اخبار داغ

سد محکم شهرداری پیش روی واحدهای ضایعاتی؛

جنگ بر سر تصاحب «طلای کثیف» در بروجرد بالا گرفت/شهرداری گوی سبقت را ربود

جنگ بر سر تصاحب «طلای کثیف» در بروجرد بالا گرفت/شهرداری گوی سبقت را ربود
جنگ بر سر تصاحب «طلای کثیف» در بروجرد بین واحدهای ضایعاتی و شهرداری بالا گرفته که در این بین شهرداری گوی سبقت را ربوده است و هر بار خریداران ضایعات دست به اعتراض زده و به خیابان می‌آیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، آهن قراضه‌ها و خرده‌های فلزات را می‌توان در پشت وانت بارها، سه چرخه‌ها و یا واحدهای صنفی خرید و فروش ضایعات به وفور مشاهده کرد، واحدهایی که علاوه بر آلودگی صوتی، مشکلات بهداشتی، ایجاد مزاحمت برای شهروندان را به همراه داشته و چهره شهر را مخدوش می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

فعالیت این صنوف در راستای تفکیک پسماندها و جداسازی فلزها، آهن، کاغذ و کارتن است که اگر این فعالیت در شهرک مشاغل مزاحم انجام شود مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما وقتی شهرکی برای ساماندهی این صنوف وجود ندارد، چاره‌ای نیست که هر کدام در گوشه‌ای کار خود را ادامه دهند.

,

اگرچه بارها تاکید شده که این مشاغل باید در خارج از شهر فعالیت داشته باشند اما متاسفانه ساماندهی آنها تنها در جلسات و روی کاغذ مانده و در عمل برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی این مشاغل وجود ندارد.

,

, ,

تولید روزانه ۲۰۰ تن زباله در بروجرد

, تولید روزانه ۲۰۰ تن زباله در بروجرد, تولید روزانه ۲۰۰ تن زباله در بروجرد,

تفکیک پسماند موضوعی مهم و ضروری است، روزانه در بروجرد حدود ۲۰۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود که در صورت تفکیک ۵۰ درصد حجم این میزان زباله کاهش می‌یابد، حدود ۱۵ درصد از زباله‌ها را خرده فلزها و ضایعات آهن تشکیل می‌دهد که این زباله‌ها قابل بازیافت بوده و با بازیافت آن و ورود دوباره به چرخه می‌تواند درآمدزدایی به همراه داشته باشند.

,

در بروجرد بیش از ۶۰ واحد صنفی خرید و فروش ضایعات در سطح شهر فعالیت می‌کنند، فعالیت این صنف سبب نارضایتی برخی از شهروندان ساکن در این محلات شده و خواستار خروج این مشاغل به خارج از محدوده شهر شده‌ اند در صورتی که شهرک و یا ساماندهی برای این صنوف در نظر گرفته نشده است.

,

اعتراضات صنوف ضایعات

, اعتراضات صنوف ضایعات, اعتراضات صنوف ضایعات,

حالا شهرداری بروجرد اقدام به ایجاد یک مرکز بازیافت پسماند کرده و به دنبال آن ضایعات باید به این مرکز تحویل داده شود که این امر سبب نارضایتی صنوف ضایعاتی در بروجرد شده و چند روز پی در پی در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

,

طبق گفته یکی از صاحبان این واحدهای صنفی، قرار شده که این افراد ضایعات جمع‌آوری شده را به این مرکز بازیافت تحویل دهند اما این مرکز با قیمت کمتری این ضایعات را خریداری می کند.

,

, ,

این در حالیست که برخی از این صنوف دارای مجوز بوده و برخی فاقد مجوز هستند و تاکنون بسیاری از این واحدها پلمپ شده است، حالا فرمانداری بروجرد مهلت یک ماهه‌ای داده که این صنوف به خارج از محدوده شهر بروند.

,

یکی از اعتراض کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به فعالیت شرکت پسماند جدید گفت: چندین واحد در بروجرد ضایعات جمع آوری شده را خریداری می‌کنند، ما از صبح تا شب با یک وانت بار در سطح شهر مشغول جمع‌آوری ضایعات هستیم تا با تحویل آن‌ها بتوانیم هزینه‌ای را دریافت کنیم.

,

وی افزود: طبق صحبت‌هایی که شده اگر از فعالیت ما جلوگیری شود چگونه هزینه هایمان را تامین کنیم؟ در حالی که اگر بخواهیم ضایعات را به همین شرکت تحویل دهیم، ضایعات و خرده فلزها را با قیمتی بسیار پایین‌تر از ما خریداری می‌کنند.

,

این فرد معترض عنوان کرد: در هر یک از این واحدها بین پنج تا ۱۰ نفر مشغول کار هستند که انتظار می‌رود به جای پلمپ این واحدها، شهرداری مکانی را برای این واحدها در نظر بگیرد تا همه فعالیت‌ها در خارج از شهر انجام شود.

,

, ,

وی تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان فکری اساسی برای رفع این مشکل کنند تا ما هم بتوانیم به فعالیت خود به صورت ساماندهی شده ادامه دهیم.

,

۵۰  درصد زباله‌ها قابل بازیافت

, ۵۰  درصد زباله‌ها قابل بازیافت, ۵۰  درصد زباله‌ها قابل بازیافت,

رحیم جافری شهردار بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هر شغلی که به نحوی موجب آلایندگی و آزار و اذیت مردم شود وظیفه شهرداری است که اخطار دهد و این افزاد فعالیت خود را در خارج از محدوده شهر ادامه دهند.

,

وی افزود: تفکیک زباله‌ها و پسماندها بر عهده شهرداری است که با تفکیک زباله‌های خشک و تر از حجم زباله‌های تر بکاهد و زباله‌های بازیافتی مجدد بازیافت شود.

,

جافری تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی مرکز پسماند در بروجرد، برخی از صاحبان واحدهای ضایعاتی اعتراضاتی داشتند البته برخی از آن‌ها اعلام کردند که دارای مجوز هستند که در آخرین تصمیم‌گیری‌ها مصوب شد که این واحدها ظرف یک ماه فرصت دارند تا فعالیت خود را در خارج از شهر ادامه دهند.

,

, ,

شهردار بروجرد بیان کرد: اگر خارج از حریم شهر این افراد فعالیت کنند ارتباطی با شهرداری ندارد اما اگر در داخل حریم شهری باشند باید مجوز و استعلامات لازم را داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه مرکز بازیافتی انحصاری نیست گفت: می‌توان تعداد مراکز بازیافتی را طبق شرایط لازم افزایش داد و در حال حاضر این مرکز زباله‌ها را تفکیک و پرس می‌کند، ۱۰ وانت بار در سطح شهر فعالیت می‌کنند که زباله‌های خشک را جمع می‌کنند.

,

جافری خاطرنشان کرد: تفکیک درست و صحیح زباله سبب کاهش ۵۰ درصدی حجم زباله‌ها می‌شود به طوری که ۵۰ درصد زباله‌ها قابل بازیافت است.

,

به نظر می‌رسد نبود شهرک مشاغل مزاحم در شهرستان بروجرد مشکلی است که تاکنون برطرف نشده، در صورتی که اگر چنین شهرکی وجود داشت، این واحدها در شهرک ساماندهی شده و فعالیت خود را ادامه می‌دادند، امید است که ظرف یک ماه آینده اقدامات خوبی در راستای ساماندهی این افراد صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه