اخبار داغ

شهردار یزد:

مغایرت به معنای کمبود پول یا منابع مالی نیست/ گزارش مغایرت ها را به شورای شهر ارائه کرده ایم

مغایرت به معنای کمبود پول یا منابع مالی نیست/ گزارش مغایرت ها را به شورای شهر ارائه کرده ایم
جمال‌الدین عزیزی با بیان اینکه مغایرت به معنای کمبود پول یا منابع مالی نیست، گفت: گزارش مغایرت ها را به شورای شهر ارائه کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، جمال‌الدین عزیزی ظهر امروز در نشست خبری با تبریک روز شهرداری و دهیاری‌ها، گفت: شهرداری‌های در حدود 300 نوع خدمت به شهرها ارائه می‌کنند که در سرفصل‌ها و موضوعات مختلف است و در شهر یزد هم بر این اساس خدمت‌رسانی را به مردم انجام می‌دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه شهرداری یزد در قالب 5 منطقه و 10 سازمان در طول سال انجام‌وظیفه می‌کنند افزود: شهر یزد با به ثبت جهانی‌شدن شرایط دیگری را به لحاظ توسعه شهری پیداکرده و محور فعالیت‌ها از توسعه محور بودن به حفاظت محور پیش رفته و اولویت پروژه‌ها این است که اصالت شهر حفظ شود، درعین‌حالی که خدمات و فضای مناسبی را برای همشهریان عزیز ارائه کنیم.

,

شهردار یزد با اشاره به اقدامات شهرداری در سال گذشته، اضافه کرد: سال گذشته بخش زیادی از معوقات شهرداری به علت کرونا محقق نشد و تکمیل و ادامه برخی از پروژه‌ها به امسال موکول شد که امیدواریم در شرایط کنونی بتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

,

عزیزی در ادامه با اشاره به مغایرت‌های به وجود آمده در شهرداری یزد، گفت: بحث مغایرت‌های مالی که در چند ماه گذشته مطرح‌شده، موضوعی بوده که به لحاظ مالی گزارش حسابرس و شهرداری در سال 96 درج‌شده و کما اینکه در سال‌های قبل هم این گزارش ارائه می‌شد. اعضای شورای شهر یزد تصمیم گرفت که وضعیت این مغایرت مشخص و روشن شود و در صورت‌های مالی، این اعداد در سال‌های بعد مشاهده نشود.

,

 

,

در حال حاضر هیچ‌گونه مغایرتی در شهرداری یزد وجود ندارد

, در حال حاضر هیچ‌گونه مغایرتی در شهرداری یزد وجود ندارد, در حال حاضر هیچ‌گونه مغایرتی در شهرداری یزد وجود ندارد,

وی اضافه کرد: با همکاری نزدیک که بین کمیته حسابرسی، کمیسیون بودجه شورا و همکارانمان در شهرداری صورت گرفت بعد از جلسات متعدد و بررسی‌های زیاد این مغایرت‌ها مشخص و گزارش آن به شورای اسلامی شهر یزد ارائه و تقریباً به لحاظ رفع مغایرت‌ها در حال حاضر مشکلی نداریم و اعضای شورای شهر هم این مسئله را صحه‌گذاری کردند.

,

شهردار یزد ادامه داد: تصمیم و درخواست شورای اسلامی شهر یزد بر این بود که فرآیندهایی که ممکن است در شهرداری دچار مشکل و بعضاً منجر به این مغایرت‌ها شده، اشکالاتش رفع شود و تصمیم آن‌هم در آخرین جلسه و رای گیری که شد و درنهایت شهرداری یزد مکلف شد تا فرآیندهای مالی را بازنگری و اگر گردش کارها نیاز به اصلاحات و تغییر رویه‌ها داشت نیز موردبررسی قرار گیرد.

,

عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین قرار بر این شد تا نرم‌افزار مالی شهرداری موردبررسی مجدد قرار گیرد و اگر آن‌هم نیاز به اصلاحاتی دارد اجرایی شود. درزمینهٔ نیروی انسانی هم مصوبه شورا این بود که مجدداً بررسی بر روی ساختار نیروی انسانی و توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی در بحث مالی داشته باشیم که جز وظایف اصلی ما نیز است.

,

شهردار یزد با بیان اینکه قراردادهای بزرگ در یزد اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مسئله شفافیت به‌خوبی اجرایی شود، افزود: اصلاح فرآیندها در شهرداری به نحوی اتفاق افتاده که در حال حاضر هیچ مغایرتی بین اسناد و سیستم دریافتی وجود ندارد و با تعریف مکانیزم، این مغایرت‌ها دیگر بروز نخواهد کرد و اگر هم مغایرتی بود همان لحظه مشخص و باید رفع شود.

,

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها، گزارش‌ها و نظارت‌ها در جهت شفاف و روشن شدن بیشتر مسائل شهرداری انجام می‌گیرد، گفت: اطمینان می‌دهم که در شهرداری همه حافظ منافع و حقوق شهروندان هستیم و تا جایی که در توان داریم بر اساس قانون و مصوبات شورای شهر منابعی که از طریق مردم در اختیار ما قرار گیرد در جای خود مصرف و هزینه شود و سعی داریم اعتمادی که مردم به ما دارند باقی بماند.

,

عزیزی با اشاره به اینکه بحث مغایرت اصلاً موضوع کمبود پول یا منابع مالی نیست، افزود: موضوع این است که از مردم به ازای مطالباتی که دارند یکسری اسناد دریافت می‌شود و چون سیستم شهرداری‌های درگذشته با سیستم امروز متفاوت بوده به شکل نقدی نگهداری می‌شده و بعداً به‌صورت تعهدی تغییر یافت، در جریان تغییرات اسناد دریافتنی شهرداری با سیستم مالی شهرداری دچار مغایرت شد.

,

شهردار یزد عنوان کرد: الآن طراحی سیستم و فرآیند به شکلی است که امکان وجود مغایرت وجود ندارد و سیستم نرم‌افزاری و کاری و فرآیندهای تعریف‌شده امکان مغایرت مجدد را ندارد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه