اخبار داغ

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس:

300 هکتار از مراتع «تخته واویلا» سرخس رفع تصرف شد

300 هکتار از مراتع «تخته واویلا» سرخس رفع تصرف شد
محمدرضا برهمند گفت: ٣٠٠ هکتار از مراتع «تخته واویلا» سرخس که توسط برخی سودجویان تخریب شده بود، رفع تصرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا برهمند در گفتگو با صبح توس، با بیان اینکه آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس دو رسالت حفاظت از موقوفات و رسیدگی به امور مستأجران را در دستور کار دارد، اظهار کرد: با همکاری دستگاه قضایی و در گام اول 300 هکتار از اراضی که توسط سودجویان در منطقه تخته واویلا به بهانه کشت دیم تصرف شده بود، رفع تصرف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بیان کرد: در راستای عدالت اجتماعی، اراضی رفع تصرف شده به شرکت تعاونی‌های روستاهای اطراف واگذار می‌شود تا جوانان این روستاها بتوانند در راستای دامداری و ایجاد اشتغال از آن استفاده کنند.

,

مرتع «تخته واویلا» شهرستان سرخس یکی از مناطق قشلاق گذرانی عشایر به وسعت 5 هزار هکتار است که در سال‌های اخیر توسط برخی سودجویان به بهانه کشت دیم تخریب شده است.

,

تخریب این مرتع در سال‌های اخیر موجب فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی شده و سوغاتی جز ریز گرد برای مردم روستاهای اطراف آن نداشته است.

,

تشکیل پرونده در دستگاه قضایی برای سودجویان

, تشکیل پرونده در دستگاه قضایی برای سودجویان, تشکیل پرونده در دستگاه قضایی برای سودجویان,

حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه شهرستان سرخس مراتع مستعد و گسترده‌ای دارد، اظهار کرد: اخیراً تخریب‌هایی در مرتع تخته واویلا که متعلق به آستان قدس رضوی است، صورت گرفته که پرونده آن در حال رسیدگی است.

,

وی تصریح کرد: قرار شده این مرتع پس از برداشت محصول، محصور و به‌صورت تعاونی در اختیار مردم و دامداران همان منطقه قرار بگیرد تا ضمن جلوگیری از تخریب‌های بعدی، مرتع این منطقه توسط مردم محلی که بهترین امین هستند، حفظ شود.

,

با تبدیل تدریجی این اراضی به مرتع از هجوم ریز گردها جلوگیری می‌شود و از طرفی روزهای خوبی در انتظار دام‌های مردم روستاهای اطراف این منطقه خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه