اخبار داغ

در نشست کارگروه فضای مجازی سازمان تبلیغات دهدشت مطرح شد؛

فضای مجازی می‌تواند تصویری از حقیقت یا تحریفی از آن باشد

فضای مجازی می‌تواند تصویری از حقیقت یا تحریفی از آن باشد
رئیس سازمان تبلیغات شهرستان کهگیلویه گفت: فضای مجازی یک ابزار است و می تواند تصویری از حقیقت را نشان دهد و به همین دلیل رسانه ها حائز اهمیت بوده و جایگاه خاصی در جوامع دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ولایتی گفت: فضای مجازی فضای مجاز حقیقت است.فضایی است که می تواند هم تصویری از حقیقت و هم تحریفی از حقیقت باشد. اگر تصویری از حقیقت و تشبیهی از حقیقت باشد قابل قبول است اما اگر تحریف کننده حقیقت باشد و منطبق بر واقعیت ها نباشد مذموم و باید به این امر توجه داشته باشیم که این فضا یک فضای ذهنیت ساز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

ولایتی گفت: فضای مجازی یک ابزار است و می تواند تصویری از حقیقت را نشان دهد و به همین دلیل رسانه ها حائز اهمیت بوده و جایگاه خاصی در جوامع دارند.

,

, ,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت:  اما اگر همین رسانه ها حقیقت را به دروغ تبدیل کرد و آن را تحریف کرد جایگاهی در جامعه نخواهد داشت و غیر قابل استناد خواهد شد که نمونه های زیاد آن در ایران و جهان وجود دارند.

,

وی افزود: از فضای مجازی در عرصه ها و زمینه های مختلف می توان به عنوان یک ابزار استفاده کرد و از طریق آن می توان حقیقت دین و شرع را تبلیغ کرد.

,

ولایتی با اشاره به محاسن . معایب فضای مجازی عنوان کرد: برای استفاده از فضای مجازی و رسانه معاذیری وجود دارد و آن این است که از فضای رسانه برای فضای خدعه ، فضای تبلیغ استفاده می کنند و تصور بسیاری از اهل رسانه و خبر که از اولین امانت داران تاریخ به حساب می آیند، این است که ما می توانیم از کاه کوه بسازیم و اگر ما بخواهیم می توانیم یک انسان ضعیف را برجسته می کنیم و معایب او را کتمان و محاسنش را به مردم معرفی کنیم.

,

وی اضافه کرد: کارگروه فضای مجازی اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه برای ورود به فضای مجازی این نوع رفتار ها را نمی پذیرد و قصد دارد به عنوان امانتداران دین آن را در فضای مجازی و به دور از تحریف، دروغ پردازی و خدعه رسانه ای حقایق دین را در اختیار مردم قرار دهد.

,

, ,

حجت الاسلام ولایتی با اشاره به اهمیت تولید و محتوای مناسب بیان کرد:  در این راستا و برای ورود به چنین فضای، ساخت تولید و محتواهای فاخر در زمینه های مختلف دینی، مذهبی امری مهم و ضروری است چرا که مخاطبان مختلف و زیادی را باید اقناع کرد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه ادامه داد: در این راستا ما در کارگروه فضای مجازی آسیب شناسی لازم در زمینه های مختلف در شهرستان کهگیلویه را صورت خواهیم داد و در مورد راهکارهای مختلف برای حل آن ها برنامه ریزی و در نهایت با تولید و محتوای لازم در آن زمینه در راستای فرهنگ سازی ورفع آن ها تلاش خواهیم کرد.

,

در ادامه اعضای این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه