اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

شهر کرمان در وضعیت قرمز قرار دارد/ کمبود کیت نداریم

شهر کرمان در وضعیت قرمز قرار دارد/ کمبود کیت نداریم
شفیعی با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت شهر کرمان قرمز اعلام شده است، گفت: اکثر شهرهای استان کرمان قرمز و نارنجی اعلام شده و البته یکی دو شهر که زیر مجموعه علوم پزشکی هستند به وضعیت زرد در آمده‌اند و در مجموع استان کرمان در وضعیت هشدار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر اپیدمی کرونا گسترده شده است  و وضعیت همانند اسفند و فروردین ماه شده است در آن زمان اگر کسی علائم را داشت بنا را بر این می گذاشتیم که وی ممکن است این بیماری را داشته باشد پس بنابراین به وی پیشنهاد ایزوله و قرنطینه در خانه را می دادیم و در صورتی که علائم بیشتر می شد از وی می خواستیم تا به پزشک مراجعه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی در رابطه با اینکه در حال حاضر تست صورت نمی گیرد، گفت: اما در حال حاضر این نیاز به تست ندارد زیرا جز اینکه برای دولت هزینه بر باشد کار دیگری نمی توان کرد، تست زمانی ارزش دارد که آمار مبتلایان  کاهش یابد در آن صورت شما می خواهید کانون های کوچک را پیدا کنید و جلو شیوع را بگیرید پس زمانی که تمام شهر کانون است تست لازم نیست.

,

متخصص بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در پاسخ به این سوال که گفته شده که علوم پزشکی با کمبود کیت روبرو است، افزود: کمبود کیت نیست این ها همه هزینه بر هستند و هزینه دولت را هیچگاه نباید صرف کارهای بیهوده و کم تاثیر  کرد.

,

شفیعی عنوان کرد: وقتی آمار مبتلایان بالا می رود و درصد زیادی از جمعیت در درمان سرپایی مثبت هستند و اپیدمی دوباره برگشته است این نیاز به تست ندارد و در اپیدمی شما بنا را بر این می گذارید که همه آلوده هستند و باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تست زمانی ارزشمند است  که آمار پایین می آید و ما تصمیم می گیریم تا کانون های پایین تر را جهت مراقبت و درمان پیدا کنیم.

,

وی تصریح کرد: البته افرادی که سالمند و بیماری زمینه ای دارند و در بحث داروهایی که قرار است برای آنها تجویز شود داشتن جواب مثبت یا منفی تاثیرگذار است اما بقیه که استراحت و مراقبت توصیه می شود تست تاثیرندارد.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت شهر کرمان قرمز اعلام شده است، عنوان کرد: اکثر شهرهای استان کرمان قرمز و نارنجی اعلام شده  و البته یکی دو شهر که زیر مجموعه علوم پزشکی هستند به وضعیت زرد در آمده اند و در مجموع استان کرمان در وضعیت هشدار قرار دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه