اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با آناج مطرح کرد؛

سازمان گسترش صلاحیت مدیریت ماشین‌سازی تبریز را ندارد

سازمان گسترش صلاحیت مدیریت ماشین‌سازی تبریز را ندارد
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: پیشنهاد نمایندگان از ابتدا این بود که ماشین‌سازی تبریز زیر مجموعه شستا قرار گیرد تا سود و زیان و ارزش افزوده آن مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با اشاره به وضعیت حال حاضر شرکت ‌ماشین‌سازی تبریز به خبرنگار آناج گفت: برخی‌ها بر این باورند که این کارخانه به شرکت گسترش و نوسازی واگذار شود. در حالی که شرکت گسترش نه اختیارات قانونی دارد و نه منابع مالی لازم برای مدیریت این مجموعه.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه، واگذاری ماشین‌سازی به شرکت گسترش غیر از بازگشت مشکلات سابق نتیجه‌ای در برنخواهد داشت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد نمایندگان از ابتدا این بود که ماشین‌سازی تبریز زیر مجموعه شستا قرار گیرد تا سود و زیان و ارزش افزوده آن مشخص شود. در همین ارتباط دستور رئیس جمهور هم صادر شده بود ولی عده‌ای مباحث حقوقی را بهانه کرده و از واگذاری ماشین‌سازی به شستا جلوگیری کردند.

,

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی منتظر نظر دولت هستیم که اگر در اختیار شرکت گسترش قرار گیرد باز همان مشکلات قبلی گریبانگیر صنعت آذربایجان خواهد شد. هدف اصلی سرپا نگه داشتن این صنعت است. اگر بتوانیم در قالب شستا خریدار واجد صلاحیتی داشته باشیم، می‌توان نسبت به آینده روشن این صنعت امیدوار بود.

,

فرهنگی اظهار داشت: خریداران این مجموعه صنعتی باید افرادی باشند که نسبت به مشکلات این صنعت آگاهی‌های لازم را دارند. در گذشته فردی به عنوان خریدار ماشین‌سازی از بوشهر اعلام آمادگی کرده بود. ولی به نظر من کسانی که نسبت به شرایط اقتصادی استان آگاه هستند، در اولویت واگذاری قرار دارند. به طور مثال به آقای ژاله پیشنهاد خرید ماشین‌سازی داده شد و می‌توانست بجای خرید کشت و صنعت مغان و حواشی ایجاد شده، سرمایه خود را در داخل استان به کار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه