اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

توجه به تولید داخلی و جهش تولید راهکار مقابله با تحریم‌هاست/ ذلیلانه است که بگوییم با مذاکره مشکلاتمان حل می‌شود

توجه به تولید داخلی و جهش تولید راهکار مقابله با تحریم‌هاست/ ذلیلانه است که بگوییم با مذاکره مشکلاتمان حل می‌شود
آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین گفت: ما اگر بخواهیم با تحریم‌های امریکا مقابله کنیم آنچه از رهنموردهای امام راحل و رهبری یاد گرفته ایم دو کلمه است، ابتدا باید تولید داخلی را رونق دهیم و جهش تولید در جامعه دیده شود و دوم نگاه مواساتی داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همواره در مسیر تقوا یاور یکدیگر باشیم و هرکجا هرکسی را دیدیم که از تقوا فاصله گرفته است با دلسوزی دست او را گرفته و هدایت و حمایت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

این خطیب جمعه افزود: اگر در مسیر تقوا یاریگر دیگران باشیم هر زمانی که ما دچار لغزش و کوتاهی شدیم، دیگران به یاری ما خواهند شتافت و ما را از لغزش رها می‌کنند این روند جامعه را به ارزش‌های متعالی هدایت کرده و جامعه ساخته می‌شود‌.

,

وی ادامه داد: همه ما برای ساختن جامعه ای براساس ارزش‌های الهی، ایمان، تقوا و صداقت و درستی و لطف و رحمت و کفر و فسادستیزی و امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت داریم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به میلاد حضرت ثامن الحجج ابراز کرد: این میلاد نور و رحمت و برکت را خدمت عاشقان و محبان امام رضا علیه السلام تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم همیشه زیر سایه این امام رئوف قرار بگیریم، البته ما همیشه زیر سایه قرآن و اهل بیت(ع) بوده ایم و امیدواریم در ادامه زندگی زیر همین سایه باشیم.

,

وی یادآور شد: اینکه شب‌های قدر قرآن را بالای سر خود می‌گیریم و خدا را به بهترین بندگانش سوگند می‌دهیم، معنای این عمل یعنی خدایا ما همیشه خود را زیر سایه قرآن و امامان معصوم می‌بینیم و تمایل داریم که این سایه بر سر ما قرار بگیرد و اخلاق و رفتار و روش و منش ما به اولیای دینی شباهت پیدا کند.

,

امام جمعه قزوین ادامه داد: حدیث معروف امام رضا علیه السلام بهترین هدیه رضویه روز میلاد این امام همام به همه مسلمان است، این حدیث به نام سلسله الذهب به معنای رشته‌ها و ریسمان‌هایی از طلاست که به صورت سلسله وار از ائمه روایت شده است.

,

عابدینی اضافه کرد: حدیث سلسله الذهب به صورت زنجیره وار از ائمه(ع) نقل شده تا به پیامبر اسلام(ص) می رسد و ایشان نیز از طریق جبرئیل از خدای متعال نقل کرده اند که کلمه "لا اله الا الله" دژ و قلعه و مامن مستحکمی است که هرکس داخل این دژ الهی وارد شود از عذاب خداوند در امان می‌ماند.

,

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) زمانی که از مدینه حرکت کرده و وارد نیشابور شدند جمعیت زیادی از علما و و اهل حدیث و مردم بر ایشان وارد شدند و خواستار شنیدن کلام این امام رئوف شدند و نشان دادند که لیاقت شنیدن کلام امام معصوم را دارند. امام، زمانی که اشتیاق این مردم را مشاهده کردند حدیث سلسله الذهب را بیان کردند، سپس در ادامه این حدیث فرمودند به شروطه‌ها، که شرایط عمل به این حدیث من هستم.

,

نگاه مواساتی باید بین کشورهای اسلامی برقرار باشد

, نگاه مواساتی باید بین کشورهای اسلامی برقرار باشد,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: شرطی که امام هشتم شیعیان برای تحقق حدیث سلسله الذهب تاکید فرمودند وجود امام است، امامی که محقق کننده آرمان‌های الهی است. این امام در زمان غیبت که ما مستقیم از وجود حضرت حجت(عج) بی بهره هستیم ولی فقیه عاقل و عالم که با بصیرت و تدبیر اهل ایمان را در جهان مدیریت می‌کند، است.

,

این خطیب جمعه ابراز کرد: ولی فقیه است که وحدت و انسجام را در صفوف ملت ما و ملت‌های مسلمان جهان به وجود آورده، این ولی فقیه است که صهیونیست را بر جای خود نشانده و لحظه به لحظه دشمن را رصد و کنترل و مدیریت و تحقیر و تهدید می‌کند. اگر ما نظام ولایت فقیه نداشتیم پراکنده‌هایی بودیم که طعمه گرگ های رانت خواری و ظلم و مستکبر می‌شدیم.

,

وی تصریح کرد: اگر ما با ولی فقیه همراه باشیم آینده روشنی برای ما بشارت داده شده است و ما را لایق ظهور حضرت حجت(عج) می‌کند. راه ظهور از مسیر درک رهبری دینی می‌گذرد اگر لیاقت درک رهبری را داشته باشیم خود را برای درک زمان ظهور آماده کرده ایم، اما اگر قدرناشناس باشیم جایگاهی در دوران ظهور نداریم.

,

امام جمعه قزوین ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) از قول خدای متعال نقل کرده اند که ولایت امیرمومنان(ع) دژی محکم است که هرکس وارد آن شود در امان خواهد بود. همچنین قرآن مامن یعنی محل امن و آرامش و آسایش است، ائمه علیه السلام نیز قرآن ناطق و محل و پناهگاه امن و آرامش هستند.

,

عابدینی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین بیان کرد: ما اگر بخواهیم با تحریم‌های امریکا مقابله کنیم آنچه از رهنموردهای امام راحل و رهبری یاد گرفته ایم دو کلمه است، ابتدا باید تولید داخلی را رونق دهیم و جهش تولید در جامعه دیده شود، این نسخه داخلی مقابله با تحریم‌های امریکاست.

,

وی با بیان اینکه در ادامه باید روح مواساتی را در خود زنده نگاه داریم، اذعان کرد: همه مسلمانان باید به فکر یکدیگر بوده و برای یکدیگر دلسوزی کنند، در گرانی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بیکاری‌ها یکدیگر را تنها نگذاریم. همچنین با کشورهای اسلامی و کشورهایی که مورد غضب امریکا هستند باید تعامل مواساتی داشته باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در یک دوره ای بساط مواسات در مسجدالنبی شهر قزوین پهن شد و در دوره ای دیگر هم پنج کشتی غول پیکر بنزین با اخلاق مواساتی به کشور محروم و مظلوم ونزوئلا فروخته شد. نگاه مواساتی باید بین کشورهای اسلامی برقرار باشد.

,

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: با نگاهی به هر دوره تاریخی شاهد مفاسد امریکایی هستیم، روز گذشته سالروز سقوط هواپیمایی مسافربری ما بود که ۲۹۸ مسافر توسط امریکایی‌ها کشته شدند که فرمانده این عملیات از سوی سران مستکبر امریکا مورد تشویق قرار گرفت.

,

وی گفت: زمانی که امریکایی‌ها فقط به دنبال ظلم و توطئه گری علیه ما هستند خیلی ذلیلانه است که گمان کنیم با مذاکره می‌توانیم پیشرفت کنیم. چرا به دنبال ذلت و ضعیف کردن خود در مقابل استکبار جهانی هستیم؟

,

عابدینی اذعان کرد: اگر بر اساس آهنگ افرادی که مسیر ذلت را در پیش گرفته اند، حرکت کنیم سرانجامی نخواهیم داشت، راه ما مسیر عزت و اقتدار است. مسدود کردن دارایی‌های ایران در سال ۵۹ جزو دیگر ظلم‌های امریکا نسبت به ملت ماست.

,

امام جمعه قزوین گفت: کشف کودتای نوژه در سال ۵۹ نیز جزو دیگر توطئه‌های امریکا علیه ملت ایران بود، تاریخ ما پر است از این ظلم‌ها و ستم‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی که نباید آنها را به فراموشی بسپاریم.

,

وی در پایان ابراز کرد: درگذشت موسس حوزه علمیه مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی جزو مناسبت‌های این ایام است که بزرگان و علمای ما همه پرورش یافته فضایی هستند که این مرد بزرگ برای آنها فراهم آورد. همچنین درگذشت آیت الله سید جواد حسینی خامنه ای پدر رهبر فرزانه انقلاب و شهادت آیت الله ربانی شیرازی جزو مناسبت‌های هفته پیش رو است که دعا می‌کنیم خداوند همه این عزیزان را مشمول رحمت الهی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه