اخبار داغ

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور خبر داد؛

افزایش 50 درصدی مشاوره‌های اورژانس نیشابور

افزایش 50 درصدی مشاوره‌های اورژانس نیشابور
مصطفی افشار نیک گفت: طی ماه گذشته شاهد کاهش 50 درصدی در مزاحمت‌های تلفنی و افزایش 50 درصدی مشاوره‌های تلفنی بوده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی افشار نیک، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه به عملکرد این دستگاه در خردادماه گفت: طی این ماه 12 هزار و 44 تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نیشابور برقرار شده که از این میزان 868 مورد معادل حدود هفت درصد مزاحمت تشخیص داده شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 50 درصد کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: در این بین هزار و 314 تماس جهت انجام مشاوره بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافته است و باقی تماس‌ها منجر به دو هزار و 396 مأموریت شد که هزار و 466 مصدوم مورد اعزام به بیمارستان و 166 مصدوم به‌صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

,

افشارنیک ادامه داد: همچنین هزار و 587 مأموریت درون شهر نیشابور و 809 مأموریت در مسیرهای جاده‌های محدوده استحفاظی اورژانس نیشابور بوده است.

,

وی تأکید کرد: طی این یک ماه هفت مورد اعزام اورژانس هوایی به سر صحنه‌های گزارش شده اتفاق افتاد.

,

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: از این تعداد حادثه 665 مورد تصادف بوده است که 420 مورد تصادف شهری و 245 مورد جاده‌ای گزارش شده است.

,

افشارنیک ادامه داد: هزار و 221 مورد نیز موارد غیر تصادفی بوده است که منجر به 564 مأموریت جاده‌ای و هزار و 167 مأموریت شهری گردیده است.

,

وی ادامه داد: اختلال هوشیاری با 207 مورد بیشتر موارد خدمات‌رسانی ما بوده است که پس از آن به ترتیب مشکلات قلبی با 178 مورد، سقوط با 170 مورد، مشکلات تنفسی با 106، مورد تشنج با 88 مورد، زنان و زایمان با 43 مورد، حوادث ویژه با 18 مورد و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن یک مورد بوده است.

,

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور تأکید کرد: در پایان از مردم می‌خواهیم در هنگام بروز حادثه با حفظ خون سردی ضمن تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس به شماره 115، به راهنمای‌های اپراتور دقت داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه