اخبار داغ

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:

برخی کشورهای اسلامی حجاب را با مد پیش برده‌اند/ لزوم اختصاص یارانه مد و لباس از سوی دولت

برخی کشورهای اسلامی حجاب را با مد پیش برده‌اند/ لزوم اختصاص یارانه مد و لباس از سوی دولت
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: همان‌طور که در برخی کشورهای اسلامی شاهد هستیم که خیلی از  ملزومات حجابی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، با مد روز حرکت کرده و ضمن اینکه آراستگی و پوشانندگی را دارد، عموم هم علاقه مند هستند و مورد استفاده قرار می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرضیه شفاپور در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مد می تواند در راستای حجاب باشد و این دو هیچ منافعات و تضادی با هم ندارند؛ حجاب هم می تواند در کنار مد قرار گیرد و با نوآوری های جدید که در زمینه حجاب اتفاق می افتد، می تواند در راستای مد حرکت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصریح کرد: همان‌طور که در برخی کشورهای اسلامی شاهد هستیم که خیلی از  ملزومات حجابی که مورد استفاده قرار می گیرد، با مد روز حرکت کرده و ضمن اینکه آراستگی و پوشانندگی را دارد، عموم هم علاقه مند هستند و مورد استفاده قرار می دهند.

,

کمبود عرضه لباس‌های مناسب و با حجاب

, کمبود عرضه لباس‌های مناسب و با حجاب, کمبود عرضه لباس‌های مناسب و با حجاب,

وی در مورد اینکه لباس های مناسب و باحجاب هم در عرضه کم است و همچنین با قیمت بیشتری نسبت به لباس های دیگر عرضه می شود، افزود: در حال حاضر وقتی بازار را رصد می کنیم، فروشگاه هایی که لباس های جلو باز و شیشه ای را با قیمت پایین عرضه می کنند، در مراکز شهر زیاد است.

,

شفاپور با بیان اینکه باید فرهنگ پوشیدگی و لباس جا بیفتد، عنوان کرد: کاری با در کنار هم قرار گرفتن وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه پوشاک انجام دهیم و به سمتی حرکت کنیم که بهای بیشتری به  لباس های پوشیده دهیم، تا این لباس ها با قیمت کمتر و بیشتر عرضه شود.

,

مرضیه شفاپور بیان کرد:  وظیفه ساماندهی پوشش و لباس به عهده من است و این ساماندهی را انجام می دهیم اما وقتی می بینیم که لباس های قاچاق خیلی راحت وارد کشور می شود و پر بها در فروشگاه ها عرضه می شود، وقتی مردم قیمت ها را می بینند و خصوصاً جوان ها به استفاده از این لباس ها ترغیب و به استفاده از این لباس ها کشیده می شوند.

,

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: ما در ابتدا باید زمینه سازی انجام دهیم و همچنین باید لباس را به عنوان یک فرهنگ دیده و حمایت کنیم چرا که همین لباس می تواند برای ما سود آوری و ارز آوری داشته باشد.

, مد,

دلیل اقبال جامعه به لباس‌های ترک

, دلیل اقبال جامعه به لباس‌های ترک, دلیل اقبال جامعه به لباس‌های ترک,

شفاپور ادامه داد: خیلی از لباس های تولید کشور ترکیه در ایران توزیع می شود و جوانان ما هم به صورت زیاد و قابل توجه از آن استفاده می کنند، وقتی این مسئله آسیب شناسی می شود، می بینیم که اول اینکه کپی برداری  ترکیه در مد بسیار مشهود است و همه به این مطلب اذعان دارند.

,

مرضیه شفاپور بیان کرد: علاوه بر این، لباس های ترکیه با قیمت بسیار کم وارد ایران می شود که مردم به سمتی حرکت می کنند که لباسشان با قیمت پایین تری به دستشان برسد، که اگر بتوانیم ما هم مانند کشور ترکیه لباس را به عنوان یک فرهنگ الزامی در کشور دیده و به آن تعرفه های ویژه دهیم، می توانیم موفق باشیم.

,

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اذعان کرد: در کشور شاخصه های بسیار خوبی داریم که کمتر کشوری این شاخصه ها را دارد؛ سوزن دوزی و رودوزی های اصیل و بافت های سنتی فوق العاده که بخشی از این شاخصه های منحر به فرد است.

,

دولت باید به مد و لباس یارانه اختصاص دهد

, دولت باید به مد و لباس یارانه اختصاص دهد, دولت باید به مد و لباس یارانه اختصاص دهد,

وی ادامه داد:  اگر این سنت در کنار مدرنیته نیز قرار گیرد قطعاً ما می توانیم به سمتی حرکت کنیم، که خواستگاه جوانان باشد؛ اگر دولت به مد و لباس طوری نگاه کند که به آن یارانه بدهد، به این شکل پارچه ارزان تری به دست طراح می رسد و در بهای تمام شده تاثیرگذار خواهد بود.

,

شفاپور ادامه داد: اگر پارچه ارزان تر و با ارز دولتی و یارانه به دست طراح برسد و ملزومات روی لباس مانند رو دوزی ها و سوزن دوزی ها نیز به عنوان یک  کالای فرهنگی دیده شود، مطمئن باشید جنسی که مورد توجه مردم است به عنوان یک لباس ایرانی فاخر و با قیمت مناسب در بازار عرضه می شود.

,

مرضیه شفاپور گفت: همچنین لازم است فروشگاه‌هایی را خود وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا اتحادیه پوشاک در مراکز هر شهر با قیمت اجاره کمتر ایجاد کنند و در اختیار طراحان قرار دهند؛ تا هزینه‌ها کاهش یابد و مردم برای خرید کالای فاخر ایرانی هزینه کمتر پرداخت کنند.

,

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به نقش مدارس در فرهنگ‌سازی در این زمینه تصریح کرد: نیاز داریم در فرهنگسازی در مدارس در این زمینه یک بازنگری داشته باشیم و در مدارس برای حجاب و استفاده از لباس مناسب با رویکرد مناسب فرهنگ سازی داشته باشیم و به همین خاطر و در همین راستا نیز پیگیری ها و اقدامات خوبی انجام دادیم و انجمنی تحت عنوان پوشاک مدارس را تشکیل دادیم.

,

شفاپور ادامه داد: از این انجمن حمایت کردیم چرا که ذائقه‌سازی از بطن بچه‌ها شروع می‌شود و ما می توانیم که بچه‌ها و دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کنیم که اول سلیقه ایرانی را مدنظر خود قرار دهند و همچنین استفاده از برندهای ایرانی را یاد بگیرند و با خوش‌پوشی با برندهای ایرانی به این سمت تشویق شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه