اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

شرایط اقتصادی روی نرخ باروری تاثیر منفی دارد/ طب سنتی در حال حاضر یک تیغ دولبه است

شرایط اقتصادی روی نرخ باروری تاثیر منفی دارد/ طب سنتی در حال حاضر یک تیغ دولبه است
شاهین محمدصادقی یکی از اهداف دشمنان نظام را کاهش نسل کشور خواند و گفت: تمایل کم جوانان به ازدواج و فرزندآوری سبب کاهش نرخ باروری در جامعه شده که بخشی از این ها متاثر از شرایط طاقت فرسای اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهین محمدصادقی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور عصر امروز در مرکز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بسیج اظهار داشت:  یکی از اهدافم در سفر به خراسان شمالی آشنایی با حوزه های شهرستانی، سازمان عملیاتی و برنامه ها و تشکر و قدردانی از زحماتی است که بسیج در روزهای کرونایی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهین محمدصادقی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور عصر امروز در مرکز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , عصراترک , با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بسیج اظهار داشت:  یکی از اهدافم در سفر به خراسان شمالی آشنایی با حوزه های شهرستانی، سازمان عملیاتی و برنامه ها و تشکر و قدردانی از زحماتی است که بسیج در روزهای کرونایی داشته است.,


وی  سازماندهی جدید در بسیج با رویکرد تازه اشاره کرد و گفت: معنای سازماندهی جدید برهم زدن سازمان های قبل نیست، در واقع توسعه کمی و کیفی بسیج جامعه پزشکی مدنظر است، تا تمامی خدمتگذاران حوزه سلامت زیر چتر بسیج قرار بگیرند و هیچ محدودیتی برای این حضور قائل نیستیم.

,
,


این مقام مسئول اضافه کرد: هر کس که به استقلال کشور، قانون اساسی، رهبری مقام معظم رهبری، چارچوب کلی کشور معتقد باشد یک بسیجی است و  از نظر ما تنها کسانی بسیجی نیستند، که ضدانقلاب باشند . 

,
,


محمدصادقی، محرومیت را مهم ترین مسئله ای خواند که امروز جامعه پزشکی با آن مواجه است و گفت: اقشاری از مردم بابت بعد مسافت و مشکلات مالی به راحتی نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند، براین اساس از طریق بسیج باید به آنها کمک شود تا برخی از مشکلاتشان رفع شود.

,
,


وی گفت: در حال حاضر در گروه مهم ترین اولویت های سپاه و بسیج در کل کشور، به خصوص بسیج جامعه پزشکی روی آوردن به مسائل علمی و دانش بنیان کردن اقدامات برای خدمت به مردم است.

,
,


محمدصادقی سبک زندگی اسلامی و طب سنتی را رویکرد مهم دیگری در بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد و افزود: برای کاهش هزینه ها به خصوص در امور پزشکی، امر پیشگیری مقدم بر درمان است، به هم دلیل باید از ظرفیت ها استفاده شود که مردم به بیماری ها مبتلا نشوند.

,
,


وی اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است ،این در حالی است که در سال های گذشته در حوزه های مختلف به خصوص در گروه پزشکی از آن غفلت شده است که بایستی احیا و جدی گرفته شود.

,
,


این مقام مسئول با اشاره به اینکه وقتی صحبت از سبک زندگی به میان می آید، منظور سبک زندگی در ازدواج، باروری فرزند، دانش آموختگی، کیفیت رفتارهای اجتماعی ، خوراک و ... است، گفت: اگر براساس دستورات دینی ، عقلی و شرعی عمل شود خیلی از مشکلات که امروز در جامعه بشری با آن مواجه هستیم رفع خواهد شد.

,
,


مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، طب سنتی را در حال حاضر یک تیغ دولبه معرفی کرد و گفت: طب سنتی با بهره گیری از دستورات دینی و دانش گذشتگان مورد حمایت است، در حالی که این روزها خیلی ها طب سنتی را وسیله ای برای کسب درآمد تلقی می کنند که با این نگاه مخالف هستیم.

,
,


وی یکی از اهداف دشمنان نظام را کاهش نسل کشور خواند و گفت: جوانان تمایل کمتری به ازدواج و فرزندآوری دارند که کاهش نرخ باروری در جامعه را به دنبال داشته است، بخشی از این ها متاثر از شرایط طاقت فرسای اقتصادی است که قطعا روی باروری و رشد جمعیت تاثیر منفی خواهد داشت.

,
,


محمد صادقی افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد که راه هایی منطقی برای این موضوع پیدا شود،  که در کنار مجلس شورای اسلامی و دولت، بتوانیم به عنوان یکی از بازوهای توانمند نظام جمهوری اسلامی به دستگاه های مربوطه کمک کنیم که این مشکل را حل کنیم.

,
,


وی گفت: نمی خواهیم خودمان تصمیم گیری کنیم، بلکه هدفمان تبین صحیح صورت مسئله است، که با بهره گیری از افراد متخصص بتوانیم برای مشکلاتی که امروز مردم مبتلا به آن هستند راهکاری پیدا کنیم که در سیاست گذاری، قانون نویسی و در تصمیماتی که گرفته می شود کمک فکری و در صورت نیاز کمک فیزیکی هم داشته باشیم.

,
,

 

,

انتهای پیام./ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه