اخبار داغ

فرماندار درگز خبر داد؛

30 واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک ترکمنستان

30 واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک ترکمنستان
فراهی گفت: در حال حاضر حدود 30 واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک کشور ترکمنستان هستند که در صورت اعلام آمادگی از سوی طرف مقابل، این کار انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فراهی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن اشاره به تعطیلی حدود 3 ماه و نیم مرز بین دو کشور ایران و ترکمنستان اظهار کرد: از آن زمان تاکنون فقط ۶ واگن حامل تجهیزات الکترونیکی از مرز لطف آباد درگز به ترکمنستان ارسال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: زیرساخت و داکت های ضدعفونی برای صادرات کالاها به ترکمنستان کاملا آماده است؛ در حال حاضر هم حدود 30 واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک این کشور هستند که در صورت اعلام آمادگی از سوی طرف مقابل، این کار انجام خواهد شد.

,

فرماندار درگز تصریح کرد: البته تاکنون دو مرتبه تاریخ هایی برای بازگشایی مرز اعلام شده اما با عنایت به شرایط کشور مقابل، به تاخیر افتاده است؛ امیدواریم با توجه به نیازی که ترکمنستان به وارد کردن کالاها دارد، این کار تا پایان ماه جاری انجام شود.

,

فراهی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت مرز زمینی گفت: مرز زمینی بین دو کشور ایران و ترکمنستان که فعلا بسته است اما در صورت راه افتادن صادرات از طریق مرز ریلی، شرایط برای کشور ما بهتر خواهد شد و گمرک رونق دوباره ای خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه