اخبار داغ

امام‌جمعه قم:

خلاف‌های دیگران را به مسئولان ارشد نظام نسبت ندهید/ مردم در سختی هستند

خلاف‌های دیگران را به مسئولان ارشد نظام نسبت ندهید/ مردم در سختی هستند
امام‌جمعه قم گفت: نامه‌ای پخش شدکه به این افرادی که در دام فتنه‌ها قرار می‌گیرند می‌گویم حق نقدوآزادی را قبول داریم که پیشگام آن رهبرانقلاب است اما تحریک جامعه به سمت خلاف‌هایی که به دیگران برمی‌گردد ونسبت دادن آنها به مسئولان ارشدنظام ناروا بوده و بی انصافی و جفا به این اندازه قابل وصف نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلا قدس برگزار شد ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: در سیره علمی امام رضا(ع) به دلیل شرایطی که پیش آمد فرصتی یافتند تا بخشی از آن اقیانوس علم الهی را به بشریت عرضه کنند و 3500 متن روایی از امام رضا(ع) وجود دارد که یک گنج بسیار فاخر نه‌تنها برای شیعه بلکه برای امت اسلام و بشریت به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: سیره عبادی امام رضا(ع) بسیار خیره‌کننده است نقلی از عامل مأمون که همراه امام رضا(ع) بود آمده است که بسیار خیره‌کننده است عامل مأمون گزارشی از عبادت‌های امان نقل می‌کند که در طول این سفر قسم می‌خورم باتقواتر و عابدتر و ذاکرتر نسبت به خدا از امام رضا(ع) ندیدم.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: سیره اجتماعی و ارتباط ایشان نیز با مردم بسیار زیبا و دلرباست با نیازمندان همدل و هم‌نشین بود و سخاوت او خیره‌کننده بود و حوائج دیگران را چنانچه برای ایشان امکان داشت برآورده می‌کرد همچنین سیره سیاسی امام رضا(ع) بسیار آموزنده است هیچ‌گاه از ادعای خلافت عقب‌نشینی نکردند ، در دوره امامت امامان معصوم تاکتیک‌ها تغییر می‌کرد اما دیدگاه هرگز تغییر نمی‌کرد و از مقابله با ظلم عقب‌نشینی نمی‌کردند .

اعرافی تصریح کرد: کرونا هشدار باشی برای بشر بود تا به بگوید همه دنیا زیر سیطره قدرت خداست همه این‌ها باید ما را بیدار کند تا به سمت خدا حرکت کنیم.

وی بیان کرد: در ماجرای کرونا گروه‌های زیادی زحمت کشیدند که در این حادثه به‌خوبی درصحنه حاضر شدند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود ، از مردم جهادی و بسیجی‌ها، طلاب و دانشجویان که بی‌مزد و با عشق و علاقه به یاری محرومان شتافتند تشکر می‌کنیم و برای بیماران آرزوی شفای عاجل داریم.

با این وضعیت اقتصادی مردم در سختی هستند

امام‌جمعه قم اضافه کرد: خطر کرونا تمام نشده و وظیفه همه ما همکاری و رعایت شیوه‌نامه‌های پزشکی است همچنان نه درمان و نه راه پیشگیری روشن وجود دارد پس با همبستگی همکاری را ادامه دهیم و از مردم می‌خواهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند اما با این وضعیت اقتصادی مردم در سختی هستند همه مسئولان باید تلاش کنند بار مردم را کم کنند و سختی‌ها را کاهش دهند.

اعرافی تأکید کرد: آمریکا علی‌رغم پیشرفت‌هایی که دارد اما در ذاتش اشغالگری جنگ‌افروزی علیه مردم، غارت گری و استعمار، یک‌جانبه‌گرایی و نادیده گرفتن دیگران، توسعه جنگ‌افزارها و سلاح‌های کشتارجمعی، عهدشکنی حتی در برابر هم‌پیمانان خودش، حمایت از مستبدان در سراسر عالم ، حمایت از تروریسم،  فرهنگ ماده‌گرایی محض و بی‌اعتنایی به امور معنوی، تخریب فرهنگ بشریت در سطوح مختلف، بی‌اعتنایی به‌حق جویان و مستضعفان عالم در ذات فرهنگ پوشالی آمریکا نهفته است.

 مردم از دولتمردان مطالبه حل مشکلات را دارد

وی گفت: در این مدت آمریکا شکست‌های سنگینی تحمل کرده در عین الااسد طعم موشک‌های ایران را چشید، پیچید ه ترین سلاح‌هایش توسط رزمندگان ساقط شد، در خلیج‌فارس تسلیم اقتدار ایران شد، در یمن شکست مزدورانش را لمس کرد در شورای امنیت شکست خورد در کرونا بد امتحان داد و ضعف نگاه ماده‌گرایی پوچ خودشان را نشان دادند،  تبعیض نژادی در آمریکا مثل یک طوفان ورزید و آن آشوب ها را به وجود آورد برای ملت ایران فرقی نمی‌کند نتیجه انتخابات آمریکا چیست ما باید روی پای خودمان بایستیم و محور مقاومت تقویت شود، ایران بر همه توطئه پیروز خواهد شد مردم از دولتمردان مطالبه حل مشکلات را دارد اما در برابر دشمن هم کوتاه نخواهند آمد.

اعرافی در پایان گفت: نامه‌ای پخش شد که به این افرادی که در دام فتنه‌ها قرار می‌گیرند می‌گویم حق نقد و آزادی را قبول داریم که پیشگام آن رهبر انقلاب است اما  تحریک جامعه در شرایط سخت و مشکل‌دار که سازوکار قانونی وجود دارد فتنه‌انگیزی است قابل‌قبول نیست تحریک جامعه به سمت خلاف‌هایی که به دیگران برمی‌گردد و نسبت دادن آنها به مسئولان ارشد نظام ناروا بوده و بی انصافی و جفا به این اندازه قابل وصف نیست. رهبری با هدایت‌های کم‌نظیر خود این افتخار را آفریدند و حضور قوی ما در منظقه و دفع فتنه‌هایی چون داعش هنر رهبری بوده است و پیشرفت شاخص‌های علم و فناوری با عنایت ایشان انجام شده است. مردم درراه شهدا و حمایت از رهبر درراه‌شان ثابت قدم خواهند ماند.

امام جمعه قم  با تاکید بر اینکه جریان‌های تدبیرکننده جامعه دست مردم است و بی‌انصافی و جفاکاری در خصوص مسئولان ارشد نظام غیر قابل قبول است اظهار کرد: امام گفتند که کمربندها را بببندید و آماده مقابله با مزدوران جهان شوید و امروز پرچم‌دار این مساله رهبری معظم انقلاب است و اینکه کسانی جفا کرده و زمینه جفاکاری را فراهم کنند قابل قبول نیست و ملت همواره در کنار رهبرشان پایدار و ثابت‌قدم باقی خواهند ماند.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،,
,
,
,
,
,
,
,
,
, با این وضعیت اقتصادی مردم در سختی هستند,
,
,
,
,
,
,  مردم از دولتمردان مطالبه حل مشکلات را دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه