اخبار داغ

آیا فرماندار ملایری تویسرکان پاسخگوی افکار عموم می شود؟

جایگاه حقوقی شهرداری و شورای شهر تویسرکان در جانمایی آرامستان جدید کجاست؟

جایگاه حقوقی شهرداری و شورای شهر تویسرکان در جانمایی آرامستان جدید کجاست؟
فرماندار ملایری تویسرکان گفته که ” تصمیم مکان جدید آرامستان در امامزاده ناصر(ع) تصمیم یک فرد نبود”، این در حالی است که از سویی شهرداری و عمده اعضای شورای شهر به عنوان متولیان اصلی آرامستان، از این مسئله به طور دقیق مطلع نبودند و از سویی دیگر مردم همان ولی نعمتان نظام باز در محرمانه های دولت تدبیر و امید نامحرم شدند و هنوز علت این جانمایی که مشکلات بسیار بر جامعه تحمیل می کند، شفاف سازی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ آرامستان فعلی تویسرکان در طرح تفصیلی اولیه شهر در نقطه مناسبی جانمایی شده بود، تا آنکه در سالیان گذشته با تصمیم اشتباه بهرام نیا فرماندار غیربومی وقت تویسرکان، مساکن مهر را در کنار آن بنا کردند و امروز اهالی مظلوم این منطقه تاوان آن تصمیم اشتباه را می دهند که روزی می گفتند کارشناسانه است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

هر جانمایی برای آرامستان جدید تویسرکان کارشناسانه است؟

, هر جانمایی برای آرامستان جدید تویسرکان کارشناسانه است؟, هر جانمایی برای آرامستان جدید تویسرکان کارشناسانه است؟,

به نظر همان هایی که آن روزها مشاور فرماندار وقت بودند امروز نیز به میدان آمده اند و بر خلاف منافع مردم و خواسته عموم اصرار بر ایجاد آرامستان جدید تویسرکان در منطقه امامزاده ناصر(ع) دارند.

,

با توجه به کمبود فضا برای دفن اموات، جا به جایی و یا توسعه آرامستان فعلی یک ضرورت است، اما اگر این جانمایی جدید، کارشناسانه نباشد چه بسا زمینه ساز مشکلات بسیاری برای مردم نجیب تویسرکان می شود.

,

تویسرکان؛ رنگ و بوی یک شهر واقعی را ندارد!

, تویسرکان؛ رنگ و بوی یک شهر واقعی را ندارد!, تویسرکان؛ رنگ و بوی یک شهر واقعی را ندارد!,

هنوز پس از سالیان سال، این شهر رنگ و بوی یک شهر واقعی را نه به خود نگرفته، هنوز گوسفندان در خیابان های شهر پرسه می زنند و هنوز بلوارها جایی برای چرای گوسفندان است.

,

طرح های ارایه شده برای تویسرکان در هر زمینه به طور عمده نه پیوست فرهنگی دارد و نه پیوست اجتماعی، همچنان که این وضعیت را در مبلمان شهری مشاهده می کنیم.

,

قابل تأمل تر آن که با بالا رفتن قیمت سرم سام آور مسکن این روزها نه زندگان آرامش دارند و نه گویا قرار است مردگان در مکانی آرام گیرند.

,

برمی گردیم به مسئله جانمایی آرامستان جدید تویسرکان در منطقه امامزاده ناصر(ع).

,

جایگاه حقوقی شهرداری و شورای شهر تویسرکان در جانمایی آرامستان جدید کجاست؟

, جایگاه حقوقی شهرداری و شورای شهر تویسرکان در جانمایی آرامستان جدید کجاست؟, جایگاه حقوقی شهرداری و شورای شهر تویسرکان در جانمایی آرامستان جدید کجاست؟,

در خبری که در خبرگزاری فارس منتشر شده بود، حسینی فرماندار ملایری تویسرکان صراحتاً عنوان کرده که؛ « تصمیم مکان جدید آرامستان در امامزاده ناصر(ع) تصمیم یک فرد نبود، جانمایی آرامستان جدید در این منطقه یک کار کارشناسی شده است و تنها براساس رای بنده نیست.»

,

او گفته که؛ « تمهیدات لازم در صورت انتقال آرامستان به این منطقه اندیشیده شده است.»

,

اما زمانی که از حسینی درخصوص این تمهیدات سوال می پرسیم، از پاسخ گویی امتناع و هر روز وعده جوابگویی خود را به روزهای بعد موکل می کند!

,

مسئله حیاتی و اساسی تر این است که با این مضمون فرماندار تاکید دارد که جانمایی دیگر تعیین تکلیف شده و همان منطقه امامزاده ناصر(ع) است به دلیل آن که درخصوص این جانمایی مدعی شده “تصمیم یک فرد نبوده و کارشناسان نظر داده اند!”

,

در اینجا هنوز جایگاه حقوقی شهردار و شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم مشخص نیست، چرا که دقیقاً احسان پیری شهردار تویسرکان در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرده که؛ «برای جانمایی آرامستان جدید تویسرکان، متولی اصلی این کار یعنی شهرداری باید از نظرات تخصصی کارشناسان این حوزه در داخل و خارج از تویسرکان و حتی استان و صاحب نظران ملی استفاده کند تا انتخاب مقطعی و نادرستی صورت نگیرد.»

,

حتی او گفته که؛ «شخصاً اکنون مکان خاصی را برای آرامستان جدید معرفی نمی‌کنم.»

,

سوال؛ پس دقیقاً فرماندار تویسرکان با چه کسانی درخصوص جانمایی آرامستان جدید مشورت گرفته؟!

,

سابق بر این در گفت و گوهایی که با چند تن از اعضای شورای شهر از جمله حمیدیان و شاه محمدی با مجموعه خبری عصر همدان انجام شده، آنان نیز از جانمایی آرامستان جدید تویسرکان در منطقه امامزاده ناصر(ع) مطلع نبودند و این روزها حتی از جغرافیای محل اصلی زمین های مطرح شده، اطلاع و آمار دقیقی ندارند.

,

عبدی رئیس شورای شهر تویسرکان نیز در گفت و گوی خود با خبرگزاری تسنیم گفته؛ «پس از مدتی اطلاع پیدا کردیم که زمین‌های اطراف امامزاده ناصر (ع) در خارج از شهر و اراضی نزدیک به روستاهای زیوج و گل‌آباد به‌عنوان محل آرامستان جدید تویسرکان موردنظر قرارگرفته درحالی‌که راه دسترسی به این مکان نامناسب است و می‌تواند آبستن حوادث رانندگی و تصادف‌های مکرر باشد.»

,

عبدی تاکید هم داشته که؛ “وقتی نقیصه نامناسب بودن راه دسترسی به زمین‌های اطراف بارگاه امامزاده ناصر (ع) عنوان شد، مسئولان مرتبط گفتند این جاده دسترسی را تعریض می‌کنیم درحالی‌که این کار با توجه به لزوم تملک زمین‌ها و باغ‌های اطراف به هزینه‌های سنگین و زیادی نیاز دارد، درعین‌حال این جانمایی ممکن است موجب ایجاد معضلات زیست‌محیطی و اثرگذاری منفی بر روی آب‌های زیرزمینی به‌ویژه برای روستاهای اطراف امامزاده ناصر (ع) شود.

,

بالاگرفتن اعتراضات اهالی روستاهای اطراف امامزاده ناصر(ع) نسبت به جانمایی آرامستان جدید

, بالاگرفتن اعتراضات اهالی روستاهای اطراف امامزاده ناصر(ع) نسبت به جانمایی آرامستان جدید , بالاگرفتن اعتراضات اهالی روستاهای اطراف امامزاده ناصر(ع) نسبت به جانمایی آرامستان جدید ,

این روزها اعتراض های مردمی به ویژه اهالی روستاهای نجفیه، قلعه شیخ و زیوج در خصوص تصمیم به ظاهر کارشناسانه فرمانداری تویسرکان به اوج رسیده، تا جایی که شاهد انتشار نامه های سرگشاده بسیار از سوی این اهالی در فضای مجازی هستیم و آنان صراحتاً با توجه به این که جانمایی آرامستان جدید تویسدکان خلاف آیین نامه بهداشتی آرامستان ها است، مخالفت خود را اعلام کرده اند.

,

مردم فهیم تویسرکان بارها ثابت کرده اند که درخصوص طرح های کارشناسانه مطیع قانون هستند، اما این روزها برخی مسئولان دستگاه های اجرایی و در راس آن فرمانداری تویسرکان مدعی شده اند که طرح جانمایی آرامستان جدید تویسرکان کارشناسانه است، اما پس از گذشته بیش از سه هفته، خود را در قبال افکار عمومی پاسخگو ندیده اند و پشت درهای بسته نشسته اند و شفاف سازی نمی کنند.

,

آیا فرماندار ملایری تویسرکان پاسخگوی افکار عموم می شود؟

, آیا فرماندار ملایری تویسرکان پاسخگوی افکار عموم می شود؟, آیا فرماندار ملایری تویسرکان پاسخگوی افکار عموم می شود؟,

به گزارش عصر همدان؛ تویسرکانی ها تنها می خواهند اگر طرح انتقال آرامستان تویسرکان به امامزاده ناصر(ع) کارشناسانه است با ذکر دلیل و نام کارشناسان، اظهار نظر آنان در دسترس عموم قرار گیرد.

,

این مردم ولی نعمتان نظام هستند و باید از نحوه و چرایی تصمیم گیری ها مطلع شوند نه اینکه نامحرم محسوب شوند، مطالبه مردمی آن است که چرا باید طرحی که گفته می شود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه بر شهرستان تحمیل می کند، با این همه اما و اگر همراه باشد و زمینه ساز مشکلات امینتی و اجتماعی بسیار برای فردای آنان شود.

,

آیا یک نظر کارشناسانه می تواند این همه معترض و مخالف داشته باشد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه