اخبار داغ

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

بدحجابی، پروژه‌ای مهم برای نفوذ دشمن/ ماهواره و فضای مجازی متهمان اصلی ترویج بی‌حجابی هستند

بدحجابی، پروژه‌ای مهم برای نفوذ دشمن/ ماهواره و فضای مجازی متهمان اصلی ترویج بی‌حجابی هستند
شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان گفتند: هدف دشمن غفلت زن مسلمان از حجاب،خانواده و حیازدایی است برای نیل به این اهداف به گسترش روزافزون شبکه های ماهواره ای و تبلیغات گسترده در فضای مجازی پرداخته که می طلبد تمامی نهادها و سازمان ها چاره ای برای این معضل پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، بی‌ حجابی و بد حجابی معضلی است که در سال‌های اخیر با تمرکز دشمنان بر جنگ نرم و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، ابعاد بزرگتری به خود گرفته است. اگر چه از باز شدن پای ماهواره و فضای مجازی به خانه های ایرانیان سال های دور و درازی نمی گذرد اما با این حال در مقایسه میزان استقبال مخاطبین از تلویزیون با سایر رسانه ها می توان دریافت که چرا دنیای غرب برای ترویج فرهنگ منحط و بی بند و بار خود بیش از هرچیز بر روی شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی سرمایه گذاری می کند. 

در همین راستا شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بی حجابی، تحفه فرهنگ غرب است، گفتند: امروز جامعه به واسطه افزایش روزافزون شبکه های ماهواره ای و تبلیغات گسترده معاندین در فضای مجازی تهدید و مقوله حجاب و عفاف دستخوش هجمه ها و تهدیدهای هنجاری قرار گرفته که می طلبد مسئولان فرهنگی چاره ای برای این معضل بیابند.

تضعیف بنیان خانواده یکی از اهداف دشمنان است

مولوی عنایت اله رسول زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بانوان در حجاب همچون گوهری در دل صدف هستند، افزود: حجاب نشانه اقتدار و مایه آرامش و امنیت زنان در جامعه به شمار می رود که نبود آن جامعه را به ورطه نابودی می کشاند.

وی تضعیف بنیان خانواده و فروپاشی این نهاد مقدس در جامعه ایرانی را یکی از اهداف دشمنان دانست و ادامه داد: در جوامع غربی زن ابزاری برای تبلیغات و از کمترین درجه اهمیت برخوردار است اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زنان جایگاه والایی داده شده و هیچگاه محدودیتی برای زنان در راستای پیشرفت آنان نداشته است.

امام جمعه اهل سنت سرباز با بیان اینکه در جامعه ای که حیا از بین برود ایمان از بین خواهد رفت، گفت: باید همه نهادها و متولیان دینی و فرهنگی برای تحقق عملی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند زیرا با ترویج بی حجابی بنیان خانواده سست و شاهد افزایش خشونت، آمار طلاق، دوستی های نامشروع، چشم چرانی و مقایسه همسر و ... خواهیم بود که اینها ازا هداف دشمنان به شمار می رود.

وی بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال ترویج بی حجابی با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی هستند، در این زمینه عقل حکم می کند به آکاهی و اطلاع رسانی از معایب این برنامه ها در بین جوانان و نوجوانان بپردازیم و مراقب این توطئه دشمنان باشیم به این علت که افزایش روزانه شبکه های فارسی زبان در ماهواره و پخش برنامه ها و سریال های غیر اخلاقی، ریشه فرهنگی جامعه را به نابودی می کشاند و کانون گرم خانواده را از بین می برد.
 
فضای مجازی به سمی مهلک در اشاعه بی حجابی و جلوه گری مبدل شده

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: حجاب و عفاف که یک دســتور دینی و از مســائل مهم و کلیدی جامعه ماست و پیشینه دیرینه در فرهنگ کشور ما دارد، دین اسلام سفارش زیادی به حفظ حجاب و عفاف کرده و دختر بزرگوار نبی اکرم(ص) الگویی بی نظیر از حجاب و عفت برا دختران مسلمان هستند.

وی افزود: اگرچه رضاخان سعی کرد حجاب از سر زن ایرانی بردارد اما زنان سیستان و بلوچستانی در مقابل این دستور رضاخان ایستادگی کردند و حجاب از سر خود برنداشتند، اما انقلاب اسلامی، فرهنگ حجاب و عفافی  که حکومت پهلوی از جامعه گرفته بود به جامعه ما بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب سبب سلامت جامعه، افزایش امنیت اجتماعی و آرامش زنان است بدحجابی عواقب بسیار بدی برای جامعه و فرد دارد و بنیان خانواده ها را متزلزل می کند بنابراین  زنان ما باید با حجاب فاطمی در جامعه حاضر شوند تا علاوه بر تحکیم بنیان خانواده ها، به امنیت و آرامش خود در جامعه کمک کنند.

وی بدحجابی را شگرد غرب برای دستیابی آسان به اهداف خویش در کشورهای مسلمان دانست و تاکید کرد: غرب و استکبار جهانی با صرف دلارهای بسیار به دنبال اشاعه فحشا و بی بند و باری در کشورهای اسلامی هستند و با روش های مختلف از جمله ساخت برنامه های مبتذل در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، ترویج پوشش های نامناسب و زننده در شبکه های اجتماعی به دنبال اشاعه و عادی کردن بی حجابی بین زنان و دختران مسلمان هستند در حالیکه این فرهنگ بی بند و باری و بی حجابی جامعه غرب را به انحطاط کشانده است.

مولوی ریگیان پور اذعان کرد: فضای مجازی سمی مهلک در اشاعه بی حجابی و جلوه گری است شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فتنه آخر الزمان و سبب انحراف جوانان ما شده و دشمن از این فضا برای اشاعه بی حجابی در کشور استفاده می کند و تمام سعی خود را می کند تا چادر از سر زن ایرانی بردارد و در این راه صدها شبکه ماهواره ای فارسی زبان با پول های غرب و آمریکا و اسراییل در حال فعالیت هستند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه ادامه داد: بسیاری از بانوان ایران با حفظ حجاب اسلامی توانستند به پیشرفت های علمی، فرهنگی و ورزشی دست پیدا کردند و نشان دادند که حجاب نه تنها مانع پیشرفت زنان نیست بلکه زنان با حفظ حجاب اسلامی می توانند در امنیت بیشتربه قله های پیشرفت دست پیدا کنند.

وی گفت: کودکان خود را باید از کودکی با فرهنگ حجاب آشنا کنیم تا فرزندان ما با حجاب فاطمی و فرهنگ اسلام ناب محمدی رشد پیدا کنند چرا که حجاب منشا تمام خیرات برای بانوان ماست و زن در صدف حجاب می‌تواند گوهر عفت خود را حفظ کند.

 حضرت زهرا(س) بهترین الگوی حجاب برای بانوان است

مولوی عبدالرحمن دوستی، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به حجاب و عفاف که از جمله احکام اسلامی و ضروریات دین است بیان کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در خانواده و جامعه است که باید برای اجرای آن برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب از جمله عوامل مهم سلامت جامعه، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

مولوی اهل سنت چابهار با بیان اینکه دشمنان اسلام همیشه در حال ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان هستند تصریح کرد: حجاب و عفاف از جمله مهم ترین اعتقادات مسلمانان است بنابراین دشمنان اسلام از شیوه مختلف سعی بر از بین بردن این مولفه از کشورهای اسلامی هستند همان گونه که مشاهده می شود در برخی از کشورهای اسلامی به خواسته خود رسیده اند ولی جمهوری اسلامی ایران دارای فرهنگی غنی اسلامی است و هرگز تحت تاثیر غرب حجاب و عفاف خود را کنار نخواهد گذاشت.

وی حجاب را امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: حجاب در جامعه ما یک امنیت خاصی در برابر بسیاری از هنجارها است و اگر جامعه ای امنیت نداشته باشد هیچ یک از اعتقادات را نمی توانند داشته باشند پس می توان گفت حجاب یکی از مسئله های مهم و اساس جامعه به حساب می آید.

مولوی دوستی حجاب را مایه کرامت انسان و جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه ای که حجاب نداشته باشد بدور از امنیت زندگی می کنند و از اثرات مثبت حفظ عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی فردی و انسانی را در پی دارد.

وی با اشاره به آیه 59 سوره احزاب که خداوند میفرماید، ای پیامبر همسران و دختران خود را و تمام زنان مومنین را دستور دهید که عفاف و حجاب داشته باشند که این حجاب بعنوان یک اساس و مایه برای حفظ خود شما و جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: بین حجاب و عفاف تفاوت هایی وجود دارد حجاب به معنای پوشش بیرونی و ظاهری و عفاف به معنای پوشش درونی و باطنی است و همانطور که می دانید بد حجابی بدتر از بی حجابی است، بدحجابی دور از معیارهای اسلامی قرار دارد.

امام جمعه موقت چابهار افزود: حجاب برای بانوان مانند صدفی است که مرواریدی را در درون خود حفظ می کند از گناه ها، چشم های آلوده و غیره دور نگه می دارد.

وی بهترین الگو برای بانوان را به خصوص در بخش عفاف و حجاب حضرت فاطمه عنوان کرد و گفت: بانوان ما باید حضرت زهرا را الگوی خود در زندگی قرار دهند تا حسینی در دامن این مادران پرورش یابد که جامعه را از ظلم و ناعدالتی نجات دهد.

مولوی دوستی با اشاره به هجوم نرم دشمن برای کشف حجاب و تهاجم فرهنگی در فضای مجازی اذعان کرد: امروزه در شبکه های اجتماعی شاهد شیوع آفت بی حجابی هستیم به طوری که این شبکه عاملی برای خودنمایی شده است که شیوع بی حجابی و بی بند و باری را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه علما و نخبگان جامعه در زمینه حجاب و عفاف بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: علما و ائمه جمعه از طریق تریبون‌ها و خطبه‌های خود می‌توانند مردم را در این زمینه ارشاد کرده و همه باید در رعایت حجاب و عفاف تلاش کنند.

جهان غرب از زن به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده می کند

مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت شهر کهک شهرستان زهک در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اسلام برای حفظ کرامت زنان حجاب را توصیه کرده است.

وی افزود: مقام زن در اسلام بسیار جایگاه ویژه و بالایی دارد، توصیه به رعایت حجاب و عفاف نیز در دین اسلام برای حفظ کرامت زنان است.

مولوی درواخ بیان داشت: حجاب حافظ زن از نگاه های آلوده است، در تمام جوامع زنانی که به رعایت حجاب می پردازند از گزند معضلات به دور هستند.

امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک ادامه داد: زن در جوامع غربی و آمریکا به عنوان یک کالای تبلیغاتی مطرح است که این امر در اسلام به عنوان خلاف شرع محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: حجاب اسلامی امروز به عنوان یک فرهنگ به سایر جوامع نیز صادر شده است که دشمن از این امر نگرانی هایی دارد.

مولوی درواخ گفت: زنان بسیاری حتی در آمریکا برای در امان ماندن از مزاحمت های خیابانی به حجاب اسلامی پناه برده اند که این امر نشان می دهد تا چه اندازه حجاب توانسته است جامعه ما را سالم نگه دارد.

دشمن در فضای مجازی به دنبال کشف حجاب زنان مسلمان است

مولوی بلال مقدسیان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب، بیان کرد: قطعا حجاب و پوشش اسلامی موجب پوشاندن زنان و دختران در مقابل هوا و هوس مردان شیطان صفتی است که قصد هجوم در حریم ناموس دیگران را دارند.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان ادامه داد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پوشش برتر اسلامی یکی از ضروریات اساسی در جامعه ما مسلمانان است که دشمن قصد مقابله با آن را دارد.

مولوی مقدسیان با تاکید بر اینکه دشمن در گذشته با روش های مختلف درصدد حمله به فرهنگ اسلامی حجاب بوده است، تصریح کرد: اکنون دشمن با تهاجم فرهنگی از طریق سلاح های جدید مثل فضای مجازی و ماهواره به اصل دین و معنویت ما مسلمانان حمله کرده است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت: دشمن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قصد دارد که کار ناتمام رضاخان در کشف حجاب را تمام کند که قطعا این نقشه شوم آنان با شکست همراه است.

وی افزود: در آیه ۳۰ سوره مبارکه نور در خصوص حجاب و پوشش اسلامی آمده است که: ای رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشم‎ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلح است.

مولوی مقدسیان عنوان کرد: حجاب و پوشش تنها مخصوص به دین مبین اسلام نیست بلکه در سایر ادیان نیز شاهد توجه به مقوله حجاب و عفاف در زندگی هستیم هرچند که در بین آن ادیان این موضوع به درستی اجراء نمی‌شود‌.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و پوشش در جامعه اسلامی ما موجب جلوگیری از بسیار از منکرات و آسیب های اجتماعی می‌شود، با حفظ و رعایت حجاب اسلامی و رعایت عفاف مسیر طمع ورزی به زنان و دختران هم کاهش می‌یابد.

شبکه های ماهواره ای ترویج گر بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند

مولوی عبدالخالق حسین زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه حجاب در اسلام دارای ارزش است، بیان کرد: قبل از اسلام زن در برخی از جوامع دارای جایگاه و منزلت پایینی بود اما در دین اسلام و شریعت به وسیله حجاب به زنان جایگاه و ارزش داده شد.

وی افزود: از آنجایی که بهترین زینت زن حجاب است، زنانی در جامعه محترم هستند که  حجاب اسلامی و عفاف دارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان با اشاره به اینکه بهترین پاداش ها به زنان مومن و با حجاب تعلق می گیرد، خاطر نشان کرد:  اگر زن حجاب و عفاف خود را رعایت نکند در واقع جایگاه و منزلت خود را نشناخته است.

مولوی حسین زهی با بیان اینکه از دامان زنان پاک و با حجاب افرادی متولد می شوند که جامعه را به نحو احسن مدیریت و دگرگون می کنند، گفت: سریال های ماهواره ای ترویج گر بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند که سبب می شود جامعه به ابتذال سوق داده شود.

وی تصریح کرد:  یکی از اهداف دشمن با راه اندازی شبکه های ماهواره ای کمرنگ و یا محو شدن حجاب در کشور های اسلامی است که باید نسبت به این موضوع هوشیار بود.

امام جمعه اهل سنت مهرستان در پایان اذعان کرد:  متولیان فرهنگی با تولیدات اسلامی در خصوص حجاب می توانند در رسانه ملی مروج حجاب اسلامی باشند که رغبت افراد جامعه به سمت شبکه های ماهواره‌ ای کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, تضعیف بنیان خانواده یکی از اهداف دشمنان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فضای مجازی به سمی مهلک در اشاعه بی حجابی و جلوه گری مبدل شده,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  حضرت زهرا(س) بهترین الگوی حجاب برای بانوان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهان غرب از زن به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده می کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دشمن در فضای مجازی به دنبال کشف حجاب زنان مسلمان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شبکه های ماهواره ای ترویج گر بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه