را توزیع می‌کند؛ اینکه مدعی باشیم تحریم‌ها هیچ گونه مشکلی ایجاد نکرده واقعیت ندارد.

,

وی ادامه داد: البته علی‌رغم برخی محدودیت‌ها مشکل حادی هم نداریم و به این شکل نیست که از تامین داروها به طور کامل ناتوان باشیم؛ زیرا یا خود دارو یا غالبا مشابه آن را دارا هستیم که در داخل تولید شده؛ اما ممکن است در برخی موارد و به ندرت مشکل دارویی داشته باشیم.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ابراز کرد: صرفا چند قلم داروی کمیاب وجود دارد و چند قلم دارو نیز کمتر موجود است که با مدیریت توزیع می‌شود تا همه بیماران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و درمجموع به مشکل حادی در سطح کشور و استان منجر نشده است.

,

وی با اشاره به تناقض ادعای حقوق بشر با تحریم‌های دارویی و هلال احمر عنوان کرد: جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ نهادی است که بشر دوستی را مطرح می‌کند؛ از طرف دیگر ما کشوری بافرهنگ و تمدن و پیشینه‌ی تاریخیِ اسلامی و ایرانی در زمینه بشر دوستی حرفی برای گفتن داریم و قطعا در این زمینه جلوتر حرکت کرده و می‌کنیم.

,

, ,

وی در پایان گفت: تحریم شدن و محرومیت حضور در صحنه‌های بین المللی نهادی همچون جمعیت هلال احمر که شعار و علت اصلی پیدایش آن بشر دوستی و حقوق بشر بوده، کذب بودن ادعای حقوق بشر توسط امریکا و ارزش قائل نبودن این کشور برای معاهدات بین المللی در زمینه حقوق بشر را آشکار می‌کند؛ چرا که این نهادها در سطح جهان با هدف ترویج بشر دوستی ایجاد شده‌اند.

,

شکست امریکا در رسیدن به اهداف ظالمانه

, شکست امریکا در رسیدن به اهداف ظالمانه,

به گزارش صبح قزوین؛ درمجموع می‌توان گفت، تحریم‌های ظالمانه امریکا در زمینه درمان و دارو سلامت بیمارانی که برای ادامه زندگی و بهبود کیفیت سلامتی خود به داروهای خاص نیاز دارند را با چالش مواجه کرده و این موضوع کاملا غیرانسانی بوده و نقض آشکار حقوق بین المللی محسوب می‌شود.

,

علی رغم تمام تحریم‌ها  و محدودیت‌ها، دانشمندان و محققان کشور همواره به طور شبانه روزی تلاش می‌کنند و همین موضوع باعث شد در زمینه‌های مختلف دارویی و درمانی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته و در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

,

امروز با سعی و تلاش محققان حتی داروهای شیمی درمانی و سرطانی نیز در داخل کشور تولید شده و امکان رقابت با مشابه خارجی خود را دارد؛ درواقع محدودیت‌های امریکا مثل همیشه صرفا خوی ظالمانه و استکباری آن را در سطح جهان نمایان ساخت و در رسیدن به اهدافش که به زانو درآوردن ایران بود با شکست مواجه شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه