اخبار داغ

تلاش فرمانداران بازنشسته برای ماندن در قدرت؛

وقت‌کُشی استاندار گلستان با فرمانداران خسته و بازنشسته/ لزوم پوست‌اندازی گلستان در حوزه مدیریتی

وقت‌کُشی استاندار گلستان با فرمانداران خسته و بازنشسته/ لزوم پوست‌اندازی گلستان در حوزه مدیریتی
در حالی که استان گلستان یکی از محرومترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و برای پیشرفت و توسعه، مستلزم نگاه ویژه است؛ استاندار گلستان به جای اعتماد به نیروهای جوان و با انکیزه، با فرمانداران بازنشسته وقت کشی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل گلستان ما، بارها و بارها از مسئولین کشوری و استانی شنیدیم که زیر چتر سبز استان گلستان، فقر خوابیده است و این استان نیازمند توجه بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

در کنار فقر این استان، ظرفیت های بالقوه ای از نظر منابع مادی و انسانی وجود دارد که برای بالفعل کردن آن، نیاز است تا به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.

,

برای بالفعل کردن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، باید از منابع انسانی دارای روحیه جهادی و با انگیزه استفاده کرد تا به این واسطه مردم نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات آنها بهره مند شوند.

,

فرمانداران در شهرستان ها جزو لاینفک عوامل توسعه شهرستان ها محسوب می شوند و با ایده ها، پیگیری های و تلاش های آنها می‌توان دل به آینده روشن شهرستان ها بست؛ اما اگر روحیه جهادی و پیگیری در مسئول ارشد شهرستانی وجود نداشته باشد؛ مسلما شهرستان ها به جای روند توسعه ای، مسیری رو به عقب را در پیش خواهند گرفت.

,

در گذشته و در همین دولت، برخی از  مدیران جوان استان گلستان در سمت ها مختلف ثابت کردند که در صورت اعتماد به آنها، می‌توانند نقش بسزایی در عمران و توسعه شهرستان ها و در سطوح بالاتر استانی و کشوری داشته باشند.

,

اما در کنار همین اثبات توانایی مدیران جوان، مدیران خسته و پیر هم ثابت کردند که وجود آنها نه تنها باعث توسعه و عمران شهرستان ها و استان نمی شود؛ بلکه در برخی موارد سکوت، انزوا و عدم پیگیری آنها، باعث پس رفت می شود که در این خصوص موارد زیادی برای ذکر وجود دارد.

,

علی رغم توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به جوانان و استفاده از ظرفیت های آنها در پست های کلیدی و حساس، متاسفانه در دولت تدبیر و امید به این مقوله توجه نشده و شاهد سکانداری نیروهای خسته و پیر(بازنشسته) در سمت فرمانداری های استان گلستان هستیم.

,

اما نکته قابل توجه در این خصوص این است که علی رغم بازنشسته شدن برخی فرمانداران در استان گلستان، هنوز هم شاهد جولان آنها در سمت فرمانداری هستیم و در کنار آن شنیده می شود که برخی از آنها برای ماندن در قدرت، متوسل به روش های مختلف شده اند و این حاکی از آن است که منافع شخصی بر منافع عمومی و مردم ارجعیت دارد.

,

با این تفاسیر و با توجه به کارنامه خوب هادی حق شناس در بحران کرونایی و کنترل آن  در مرحله اول، و نیازمندی این استاندار به بازوانی چابک و با پشتوانه تجربه به عنوان فرماندار برای کنترل بحران های آتی و حرکت به سوی توسعه استان، می طلبد که استاندار گلستان وقت کشی نکند و با در نظر گرفتن منافع عمومی و مردم و با توجه به اینکه استان گلستان در محرومیت مطلق قرار دارد؛ مانع جاطلبی برخی سیاسیون شود و با اعتماد به نیروهای جوان و با انگیزه، اقدامات لازم برای پوست اندازی مدیریتی را انجام دهد تا به این واسطه و در واپسین سال دولت تدبیر و امید شاهد اقداماتی ارزشمند در زمینه توسعه و عمران گلستان و به تبع آن ارائه خدمات نظام به مردم باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه