اخبار داغ

شهردار زنجان:

بیش از 150 میلیارد تومان برای اجرای پروژه سبزه‌میدان زنجان نیاز است

بیش از 150 میلیارد تومان برای اجرای پروژه سبزه‌میدان زنجان نیاز است
یگانه شهردار زنجان در مورد اجرای پروژه سبزه‌میدان گفت: بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه سبزه‌میدان نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ حبیب یگانه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت پروژه سبزه میدان زنجان اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و در ابتدای سالجاری درصد پیشرفت این پروژه 7 درصد بود که هم اکنون به 22 درصد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا؛,

وی با اشاره به اینکه براساس زمانبدی انجام شده قرار است این پروژه تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری برسد تصریح کرد: حدود 4 تا 5 درصد از برنامه زمانبدی عقب هستیم و امیدواریم در ماههایی که پیش رو داریم علاوه بر جبران عقب ماندگی نسبت به تسریع در اجرای پروژه اقدام شود.

,

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در اجرای پروژه سبزه‌میدان مشکلاتی را داریم که یکی از مشکلاتی با آن مواجه هستیم قرارداد بسته شده فقط برای پروژه عمرانی است و بحث نور پردازی و فضای سبز پروژه جزو قرارداد اصلی پروژه دیده نشده که لازم است علاوه پیشبرد کارهای عمرانی این موضوعات را به قرارداد پروژه بیفزاییم.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرارداد اولیه پروژه با مبلغ اعتبار به میزان 64 میلیارد تومان بسته شده و اگر بخواهیم خدمات جدید را به این پروژه اضافه کنیم و با توجه به اینکه در سال جاری شاهد افزایش قیمت مصالح نیز هستیم قطعا رقم اجرای پروژه و زمانبدی اجرای آن از برنامه طراحی شده افزایش خواهد یافت.

,

یگانه با بیان اینکه مسئولان ارشد استانی پروژه سبزه میدان را جزو پروژه‌های شاخص استانی در سال جاری مطرح کردند افزود: با توجه به اعلام این موضوع از مسئولان استانی درخواست داریم کمک هایی جهت تسریع در اجرای پروژه مد نظر بگیرند.

,

وی همچنین با اشاره به موضوع تملکات پروژه عنوان کرد: بودجه‌ای که در سالجاری برای تملکات این پروژه در نظر گرفته شده 14 میلیارد تومان بود که لایحه ای در این باره تنظیم شد و در جلسه شورا نیز به تصویب رسید که براساس آن اعتبار در نظر گرفته شده به 40 میلیارد تومان افزایش یافت.

,

شهردار زنجان با تاکید براینکه باید تملکات قبل از آغاز پروژه صورت می‌گرفت که این اقدام متاسفانه انجام نشده است بیان کرد: اگر تاخیری در تحویل زمین به پیمانکار داشته باشیم با جرائمی رو به رو خواهیم شد که سعی ما براین است که تملکات هر چه سریعتر صورت بگیرد و مشکلی در این راستا نداشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه رقم فعلی برای جمع کلی اجرای طرح و تملکات پیش‌بینی می‌شود بالای 150 میلیارد تومان است گفت: اگر به دنبال این هستیم این پروژه در مدت زمانبدی خود و حتی زودتر از آن به مرحله بهره برداری برسد قطعا نیازمند تزریق اعتبارات استانی و کمک استانی خواهیم داشت.

,

یگانه عنوان کرد: مسئولان استانی می‌توانند از محل ستاد بازآفرینی و یا سایر ردیف‌ها به این پروژه کمک کنند چرا که مردم زنجان به جد تحقق این پروژه چندین ساله را دارد و امیدواریم با توجه مسئولان استانی شاهد اجرای آن در زمان تعیین شده باشیم.

,

وی با اشاره به موضوع تصدیگری در شهرداری زنجان اظهار کرد: تا به امروز حوزه فضای سبز و امور شهری زنجان برون سپاری نشده و در حالی که در بسیاری از شهرداریهای کشور موضوع حمل و جمع آوری زباله‌‌ها و همچنین بخش توسعه فضای سبز شهری به بخش خصوصی واگذار شده از طریق شرکت‌های پیماندکاری انجام می‌شود.

,

شهرداری زنجان تصریح کرد: قسمتی از فضای سبز منطقه یک و بخشی از امور شهری منطقه دو زنجان برون سپاری شده بود که به دلیل جا‌به‌جایی‌هایی که صورت گرفت طرح برون سپاری رها شد و در حال حاضر کار امور شهری و فضای سبز زنجان توسط خود شهرداری اداره می‌شود.

,

وی با تاکید براینکه این امر باعث شده نسبت پروژه های عمرانی به پروژه های جاری پایین بوده و سهم عمرانی کمتر دیده می‌شود عنوان کرد: اگر این واگذاری‌های اتفاق بیفتد سهم پروژه‌های عمرانی شهرداری بالاتر خواهد رفت.

,

یگانه با اشاره به موضوع انتقال اموات به آرامستان جدید زنجان نیز عنوان کرد: 3 میلیارد تومان جهت اجرای پروژه های عملیاتی آرامستان جدید زنجان در نظر گرفته شده و بخش عمده ای از کارهای احداث پارکینگ اتفاق افتاده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه