اخبار داغ

بررسی عملکرد نامزدهای شورای شهر ادامه دارد؛

شورای شهر تربت حیدریه در پیچ و خم انتخاب شهردار

شورای شهر تربت حیدریه در پیچ و خم انتخاب شهردار
شورای شهر تربت حیدریه پس از استیضاح محمد صادق مجتهدی، شهردار این شهر، در جلسات متعدد با دعوت از نامزدهای تصدی پست شهرداری و بررسی رزومه کاری نامزدها، همچنان در پیچ و تاب انتخاب چهلمین شهردار تربت حیدریه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جلسه علنی استیضاح محمد صادق مجتهدی، شهردار تربت حیدریه، یکشنبه شب گذشته 8 تیرماه با حضور 7 عضو شورای شهر، شهردار، معاونین شهردار و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر تربت حیدریه برگزار و شبی پر ماجرا را برای این شهر رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پس از استماع سخنان اعضای موافق و مخالف استیضاح شهردار تربت حیدریه، 5 عضو این شورا در نهایت رای به استیضاح محمد صادق مجتهدی دادند و مهدی علیان معاون شهردار را تا تعیین شهرداری جدید بعنوان سرپرست معرفی کردند.

,

هرچند که دو تن از اعضای شورا و مخالفین استیضاح به روند غیر قانونی استیضاح تذکراتی دادند و جلسه رای گیری را به نشانه اعتراض ترک کردند، اما در نهایت 5 عضو موافق رای به استیضاح داد.

,

در ادامه محمد صادق مجتهدی شهردار سابق تربت حیدریه نسبت به روند استیضاح اعتراض خود را به وزارت کشور نیز اعلام کرد.

,

اما این روزها فضای شهر تربت حیدریه بخصوص فضای مجازی و شبکه های اجتماعی متاثر از انتخاب شهردار جدید تربت حیدریه است، موضوعی که در ابتدا بومی بودن و غیر بومی بودن شهردار را برخی ملاک انتخاب شایسته می دانند و برخی نیز تخصص و تعهد و پاکدسیتی را و برخی هم سابقه و روزمه کاری مفید را، اما در حقیقت همه این موئلفه ها برای انتخاب یک شهردار بسیار تاثیر گذار است.

,

بررسی رزمه کاری کاندیداهای تصدی شهرداری تربت حیدریه/چهره های غیر بومی ناآشنا گزینه های اصلی

, بررسی رزمه کاری کاندیداهای تصدی شهرداری تربت حیدریه/, چهره های غیر بومی ناآشنا گزینه های اصلی,

شورای اسلامی شهر تربت حیدریه از چهارشنبه هفته گذشته 11 تیرماه با برگزاری جلسات فوق العاده در حال بررسی رزومه کاری نامزدهای شهرداری است.

,

سید مهدی وقفی، رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در نخستین جلسه بررسی روزمه کاری نامزدها می افزاید: مدیریت شهری و سکان دار شهرداری باید هرچه زودتر تعیین تکلیف و مشخص شود، لذا بعد از بررسی های بعمل آمده کاندیداهای تصدی شهرداری تربت حیدریه مشخص شدند و مقرر شد تا طی جلسات فوق العاده ای با دعوت از این افراد رزمه کاری و برنامه های آنان بررسی شود.

,

در جلسه عصر روز چهارشنبه از مهدی علیان، کمیل ضرابی و سعید اکبریان دعوت شده بود تا در زمان های اختصاصی جداگانه، رزمه کاری و برنامه های خود را به شورای شهر ارائه کنند.

,

همچنین در جلسه پنج شنبه نیز خطیب، اکبریان شهردار سابق یکی از نواحی مشهد و حیدری بکاولی حضور یافته و برنامه های خود را ارائه کردند.

,

امروز نیز نیز قرار است زهید زارعی، رامین مصطفوی عضو فعلی شورا و از استیضاح کنندگان شهردار سابق و احتمالا دوتن از معاونان فرمانداری تربت حیدریه در جلسه شورا به بیان برنامه های خود بپردازند.

,

برخی اعضای شورا بدون در نظر گرفتن منافع مردم عجولانه در پی تعیین شهردار بعدی هستند

, برخی اعضای شورا بدون در نظر گرفتن منافع مردم عجولانه در پی تعیین شهردار بعدی هستند,

محمد امانی عضو شورای شهر تربت حیدریه و از مخالفین استیضاح محمد صادق مجتهدی، درمطلبی پیرامون استیضاح و برکناری شهردار قبلی و عجله سوال بر انگیز برای انتخاب شهردار جدید واکنش نشان داد.

,

وی در این خصوص می افزاید: مدتهاست بدلیل عدم تمایل تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر به ادامه کار با محمد صادق مجتهدی حال و هوای شورا بگونه ی دیگری است و تحت هر شرایطی و بصورتی غیر قانونی در سایه عدم توجه سایر دستگاهها به این امر، شهردار سابق برکنار و آقای مهدی علیان بعنوان سرپرست شهرداری تربت حیدریه معرفی شد.

,

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خاطر نشان می کند: شورای شهر نمایندگان مردم هستند و مدعی نمایندگی افکار عمومی را دارند و بدور از هرگونه سلایق شخصی و گروهی سعی در انجام وظیفه برای عموم مردم را داشته که بعضا متاسفانه اینگونه نبود و نیست، لذا اینک که بدلیل فرصت بسیار اندک، شورا عجولانه در پی تعیین شهردار بعدی است ظاهرا بازهم نگاهی به افکار عموم و نظر سایر اعضا نداشته و توجهی به خواست و اراده آنها در تعیین شهردار ندارد.

,

حال باید دید این تضارب آرا و اختلاف نظرات در میان اعضای شورا و معرفی برخی افراد در فضای مجازی برای تصدی شهرداری تربت حیدریه که واکنش های زیادی از سوی مردم بهمراه داشته، چه نتیجیه ای را برای شهر تربت حیدریه رقم خواهد زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه