اخبار داغ

تاثیر مستقیم کاهش قیمت نفت بر سقوط اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس

تاثیر مستقیم کاهش قیمت نفت بر سقوط اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس برای سال جاری رشد اقتصادی منفی 7.6 درصدی را تجربه خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اویل پرایس، یکی از مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس در مجموع برای سال جاری رشد منفی 7.6 درصدی را تجربه خواهند کرد.

البته این سازمان بین‌المللی در ماه آوریل برای 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس رشد متوسط منفی 2.7 درصدی را پیش‌بینی کرده بود که در پیش‌بینی جدید این رقم حدودا سه برابر شده است.

جهاد آزور، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول، گفت: بخش صنعت این کشورها رشد منفی 7 درصدی خواهد داشت و دیگر بخش‌های غیرنفتی این کشورها هم رشد منفی را تجربه خواهند کرد.

صندوق بین‌المللی پول در ماه ژوئن هشدار داد که اقتصاد عربستان سعودی که بزرگترین اقتصاد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به شمار می‌رود برای سال جاری رشد منفی 6.8 درصدی را تجربه خواهد کرد که نسبت به پیش‌بینی ماه آوریل این سازمان، این صندوق که 2.3 درصد بود مجددا حدود سه برابر شده است.

این پیش‌بینی نشان‌دهنده تداوم وابستگی بیش از حد کشورهای حوزه خلیج فارس به درآمدهای نفتی است.

آزور می‌گوید به خاطر کاهش قیمت نفت مجموعا 200 میلیارد دلار از درآمد نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس کم خواهد شد.

حتی پیش از جدی شدن شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت در بازار جهانی صندوق بین‌المللی پول در فوریه سال جاری گفته بود که کاهش درآمدهای نفتی می‌تواند به نابود شدن ثروت کشورهای حوزه خلیج فارس طی 15 سال آینده منجر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه