اخبار داغ

دبیرشورای هماهنگی مواد مخدر لرستان:

طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در لرستان اجرا می‌شود/فعالیت ۱۳ کمپ غیرمجاز

طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در لرستان اجرا می‌شود/فعالیت ۱۳ کمپ غیرمجاز
آشناگر گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر در لرستان در دو مرحله آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: بنا بود طرح جمع آوری معتادین متجاهر سال گذشته در اسفند ماه برگزار شود، با وارد شدن ویروس کرونا به کشور طرح جمع آوری معتادین متجاهر در تمام استان ها لغو شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: این طرح از دو هفته قبل بر اساس دستورالعمل های جدید ویروس کرونا در دو مرحله آغاز شد که در مرحله نخست ۵۴ معتاد متجاهر مرد و ۱۶ معتاد متجاهر زن جمع آوری و در مراکز مشخص اسکان داده شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان بیان کرد: برای جمع آوری معتادان متجاهر بر اساس دستورالعمل های بهداشتی باید به مدت ۱۴ روز در یک مکان قرنطینه شوند و بعد از تست منفی کرونا به مراکز ماده ۱۶ انتقال داده می‌شوند.

وی بیان کرد: در این راستا اردوگاه شهید بهشتی کمالوند به صورت موقت از طرف سپاه استان در اختیار بهزیستی و مواد مخدر قرار گرفته که حدود ۸۰ نفر ظرفیت برای قرنطینه مردان دارد و مرکز منطقه گل سفید خرم‌آباد برای قرنطینه زنان معتاد پیش‌بینی شده است.

آشناگر تصریح کرد: در حال حاضر مجوز ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر صادر شده که بر اساس برآورد سال‌های قبل حدود ۵۰ درصد معتادان متجاهر استان در شهرستان خرم‌آباد قرار دارند که با توجه به ظرفیت کم، این طرح را در دو قسمت اجرا کردهیم که در مرحله اول حدود ۱۰۰ نفر طبق دستورالعمل‌های کرونایی ۱۴ روز قرنطینه و به اردوگاه منتقل می‌شوند و بعد از ۱۴ روز مرحله دوم اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح نخست ۱۱۰ نفر به شهرستان خرم آباد اختصاص داده شد که در طول سه روز با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی بهزیستی وعلوم پزشکی حدود ۹۰ نفر مرد و ۲۰ نفر زن جمع‌آوری شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: قبل از جمع‌آوری، غربالگری توسط کارشناسان صورت می‌گیرد به طوری که معتادان متجاهر باید سه مشخصه علنی از روی ظاهر، بی‌خانمان بودن واعتیاد در ملا عام داشته باشد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح نیروی انتظامی و شهرداری برای جمع آوری معتادان متجاهر، بهزیستی برای پذیرش و دانشگاه علوم پزشکی برای بحث بهداشتی و تست کرونا در این طرح همکاری می کنند.

آشناگر افزود: مرحله دوم این طرح با ظرفیت ۱۳۰ نفر در شهرستان‌ها و در شهرستان خرم آباد به صورت محدودتر صورت خواهد گرفت که امیدواریم بتوانیم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ۲۰۰ نفر را جمع آوری و به مراکز ماده ۱۶ منتقل کنیم.

وی با اشاره به مراکز ترک اعتیاد در استان افزود: ۳۹ کمپ ترک اعتیاد مجاز در سطح استان وجود دارد که حدود ۱۰کمپ در شهرستان خرم‌آباد فعال است، در سطح استان ۱۳ کمپ غیرمجاز وجود دارد که حدود ۱۰ کمپ غیرمجاز در شهرستان خرم‌آباد و سه کمپ غیر مجاز در شهرستان بروجرد است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه