اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس خبرداد:

طرح اخذ مالیات از عایدی مسکن در دستور کار مجلس/ دولت وظیفه نظارت و کنترل قیمت‌ها را رها کرده است

طرح اخذ مالیات از عایدی مسکن در دستور کار مجلس/ دولت وظیفه نظارت و کنترل قیمت‌ها را رها کرده است
صدیف بدری عضو کمیسیون عمران گفت: مشکلات حوزه مسکن با دستور حل نمی شود و باید یکی از اولویت‌های این روزهای دولت کنترل تورم در بازار مسکن باشد اما دولت موضوع مسکن را رها کرده است؛ نظارت و کنترل قیمت ها از وظایف دولت است که دولت این وظیفه را رها کرده است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متوسط قیمت مسکن این روزها بیشتر از هر زمانی افزایش پیدا کرده است؛ در همین راستا برخی از منابع غیر رسمی خبر از افزایش قیمت 500 تا 600 درصدی مسکن دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که از مرداد ۹۲ تا خرداد ۹۹ قیمت مسکن در تهران حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

,

این روزها افزایش قیمت مسکن بیشتر از هر زمان دیگری است تا جایی که روحانی دو بار نسبت به افزایش بی رویه قیمت مسکن و به تبع آن افزایش نرخ اجاره بها اعتراض کرده و دستوراتی را اعلام کرد؛ مجلس هم در این راستا تصمیماتی لحاظ کرده است.

,

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص برنامه مشترک میان وزارت کشور و سازمان شهرداری گفت: توافقی برای ساخت مسکن صورت گرفته که در این توافق صحبت از خانه های کوچک شده اما الزامی برای ساخت مسکن 25 متری وجود ندارد؛ در این تفاهم نامه ساخت خانه‌های 50 متری تا 70 متری دیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در مناطق کم برخوردار شهری به ویژه تهران خانه هایی با متراژ 50 متر و کمتر وجود دارد گفت: بسیاری از مردم به خاطر افزایش قیمت مسکن، دیگر توان و دسترسی به خانه‌هایی با متراژ پایین هم ندارند و باید این واقعیت را پذیرفت که توان مالی مردم به خاطر افزایش قیمت ها کاهش پیدا کرده است و باید برای قشر کمتر برخوردار جامعه برنامه ای در نظر گرفته شود.

,

عضو کمیسیون عمران همچنین گفت: برخی از مسئولان از وضعیت مسکن مردم خبر ندارند چرا که خودشان در محله های بالای شهر و در متراژهای بالا سکونت داشته و مشکلات مردم را درک نمی کنند؛ از همین جهت وزارت کشور و شهرداری ها به دنبال ساخت خانه هایی با متراژ 50 متر هستند.

,

بدری با بیان اینکه موضوع مسکن به شرایط بحرانی رسیده یادآوری کرد: هیچ برنامه ای برای حفظ ارزش پول مردم وجود ندارد؛ خطری که این روزها در مورد نقدینگی سرگردان و سرمایه های مردم وجود دارد بورس است؛ حضور چشمگیر مردم در بازار بورس می تواند به حباب بودن این بازار دامن زده و مشکلاتی را در آینده برای مردم و کشور به وجود بیاورد.

,

وی ضمن بیان اینکه زمین و مسکن هم از چند سال گذشته بسیار گران شده است؛ یادآوری کرد: اگرچه در دوره جدید اتفاقات مثبتی در حوزه مسکن رخ داده است اما بانک‌ها و دولت عزم و اراده‌ای برای کنترل این بازار ندارند در همین راستا شاهد بروز مشکلات زیادی در حوزه قیمت مسکن هستیم.

,

عضو کمیسیون عمران در ادامه افزود: مشکلات حوزه مسکن با دستور حل نمی شود و باید یکی از اولویت‌های این روزهای دولت کنترل تورم در بازار مسکن باشد اما دولت موضوع مسکن را رها کرده است؛ نظارت و کنترل قیمت ها از وظایف دولت است که دولت این وظیفه را رها کرده است.

,

بدری با تأکید بر اینکه مالیات ابزار کنترلی است عنوان کرد: اگر مالیات بر عایدی مسکن و خانه های خالی اجرا شود بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد؛ طرحی از سوی مجلس در دو کمیسیون اقتصادی و عمرانی مجلس در حال پیگیری است که بر اساس آن قرار است مالیات بر خانه‌های خالی احیا شود.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه