اخبار داغ

نماینده ساوجبلاغ در مجلس مطرح کرد؛

250 واحد دانش‌بنیان در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود/ خیز مجلس یازدهم برای رفع قوانین موانع تولید

250 واحد دانش‌بنیان در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود/ خیز مجلس یازدهم برای رفع قوانین موانع تولید
علی حدادی گفت: طی سه مرحله در مرکز تحقیقاتی کاوش، 250 واحد دانش‌بنیان مستقر می‌شوند و مجلس در تلاش است تا قوانین دست و پاگیر در زمینه تولید را حذف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز شنبه در حاشیه بازدید از شهرک تحقیقاتی کاوش، در جمع خبرنگاران گفت: معیشت و اشتغال از اولویت های مجلس یازدهم است و اگر نمایندگان زندگی اشرافی داشته باشند نمی توانند به مشکلات مردم اساسی ورود گنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,

علی حدادی افزود: همانگونه که صداقت و شجاعت در عمل اهمیت دارد، تریبون مجلس هم به عنوان یک امانت در اختیار نمایندگان قرار گرفته است تا آن را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانند، مطالبه گری از موضوعات جدی مجلس است و اگر شفافیت در اموال و آرای نمایندگان وجود داشته باشند می توانند با فساد مبارزه کنند.

,
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مجلس مبارزه با رانت خواری و فسادهای اقتصادی کلان است، اظهار داشت: تحقق کیفیت در تولید در گرو انجام پژوهش های لازم در دانشگاه ها و واحدهای دانش بنیان است اما متاسفانه صنعت و تولید ما با محورهای پژوهشی فاصله دارد و سهم درصد تولید ناخالص ملی اندک است.
,
 
,
حدادی یکی از وظایف سنگین  مجلس را رفع قوانین دست و پاگیر برای تولید دانست و تصریح کرد: بسیاری از قوانین کارایی لازم را دارند اما نظارت بر آنها وجود ندارد در نتیجه تقویت نظارت بر این قوانین نیز بر اساس قانون اساسی در اختیار مجلس قرار داده شده است.
,
 
,
وی به شکاف طبقاتی به وجود آمده در جامعه به دلیل سهل انگاری مسئولین اشاره کرد و گفت: در راستای کارآمدی نظام دینی و ایجاد تمدن اسلامی باید عدالت را رعایت کرده و با تبعیض و رانت خواری مبارزه کرد، همچنین در صورت سهل انگاری، مجلس مطالبه گری لازم را خواهد داشت.
,
 
,
حدادی اتصال ایران به اوراسیا، سرزمین های حاصلخیز کشاورزی و وجود جوانان توانمند با دانش علمی را از جمله ظرفیت های ویژه کشور دانست و افزود: صنایع تبدیلی باید در البرز فعال شود و از خام فروشی پرهیز کرد چرا که استان دارای 2 میلیون تن ظرفیت تولید محصولات کشاورزی است که از این آمار 1 میلیون و 500 هزار تن آن به حوزه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اختصاص دارد.
,
 
,
وی در خاتمه با اشاره به اینکه باید نقدینگی‌های افسار گسیخته در جامعه را به سمت تولید سوق داد و اگر نمایندگان مجلس و مسئولین پای کار باشند می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: شهرک تحقیقاتی کاوش باید از ردیف بودجه ای برخوردار باشد و طی جلساتی که با وزیر ارتباطات برگزار شده است فیبر نوری در این منطقه راه اندازی خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه