اخبار داغ

یادداشت؛

جولان کرونا ارمغان پیاده راه سنندج

جولان کرونا ارمغان پیاده راه سنندج
باید از مدیران شهری سنندج پرسیده شود اگر طرح پیاده راه خیابان فردوسی برای مدتی مسکوت می ماند(حداقل تا اتمام پیک کرونا) آیا برای توسعه ای که این مدیران بدنبال آنند اتفاقی رخ می داد!؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رشد افسار گسیخته معضلات شهری که به نحوی بر سلامت مردم در ایام کرونایی در سنندج تاثیر گذاشته بر هیچ کس پوشیده نیست اما در این میان در کنار بی توجهی مردم باید سهل انگاری و عدم مدیریت صحیح شهری توسط مدیران شهری در سطح شهر سنندج را بدان اضافه نمود که خود منجر به رشد این بیماری در سطح شهر سنندج شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

شاهد این ادعا طرحی است تحت عنوان پیاده راه برای سنندج که از چند مدت پیش برای این شهر تعریف شده بود که به همت این مدیران استارت آن در اوج کرونا زده شد، سوال اصلی اینجاست که اگر این طرح برای مدتی مسکوت می ماند(حداقل تا اتمام پیک کرونا) آیا برای توسعه ای که این مدیران بدنبال آنند اتفاقی رخ می داد!؟

,

به راستی موضوع چیست نقش شوراها به عنوان منتخبین مردم در توسعه شهری کجای این طیف تصمیم گیری ها جای دارد؟!! آیا به جز این است که می بایست نقش نظارتی در چنین تصمیماتی داشته باشند در حالیکه هیچ نظارتی وجود ندارد و این رویه فقط می تواند دو دلیل داشته باشد اول اینکه شوراهای شهر فقط براساس شور انتخاباتی نه شعور انتخاباتی منتخب مردم می شوند لذا می بایست تخصص در اولویت انتخاب مردم قرار گیرد و این قبیل انتخابهای قبیله ای و عشیره ای که از سواد کافی برای این چنین تصمیمات برخوردار نیستند بر چیده شود چرا که نتیجه این نوع انتخاب این معضلات و مشکلات است که برای مدیریت شهری می توانند ایجاد کنند.

,

و اما دلیل دوم اینکه باز پای منافع شخصی در میان است و بقول معروف کاسه ای زیر نیم کاسه هست و ما از آن بی خبریم... چرا که این مسیر خود در روزهای عادی دارای حجم گسترده ترافیک انسانی می باشد لذا آنچه بوضوح می‌توان مشاهده کرد و نیازی به کارشناسی کارشناسان صاحب نظر و مسئولان حوزه شهری ندارد اینست که عملیات اجرایی که برای این طرح شروع شده منجر به ترافیک و تجمع انسانی در این مسیر گردیده حال سوال اصلی اینجاست که واقعا مدیران این حوزه این اتفاق و وضعیت پیش آمده را نتوانستند پیش بینی کنند؟! اگر چنین باشد نشان از عدم توانایی و مهارت کافی این طیف مدیران در مأموریت و نقش تعریف شده برایشان است اما اگر چنانچه با علم به اینکه این وضعیت پیش خواهد آمد طرح مذکور را شروع کرده باشند و اهداف شخصی خود را بر منافع عموم مردم در اولویت قرار داده باشند باید این طیف مدیران عزل شده و مورد بازخواست قرار گیرند چرا که با این تصمیم به سلامت جامعه لطمه وارد کرده اند و لیاقت خدمتگزاری به مردم را ندارند.

,

در آخر لازم است به طراحان این پروژه فارغ از اینکه مراحل اجرایی طرح منجر به رشد بیماری کرونا در سطح شهر شده است یادآور شد که گره کور هسته مرکزی شهر سنندج با این طرح باز نخواهد شد بلکه پیچیده تر نیز خواهد شد.

,

کنعان صالحی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه